آرکسان

آرکسان

طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

نکاتی برای انتخاب کاشی آشپزخانه مناسب - آرکسان

 

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای است و مراقبت از زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. از آنجایی که اکثر خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند، باید به تمیزی، نظم و نظافت محیط آشپزخانه و همچنین زیبایی و طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه ای داشت. کاشی آشپزخانه یکی از عناصری است که همیشه به چشم می خورد و توجه به زیبایی و دوام آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله می خواهیم با انواع کاشی آشپزخانه بیشتر آشنا شویم.
از آنجایی که محیط آشپزخانه با غذاها و مایعات مختلفی سروکار دارد، بهتر است برای سهولت در نظافت از مواد قابل شستشو برای پوشش دیوارها و کف آشپزخانه استفاده شود. در برخی از خانه ها استفاده از پارکت به عنوان پوشش کف و کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش انتخاب خوبی نیست. زیرا برای تمیزی بیشتر و چربی زدایی بهتر است محیط آشپزخانه شسته شود.

 

نکاتی برای انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه

استفاده از کاشی به عنوان پوشش دیوارها و کف آشپزخانه یک گزینه معقول است. زیرا در کنار ظاهر از استحکام و مقاومت بالایی در شستشو برخوردار است و به راحتی می توانید آن را با مواد شوینده مختلف شستشو دهید. کاشی های موجود در بازار امروزه در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود است. با انتخاب کاشی های آشپزخانه مناسب، مشکلی در نظافت و همچنین ارائه زیبایی وجود نخواهد داشت.
البته بیشتر کاشی های آشپزخانه به دلیل نصب کابینت قابل رویت نیستند. بنابراین می توان از کاشی های آشپزخانه با طراحی ساده برای این قطعات استفاده کرد. فضای بین کابینت های زمینی و کابینت هوا مکانی است که دائما در معرض دید قرار می گیرد. بنابراین برای این ردیف می توانید از کاشی های آشپزخانه با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید. البته فراموش نکنید که رنگ و طرح انتخابی هماهنگی جذابی با کابینت ها ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر رنگ کابینت های شما قهوه ای است، کاشی های آشپزخانه کرم رنگ انتخاب جذابی است که زیبایی دو چندانی به آشپزخانه می بخشد. شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود از انواع کاشی های ظریف، کاشی های گلدار، کاشی های رنگارنگ، کاشی های براق و طرح های در هم تنیده در کاشی ها استفاده کنید.
در انتخاب کاشی آشپزخانه باید به اندازه و ابعاد کاشی ها و همچنین طرح و رنگ کاشی ها توجه کرد. توصیه می شود طرح و رنگ کاشی آشپزخانه با سایر ظروف آشپزخانه هماهنگ باشد; زیرا عدم توجه به این نکته و عدم توجه به هماهنگی کاشی آشپزخانه و کف آشپزخانه و سایر قسمت ها فضای آشپزخانه را بسیار شلوغ و نامرتب می کند و به زودی دل شما را می شکند!

 

اهمیت چیدمان کاشی آشپزخانه

توجه به نحوه نصب در هنگام خرید مصالح و تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید از آن غافل شد. در صورت نصب تجهیزات توسط نصاب های غیرحرفه ای نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و علاوه بر هزینه های اضافی باید انرژی و زمان زیادی برای رفع مشکل و نصب مجدد آن صرف شود. در نتیجه توصیه می شود برای کاشی کاری فضای آشپزخانه از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. اگر کاشی های طرح دار را برای آشپزخانه خود ترجیح می دهید، اهمیت این موضوع دو چندان می شود. زیرا چیدمان این نوع کاشی های آشپزخانه نیاز به دقت زیادی دارد و نیاز به چیدمان طبق نقشه دارد. بسیاری از افراد نمی توانند به نتیجه دلخواه خود برسند زیرا نمی دانند چگونه کاشی های طرح دار آشپزخانه را چیدمان کنند.

 

اهمیت طراحی کاشی آشپزخانه

انتخاب طرح کاشی آشپزخانه به دلیل تنوع زیاد در طرح و نقش، کاری بسیار زمان بر است. اما فراموش نکنید که طراحی کاشی آشپزخانه تاثیر زیادی در زیبایی خانه و آشپزخانه دارد. در این انتخاب، توجه به سبک دکوراسیون منزل نکته ای است. اگر آشپزخانه شما مدرن است استفاده از کاشی های طرح شلوغ را که گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما نیست فراموش کنید و در عوض کاشی های ساده و مینیمال طراحی را انتخاب کنید.
با توجه به اینکه محیط آشپزخانه دائماً در معرض ذرات روغن و آب است، سعی کنید از کاشی هایی با رنگ خیلی روشن یا کاشی هایی که بر روی آنها برآمدگی و فرورفتگی دارند استفاده نکنید. زیرا تمیز کردن این نوع کاشی ها کمی سخت است. زیباترین طرح ها در صورت وجود کثیفی و اشتباه در نگهداری و نظافت زیبایی خود را از دست می دهند. انتخاب کاشی های براق فضای متفاوتی به آشپزخانه شما می بخشد. هنگام تمیز کردن کاشی های آشپزخانه از مواد شوینده بسیار قوی استفاده نکنید. زیرا به مرور زمان این مواد باعث فرسودگی کاشی ها و کم رنگ شدن طرح روی آن ها می شود.

 

مواد کاشی آشپزخانه

کاشی های آشپزخانه را می توان از سرامیک، تراورتن، مرمر یا موزاییک ساخت. کاشی و سرامیک به دلیل داشتن ناخالصی کم، دوام و دوام بیشتری نسبت به کاشی های چینی دارند. کاشی های تراورتن نیز سنگ هایی بادوام هستند و استحکام بالایی دارند. کاشی های ساخته شده از سنگ مرمر بسیار گران هستند و زیبایی منحصر به فردی دارند. اما عیب این گونه کاشی ها این است که به راحتی روی آن ها لک می شوند. و در نهایت کاشی معرق یکی از ارزان ترین انواع کاشی با مصرف زیاد است.

 

منبع: https://arcsun.ir/kitchen/kitchen-tiles/

آرکسان
آرکسان طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
رویا
ممنون از مقاله خوبتون
این مقاله هم مرتبط با مقاله شما هست برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید مطالعه بفرمایید.
https://idat.ir/314355
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋