وقتی برای اوّلین بار چشمم با نام برند آرونا برخورد کرد، با خودم گفتم که جه اسم جالبی برای برندشان انتخاب کرده اند و سریعاً دست به دامان گوگل شدم تا ببینم معنی این اسم یعنی چی؟ با جستجوهایی که انجام دادم فهمیدم چقدر اسم خوبی برای برندشان انتخاب کرده اند. آرونا به معنای بانوی نیک کردار که در واقع منسوب به آرون به معنای اصلی صفت و خصلت نیک که الف انتهای آرونا، پسوند نسبت می باشد. بعد از تحقیقات راجع به اسم، متوجه این مسئله شدم نامی که برای برند طلا و جواهرات انتخاب شده است چقدر شیوا و دقیق می تواند رسالت این برند را به مخاطب برساند؛ با اندیشه درونی خود به بررسی این برند پرداختم تا در نتیجه آن دریابم که آیا این مجموعه طلا و جواهرات، برند موفق و خوبی هست یا نه؟ در این گفتگوی درونی خود به این نتیجه رسیدم کسانی که این نام را برای برند خود برگزیده اند حتماً با همین دقّت و کمال گرایی در محصولات و ارائه خدمات به مخاطبان خود می پردازند و کیفیت بالایی خواهند داشت. با این فرضیه نیاز شد که بیشتر این برند رو زیر نظر بگیرم و درباره اش تحقیق کنم. تصمیم گرفته شد که با این برند برای برنامه مصاحبه مجموعه جواهرات اردوان آنوش با برند های معتبر به نام یک فنجان قهوه، مصاحبه صورت بگیرد و فرصتی بود برای پاسخ به سؤالاتم که آیا این برند، کیفیت لازمه ای که در ذهن خود به عنوان معیار تعیین کرده ام را دارد یا خیر؟
خالقان برند آرونا به اتفاق یکدیگر در محل استودیوی ضبط برنامه یک فنجان قهوه، حاضر شدند و در عین متانت جلوی دوربین قرار گرفتند و ضبط برنامه شروع شد؛ هر چه چقدر که جلوتر میرفتیم و سؤالات توسط آقای آنوش پرسیده می شد و با پاسخ هر دو شریک همراه بود، بیشتر به این نتیجه می رسیدم که چقدر این دو در کنار هم در صلح و آرامش به ادامه حیات برند آرونا و پیشرفت آن تلاش می کنند و چقدر عالی در کنار یکدیگر تقسیم وظایف کرده اند و یکی وظیفه طراحی زیورآلات و دیگری وظیفه ساخت آن را به دوش می کشد. به معنای واقعی کلمه نیک کرداری در آنها دیده می شد و هر دو با رویی گشاده و خندان، سؤالات را یکی پس از دیگری پاسخ می دادند.
این دو شریک روزهای سخت را پشت سر گذاشته بودند، از ترک و جدا شدن یکی از شرکا در اواسط فعالیت این برند تا اینکه صفحه مجازی دیگری که از نام آنها به صورت غیر قانونی استفاده می کند، از کپی شدن کارهایشان تا شرکت در نمایشگاه در کشور ایتالیا. همه می دانیم که برند ساختن کارِ ساده ای نیست امّا این دو در صلح این کار را به بهترین نحو انجام داده بودند. در دوره هایی که در ایتالیا برگزار می شد، در همان زمان که در نمایشگاه شرکت کرده بودند دوره وکس را دیدند تا بتوانند کارهای با کیفیت تر و متنوع تری را برای مشتریان خود بسازند که هر کسی برای رسیدن به این مهم، انقدر به خود زحمت نمی دهد که دوره ای در کشور دیگری ببیند، مگر اینکه برای خود ،اشتیاق رسیدن به اهداف و دستیابی به رسالت والای برند را مانند آتشی سوزان، انگیزه بخش باشد. هر دو شریک روزی در کنار هم کارمند هم بوده اند و این جرقه همکاری از آن زمان زده شد که شما عزیزان هم می توانید این قسمت از برنامه یک فنجان قهوه را در سایت اردوان آنوش ببینید و بیشتر با این برند و داستانشان آشنا شوید.
در ادامه به بررسی محصولات آنها پرداختم تا بیشتر به نحوه تولید، کیفیت تولید و در نهایت نحوه برخوردشان با مشتری را متوجه شوم. برند آرونا برای خود به عنوان یک برند مستقل، فروشگاه فیزیکی در مجموعه آ.اس.پ تهران دارد و در کنار آن صفحه زیبایی هم در اینستاگرام برای خود ساخته است که همگی نشان از ذوق سلیقه آنها حتّی در صفحه اجتماعی برندشان و انتخاب درست موقعیت فروشگاه فیزیکی در آ.اس.پ، شناخت درست مخاطب را حکایت می کند و می توان گفت آنها در جایگاه درست خودشان قرار گرفته اند و این جای تبریک دارد و به جرأت می توان گفت نیک کرداری را در برند آرونا دیدم.
این مسئله برای آکادمی اردوان آنوش باعث مباهات است که خانم رکسانا فربدمنش، یکی از شرکای برند آرونا که وظیفه طراحی در برند آرونا بر عهده دارد، از هنرجویان خوب دوره ماتریکس آکادمی بوده اند و امیدواریم برند آرونا روز به روز با موفقیت بیشتر در سطوح بین المللی همراه باشد.
پاسخ ها