archive.karimi

archive.karimi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پله چوبی یا بتنی؟ کدام یک مناسب است؟

پله چوبی

هنگامی که خانه خود را می سازید، باید انتخاب هایی داشته باشید که زیستگاه آینده ما را تعیین کند. انتخاب راه پله یکی است. اما برای چه نوع پله ای باید بروید؟ راه پله چوبی ؟ در بتن ؟ هر دو طرفداران خود را دارند و برای هر ماده مزایا و معایبی وجود دارد. آنها چه هستند؟

راه پله بتنی: مزایای بسیاری…

پله بتنی

پلکان بتنی که به دلیل استحکام بی نظیرش قدردانی می شود، در واقع به دلیل مقاومت زیادش شناخته شده است. این ماده چه در فضای باز و چه در داخل خانه قرار گیرد، از آب و هوای بد ، تغییرات دما و یا حتی تغییر فصل نمی ترسد . از آتش سوزی هم نمی ترسد و در صورت آتش سوزی یک دارایی بزرگ باقی می ماند.

پلکان بتنی که اغلب به دلیل ظاهر سرد در هنگام تماس و ظاهر نامطلوب آن مورد انتقاد قرار می گیرد، می تواند با مواد زیادی پوشیده شود. در واقع، برای مثال، می‌توان آن را با پله‌های چوبی پوشاند تا جذابیت را به کل راه پله بازگرداند و سمت سخت آن را بشکند. کاشی ها یا پوشش هایی از سنگ های بدلی یا سفالی نیز امکان پذیر است. بنابراین به راحتی قابل تنظیم است.

نکته مثبت دیگر سطح نویز است . پلکان بتنی ساکت است و بالا یا پایین رفتن آن برای سایر ساکنین ناخوشایند نخواهد بود. مخصوصاً اگر زیاد استفاده شود. از نظر تعمیر و نگهداری، تمیز کردن آن آسان است و نیازی به مداخله منظم ندارد.

مانند راه پله چوبی، اشکال زیادی امکان پذیر است تا با فضای زندگی شما سازگار شود. بنابراین، راه پله می تواند مستقیم ، گردان ، مارپیچ ( مارپیچ ) باشد. این به شما بستگی دارد که بهترین چیدمان را تعیین کنید.

... اما همچنین برخی از اشکالات قابل توجه

راه پله بتنی اگر مزایای زیادی داشته باشد، اما معایبی نیز دارد. و اینها در سطحی از ساخت آن هستند که از پلکان چوبی خسته کننده تر است.

بتن یک ماده سنگین است . می توان آن را بدون مشکل زیاد در یک ساختمان جدید ادغام کرد. در مورد خانه های قدیمی، داستان متفاوت است.

اگر بخواهید راه پله خود را از نو بسازید شکستن راه پله برای شما دشوار خواهد بود زیرا به یک چکش و سایر ابزارهای مهم نیاز دارد.

ساخت و ساز می تواند طولانی باشد زیرا باید طبق چند مرحله انجام شود: ردیابی، قالب بندی از نظر ریختن بتن، خشک کردن یا پانسمان مراحل. این شغلی است که به طور کلی نیاز به مداخله یک متخصص (ماسون) برای اطمینان از اجرای روان عملیات دارد. همچنین بررسی مقاومت سازه ضروری خواهد بود.

از جنبه زیبایی شناختی ، با وجود پوشش با کیفیت، راه پله بتنی همچنان سردتر و جذاب تر از یک راه پله چوبی باقی می ماند، به خصوص در یک خانه.

راه پله چوبی: جذابیت و سبکی

راه پله چوبی جاودانه است و همچنان در داخل خانه ها جذاب است. زندگی و گرما را به فضا می بخشد. همچنین امکانات بیشتری نسبت به پلکان بتنی ارائه می دهد. در واقع، بسیاری از اسانس ها را می توان برای ساخت آن استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید یک راه پله کاج ، راش یا بلوط را انتخاب کنید . چوب های عجیب و غریب نیز موجود است. واقعا هیچ محدودیتی وجود ندارد، به جز بودجه شما. همه این اسانس ها خواص منحصر به فرد خود را دارند و این به شما این امکان را می دهد که انتخاب های خود را مطابق با خواسته های خود گسترش دهید .

شکل و ساختار آن نیز چندگانه است. در مورد راه پله های بتنی، اشکال کلاسیک (مستقیم، پیچ در پیچ، پله های مارپیچ، و غیره)، با یا بدون بالابر وجود دارد.

از نظر ساخت و ساز ، نصب راه پله چوبی راحت تر از راه پله بتنی است. در واقع، راه پله چوبی سبک تر و "قابل دستکاری" باقی می ماند. اگر کمی اهل کار هستید، می توانید آن را به صورت کیت مونتاژ کنید یا خودتان نصب کنید. بازسازی یا برچیدن نیز نسبت به پلکان بتنی امکان پذیرتر است.

در بخش حسابداری ، می توانید پله های چوبی سطح ابتدایی را با چند صد یورو پیدا کنید. که وقتی بودجه کمی دارید می تواند سودمند باشد.

چند نکته منفی

اگر جنبه پر جنب و جوش و گرم آن قدردانی شود، این دارایی می تواند به مرور زمان به یک نقطه ضعف تبدیل شود. در واقع، چوب در سراسر وجودش « نفس می‌کشد ». این ویژگی باعث می شود که چوب پله ها بترکد. اگر از راه پله به طور مکرر استفاده شود، این می تواند محدود کننده باشد. با این حال، انجماد و لاک زدن این جنبه را کاهش می دهد.

چوب نیاز به نگهداری بیشتری دارد و با گذشت زمان می تواند خراب شود. بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد و راه پله ممکن است نیاز به نوسازی داشته باشد، در صورتی که چندین سال از آن استفاده می شود.

archive.karimi
archive.karimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋