آرکسان

آرکسان

طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

موارد مهم در نورپردازی پذیرایی از زبان آرکسان

 

نورپردازی یکی از مهمترین ارکانی است که در هر محیط و فضایی موثر است. نورپردازی قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون پذیرایی نیز یکی از مهم ترین عوامل زیبایی و شیک بودن خانه است. نور مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه با یکدیگر متفاوت است و در انتخاب سبک نورپردازی باید به عوامل و موقعیت های زیادی توجه کرد.

 

اهمیت نورپردازی

میزان نور و نوع نور در هر محیطی تاثیر بسزایی در بینایی افراد دارد و اگر نور مناسب با محیط نباشد باعث ایجاد انرژی های منفی در افراد می شود. بینایی، خلق و خو و عواطف افراد و همچنین مدت خواب بیولوژیکی بدن انسان همگی به میزان نور و سبک نورپردازی محیط بستگی دارد و نور تاثیر زیادی بر این اجزا دارد.
اگر نورپردازی محیط به درستی انجام شود باعث زیباتر شدن محیط و وسایل دکوراسیون و زیباتر شدن فضای مورد نظر می شود. اما نور نامناسب در محیط باعث ناراحتی افراد و حتی بروز علائمی مانند سردرد و سرگیجه در افراد محیط می شود. علاوه بر همه این حالات، نورپردازی نادرست محصولات دکوراسیون منزل را زشت می کند و جلوه هایی می دهد که مناسب مکان مورد نظر نیست.

 

نحوه روشن کردن پذیرایی

قسمت پذیرایی خانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که دکوراسیون و نورپردازی در آن اهمیت زیادی دارد. در این قسمت از خانه وسایلی مانند مبلمان پذیرایی و لوازم تزئینی وجود دارد. در واقع می توان گفت پذیرایی هر خانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های خانه است که باید زیبایی و تاثیرگذاری خاصی داشته باشد. برای زیباتر شدن مبلمان پذیرایی و وسایل دکوری پذیرایی منزل می توان از نورپردازی زیبا و چشم نواز استفاده کرد.
بسیاری از افراد نورپردازی منزل خود را بدون مشاوره و کمک هیچ معمار و گروه دکوراسیون داخلی انجام می دهند اما به زیبایی محیط اضافه نمی کند و محیط زندگی را نیز زشت می کند.

 

موارد کلیدی در روشنایی پذیرایی

باید در نورپردازی پذیرایی منزل بسیار مراقب باشید زیرا هر اشتباه یا اشتباهی پذیرایی را به بدترین شکل ممکن به مهمترین قسمت خانه تبدیل می کند. برای طراحی نورپردازی پذیرایی باید چندین منبع نور وجود داشته باشد تا نورپردازی ساخته شده چشم نواز و جذاب باشد. البته شایان ذکر است که نور و روشنایی بیش از حد در اتاق نشیمن خانه باعث می شود افراد احساس کنند که در آن محیط هستند، راحت و آسوده نیستند و حتی در مواردی عصبی می شوند. تمرکز نور پذیرایی نیز یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. نقطه کانونی نور پذیرایی باید روی یک دستگاه پذیرش باشد. برای مثال بهتر است میز پذیرش در پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی نورپردازی پذیرایی در نظر بگیرید. استفاده از این تکنیک باعث می شود مهمانان پذیرایی خانه به قسمت مرکزی پذیرایی کشیده شوند و فضا را چندین برابر زیباتر جلوه دهند.

 

انواع نورپردازی پذیرایی

نورپردازی در پذیرایی را می توان به روش های مختلفی انجام داد. استفاده از لوسترهای آویز برای نورپردازی یکی از متداول ترین روش های نورپردازی منزل است که در منازل بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از دیوارکوب هایی که نور موجود را به سمت سقف هدایت می کنند و جلوه های ویژه ایجاد می کنند نیز می تواند گزینه مناسبی برای نورپردازی پذیرایی محسوب شود. استفاده از چراغ های ظریف و هالوژن و آباژورهای متنوع در پذیرایی نیز نور پذیرایی را جذاب و مکان را زیباتر می کند.

 

تاثیر رنگ روشن بر روشنایی

به طور کلی اکثر وسایل روشنایی دارای دو رنگ ثابت و قابل توجه هستند. زرد (آفتابی) و سفید (مهتابی) دو رنگ مهم مورد استفاده در وسایل روشنایی هستند. نور سفید به تنهایی باعث تابش خیره کننده و خستگی در انسان می شود. نور زرد همچنین دیوارها و مبلمان اتاق نشیمن را تیره می کند و محیط را کوچکتر از آنچه هست می کند. ترکیب دو رنگ زرد و سفید در نورپردازی، محیط را زیباتر کرده و جلوه خاصی به همراه دارد. همچنین ترکیب زرد و سفید از معایب هر یک از این چراغ ها می کاهد.

 

هزینه نورپردازی پذیرایی

نورپردازی خانه را زیباتر می کند و وسایل تزیینی و مبلمان خانه را جذاب تر می کند. با توجه به اندازه محیط مورد نظر برای نورپردازی و استفاده از انواع سبک ها و لامپ های نورپردازی، قیمت نورپردازی نیز متغیر بوده و نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. با توجه به اینکه استفاده از نورپردازی می تواند زیبایی منزل و پذیرایی را دو چندان کند و جلوه خاصی به خانه ببخشد، صرف هزینه برای نورپردازی نیز معقول است و تاثیر زیادی در زیبایی منزل و پذیرایی دارد.

 

منبع: https://arcsun.ir

آرکسان
آرکسان طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋