آرکسان

آرکسان

طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

همه چیز درباره طراحی نما با آرکسان

 

طراحی نمای ساختمان هایی که در اشکال و اندازه های مختلف طراحی شده اند تأثیر زیادی در زیبایی معماری ساختمان ها دارد. یک معمار برای طراحی نمای ساختمان باید چندین فاکتور را در نظر بگیرد. انتخاب متریال مورد استفاده در نما مهمترین بخش طراحی نمای ساختمان است.
طراحی ورودی ساختمان، محل قرارگیری درها و پنجره ها، سبک معماری نما و دیگر عوامل مهم دیگر در طراحی نمای ساختمان هستند. در دنیای انسانی نیز ظاهر تا حد زیادی شخصیت و هویت افراد را مشخص می کند; هویت یک ساختمان نیز بر اساس ظاهر آن مشخص می شود. طراحی نمای ساختمان نه تنها جلوه و ارزش بیشتری به ساختمان می دهد، بلکه به زیباتر شدن شهر نیز کمک می کند.
اگرچه بحث زیبایی شناسی یکی از مهم ترین عناصر در طراحی نما آرکسان است، اما معماری داخلی آرکسان علاوه بر این عوامل، از نظر انرژی و تاثیری که باید بر روی آن در هنگام برنامه ریزی برای طراحی نما داشته باشد، در کنار این عوامل نیز مد نظر قرار می گیرد. محیط. بررسی خواهد کرد. ایده های زیادی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارد، اما همه آنها از برخی جهات قابل اجرا نیستند. به عنوان مثال، استفاده از سبک یا متریال نادرست برای طراحی نما می تواند بازده انرژی ساختمان را کاهش دهد.

 

طراحی نمای ساختمان ویلایی

ایده های هیجان انگیز زیادی برای طراحی نمای ساختمان های ویلایی وجود دارد. نمای ویلا و ظاهر آن از بیرون یکی از مهمترین معیارهای افراد برای تصمیم گیری در مورد خرید آن ویلا است، بنابراین طراحی شیک برای نما ارزش ویلا را چندین برابر می کند. برای طراحی نمای ویلا سبک های مختلفی وجود دارد. نمای شیشه ای یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی نمای ویلا می باشد. همانطور که در دو تصویر بالا مشاهده می کنید، شیشه ظاهر بسیار زیبایی به ساختمان ویلا بخشیده است. نمای شیشه ای متریال مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

 

طراحی نما یک طبقه

طراحی نمای ویلا یک طبقه نسبت به ویلاهای چند طبقه ساده تر است و می توان ایده های منحصر به فردی را برای آن پیاده سازی کرد. چوب متریال بسیار مناسبی برای طراحی نمای ویلاهای یک طبقه است. از آنجایی که این ماده یک عنصر طبیعی است، می تواند اثرات مثبتی بر روی افراد داشته باشد. نمونه هایی از طراحی نمای مینیمالیستی را در تصاویر بالا مشاهده می کنید. رنگ هایی مانند سفید و خاکستری جایگاه ویژه ای در طراحی مینیمالیستی دارند.

 

طراحی نما ساده

طراحی ساده همیشه یکی از محبوب ترین سبک های معماری در طراحی نمای ساختمان است. نماهای کامپوزیت به طور گسترده ای برای طراحی یک نمای ساده استفاده می شود. مزیت اصلی این متریال برای نما، استحکام و سبکی بالای آن است. نماهای کامپوزیت گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهند زیرا می توانید کامپوزیت را به صورت سنگ یا چوب بسازید. اگر می خواهید ویلایی شیک و مدرن داشته باشید، شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان استفاده از نمای کامپوزیت را به شما توصیه می کند.

 

طراحی نمای مسکونی

اگر به ساختمان های جدید نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مهندسان عمران مانور زیادی در طراحی نما انجام می دهند. هر چه یک ساختمان مسکونی شیک تر و مجلل تر باشد، ارزش اقتصادی آن بیشتر است. سنگ و آجر نما از متداول ترین مصالحی هستند که برای طراحی نمای ساختمان استفاده می شود. نمای سنگی که بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد توجه قرار می گیرد در برابر تغییرات اقلیمی و دما مقاومت بالایی دارد. البته این متریال برای نما تا حدودی گران است و اجرای آن نیاز به کار و زمان بیشتری دارد. یک معمار مجرب با توجه به شرایط آب و هوایی، دمای منطقه، میزان بارندگی سالانه و بهره برداری از مسیر و شدت باد، بهترین نما را برای ساختمان طراحی می کند.

 

طراحی نمای کلاسیک

طراحی نما به سبک کلاسیک یکی از سبک های مورد علاقه معماران و سایر افراد است. این سبک طراحی در نگاه اول حس عظمت و تجمل را تداعی می کند. سبک کلاسیک یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که به چنین طرح هایی علاقه دارند. سنگ حرف اول و آخر را در طراحی نمای کلاسیک می زند. طراحی ستون های مرتفع، تقلید از نمای ساختمان های تاریخی یا نورپردازی شدید از برجسته ترین عناصر طراحی نما کلاسیک هستند. پنجره‌های بلند، ستون‌های سنگی مزین، استفاده از مجسمه‌ها و کتیبه‌ها و دیگر ویژگی‌های بارز طراحی نما کلاسیک است. سنگ مرمر، گرانیت و تراورتن از محبوب ترین سنگ های مورد استفاده در طراحی نمای کلاسیک هستند.

 

طراحی نمای ساختمان آجری

حس خوب نمای آجری را در دو تصویر بالا مشاهده می کنید. آجر از زمان های بسیار قدیم یکی از عناصر محبوب برای نمای ساختمان بوده است. یکی از معایب نماهای آجری مقاومت کمتر آنها در برابر تغییرات آب و هوایی است. به همین دلیل استفاده از این جبهه در مناطق شمالی و پرباران کشور توصیه نمی شود. ترکیب چند رنگ برای اجرای نمای آجری نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

 

طراحی نمای نئوکلاسیک

نئوکلاسیک یک روند جدید در سبک کلاسیک است. اگر سبک کلاسیک را دوست دارید اما استفاده بیش از حد از عناصر آن را دوست ندارید، به احتمال زیاد در طراحی نما نیز از طرفداران سبک نئوکلاسیک هستید. نئوکلاسیک را می توان تقریباً یک پوسته کلاسیک در نظر گرفت که در مکان های مدرن کشیده شده است. وجود نقطه کانونی در نئوکلاسیک یکی از بارزترین ویژگی های این سبک است. در تصاویر بالا مشاهده می کنید که قسمت میانی در نمای ساختمان هایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند اهمیت بیشتری دارد.

 

طراحی نمای ساختمان سنگی

سنگ یکی دیگر از مصالح طراحی نمای ساختمان است. سنگ های بدون پولیش و سنگ هایی که ظاهر طبیعی خود را حفظ می کنند در طراحی نمای ساختمان های ویلایی بسیار محبوب هستند. این سبک سابلیمینال طراحی نما حس خوبی دارد. در طراحی نمای سنگی اصل سادگی رعایت شده است زیرا سنگ تنها عنصر مهم در این طراحی است و به راحتی می تواند مفهوم سادگی و زیبایی بصری را به بیننده منتقل کند.

 

طراحی نمای رومی

نمای رومی یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نما در ایران است. این سبک از معماری کلاسیک اصیل روم و یونان الهام گرفته شده است، اما با گذشت زمان عناصری از ایران باستان نیز راه خود را پیدا کردند. به دلیل شباهت زیاد این سبک به کلاسیک، ممکن است برخی متوجه تفاوت های این دو سبک نشوند. سنگ های قیمتی مانند سنگ مرمر، تراورتن و سنگ آهک موادی هستند که در طراحی نمای رومی استفاده می شود، اما به دلیل قیمت بالای این سنگ ها، اغلب نمای رومی ها سنگ های ارزان قیمتی پیدا می کنند.

 

آخرین متریال نما چیست؟

کرتین وال، نمای کامپوزیت آلومینیومی، نمای استرچ متال، نمای یکپارچه، نمای بیرامیکس و نمای فایبرسیمنت از جمله پرطرفدارترین و جدیدترین متریال ها در طراحی نمای ساختمان هستند.

 

چند نوع مصالح سبک و بادوام برای نمای ساختمان وجود دارد؟

سیمان برد، کامپوزیت و نمای سیمانی سفید 3 متریال مقاوم و در عین حال زیبا و پرطرفدار برای طراحی نمای ویلاها و ساختمان های مسکونی می باشد.

 

آیا چوب متریال مناسبی برای طراحی نمای ساختمان است؟

با توجه به ماهیت چوب ممکن است فکر کنید که مقاومت کافی برای راندن نمای ساختمان را ندارد. با این حال امروزه فناوری های پیشرفته ای وجود دارد که مقاومت چوب را در برابر شرایط آب و هوایی مختلف افزایش می دهد. در صورتی که رطوبت محیط و بارندگی سالانه خیلی زیاد نباشد می توان از چوب برای طراحی نمای ساختمان استفاده کرد.

آرکسان
آرکسان طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋