aria2behkar

aria2behkar

ariabehkarco.com -%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%88%D8%AF/

تعمیر ماشین لباسشویی

کمک فنر ماشین لباسشویی قطعه ای است که حرکات دیگ ماشین را کنترل کرده و لرزش آن را کم می کند. اگر دقت کرده باشید ماشین لباسشویی در حین کارکرد با تکان های شدید مواجه می‌شود که مدیریت این تکان ها بر عهده کمک فنر ماشین لباسشویی است. برای تشخیص خرابی کمک فنر لباسشویی نیز بایستی به علائم زیر توجه کنید:

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

لرزش و تکان های بیش از حد ماشین لباسشویی
سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی در مرحله آبکشی و خشک کردن
حرکت کردن ماشین لباسشویی در حین فعالیت
بروز هر یک از علائم میتواند نشان خرابی کمک فنر باشد.

نحوه تراز نمودن ماشین لباسشویی
تراز کردن ماشین لباسشویی همواره یکی از مشکلاتی می باشد که معمولا به دلیل قرار دادن اجسام سنگین، جابجا کردن ماشین لباسشویی و… ممکن است برای دستگاه شما عزیزان رخ دهد. همچنین اگر شما این مشکل را برطرف نکنید، می تواند به سلامت دستگاه شما آسیب وارد کند و هزینه تعمیرات گران قیمتی را به شما متحمل سازد. از این رو اگر احساس می کنید صدای زیادی از ماشین لباسشویی در حین روشن بودن منتشر می شود و نمی توانید آنرا برطرف کنید، احتمالا دستگاه شما تراز نیست و باید آنرا تراز کنید؛ اگر پس از تراز کردن ماشین لباسشویی باز هم با این مشکل روبرو شدید، باید از تکنسین های مجرب درخواست کمک کنید.

نحوه تراز نمودن ماشین لباسشویی

اما چگونه ماشین لباسشویی را تراز کنیم؟ برای تراز کردن ماشین لباسشویی شما عزیزان باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:
۱. انتخاب مکان مناسب
ابتدا ماشین لباسشویی را در مکان مناسبی قرار دهید. مطمئن شوید که پایه های ماشین لباسشویی روی سطح صاف قرار دارند. منظور از انتخاب مکان مناسب این است که اگر شما شخصی هستید که در طول سال چندین بار جای ماشین لباسشویی را تغییر می دهید و یا چندین بار آنرا عقب جلو می کنید، این کار اشتباه است و به خودی خود می تواند ماشین لباسشویی را از حالت تراز خارج کند.

۲. ابزارهای مناسب
برای تراز کردن ماشین لباسشویی، از ابزارهای مناسب مانند سطح سنج یا سطح سنج دیجیتال استفاده کنید.

۳. تنظیم پایه ها
ماشین لباسشویی دارای پایه های قابل تنظیم است. از این پایه ها برای تراز کردن ماشین لباسشویی استفاده کنید. با چرخاندن پایه ها به جهت مناسب، می توانید ماشین را تراز کنید.

۴. استفاده از سطح سنج
بهتر است از سطح سنج یا سطح سنج دیجیتال برای اندازه گیری تراز بودن ماشین استفاده کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به طور صحیح تراز شده است.

۵. تنظیم مجدد
در صورت لزوم، می توانید پایه ها را مجدداً تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی به طور کامل تراز شود.

تراز کردن ماشین لباسشویی بسیار مهم است؛ زیرا در صورت تراز نبودن ماشین لباسشویی با مسائلی اعم از لرزش، نویز زیاد و… روبرو خواهید شد. همچنین تراز کردن ماشین لباسشویی می تواند عمر آن را افزایش دهد و خرابی های ناشی از عدم تراز بودن را کاهش دهد.

توجه: در صورتی که با نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی آشنا نیستید، توصیه می کنیم از تکنسین های مجرب و متخصص درخواست کمک کنید تا در اسرع زمان به محل شما اعزام شوند.

تعمیرات لباسشویی یا تعویض آن؟ کدام گزینه بهتر است؟

با خراب شدن ماشین لباسشوییو نگاهی به وضعیت ظاهری، مدل، هزینه تعمیرات و… ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بهتر است ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم یا تعویض؟ برای پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که برای گرفتن چنین تصمیمی نمی توان صرفا در یک ثانیه اقدام نمود؛ چرا که جوانب مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرند. اما چگونه؟ برای آنکه شما به یک نتیجه مطلوب در این زمینه برسید، باید موارد ذیل را مورد نقد و بررسی قرار دهید و سوالاتی را از خودتان بپرسید که عبارتند از:
هزینه تعمیرات نسبت به قیمت نو دستگاه
اولین و مهم ترین معیاری که می تواند نقش تعیین کننده در این زمینه برای شما داشته باشد این است که هزینه تعمیرات اعلامی ماشین لباسشویی شما چقدر است؟ قیمت روز دستگاه شما چقدر است؟ گاهی اوقات ممکن است خرابی دستگاه شما بقدری باشد که اگر هزینه تعمیرات را نگه دارید و مبلغ دیگری روی آن قرار دهید می توانید یک دستگاه ماشین لباسشویی جدید خریداری کنید. بدین معنا که اگر هزینه تعمیرات دستگاه شما بیشتر از نصف قیمت دستگاه می باشد، بدون شک خرید دستگاه جدید می تواند یک انتخاب بهتر باشد!

اما اگر هزینه تعمیر ماشین لباسشویی شما کمتر از نصف قیمت ماشین لباسشویی می باشد، از نظر ما بهتر است اقدام به تعمیر دستگاه نمایید! برای مثال اگر هزینه تعمیرات ۲/۵ یا ۱/۵ و یا کمتر از این میزان می باشد، بدون شک صرفه اقتصادی برای شما دارد. از این رو انتخاب با شماست و باید پاسخ این سوال را بررسی و نقد کنید تا بتوانید مشکل را به بهترین شکل ممکن یا از طریق خرید دستگاه جدید و یا تعمیر دستگاه قبلی رفع کنید.

قدیمی و جدید بودن ماشین لباسشویی
اگر ماشین لباسشویی شما عزیزان قدیمی است و قابلیت هایی که ماشین لباسشویی های نسل جدید را ندارد و از طرفی هزینه تعمیرات آن خیلی بالاست، می توانید اقدام به خرید دستگاه جدید کنید که هم قابلیت های شستشوی بیشتری داشته باشد و هم اینکه بتوانید یک دستگاه جدید و بروز خریداری نمایید. از این رو پیش از تعمیر یا تعویض دستگاه قدیمی، بهتر است این موضوع را نیز بررسی کنید و به یک پاسخ مناسب برسید.

اگر ماشین لباسشویی شما عزیزان قدیمی است و قابلیت هایی که ماشین لباسشویی های نسل جدید را ندارد و از طرفی هزینه تعمیرات آن خیلی بالاست، می توانید اقدام به خرید دستگاه جدید کنید که هم قابلیت های شستشوی بیشتری داشته باشد و هم اینکه بتوانید یک دستگاه جدید و بروز خریداری نمایید. از این رو پیش از تعمیر یا تعویض دستگاه قدیمی، بهتر است این موضوع را نیز بررسی کنید و به یک پاسخ مناسب برسید.

aria2behkar
aria2behkar ariabehkarco.com -%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%88%D8%AF/

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋