archive.karimi

archive.karimi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

فواید استفاده از سونا خشک

فواید استفاده از سونا

سونا خشک چیست؟

 

سونا خشک اتاقی با هوای گرم و بخار فراوان است. با بخار و حرارت زیادش عرق کنان را در می آورد. دما معمولاً در محدوده 70 تا 100 درجه سانتیگراد است. سوناهای سنتی فنلاند از گرمای خشک با رطوبت نسبی 10 تا 20 درصد استفاده می کنند. این سونا نسبت به سایر انواع سونا رطوبت بیشتری دارد. به طور کلی، سوناها خیلی بزرگ نیستند. دلیل کوچک بودن آن گرمتر بودن داخل آن و عدم از دست دادن بخار آن است. مواد چوبی معمولا در سونا استفاده می شود. به عنوان مثال، دیوارها و نشیمن ها از چوب ساخته شده اند، زیرا مواد چوبی در برابر گرما، رطوبت و بخار مقاومت بیشتری دارند و برای سلامتی مفیدتر هستند.

سونا اثرات مثبت زیادی بر سلامت انسان دارد. متخصصان تایید کرده اند که برای مشکلات روحی مانند روماتیسم، اختلالات خواب و افسردگی مفید است. استراحت در سونای گرم و مرطوب با رهایی از استرس و مشکلات روز باعث آرامش جسمی و روحی می شود. همچنین برای درمان بیماری هایی مانند کلسیفیکاسیون استفاده می شود.

استفاده از سونا خشک

هنگامی که استفاده از سونا به درستی و با دوز انجام شود، فواید بسیاری را می توان مشاهده کرد . سونا برای استراحت و آرامش استفاده می شود، نه برای تمیز کردن مانند حمام. سونا دارای اجاق سونا است که گرما و بخار را تامین می کند . این اجاق ها معمولا در وسط اتاق قرار می گیرند.

دمای توصیه شده سونا باید بین 70 تا 85 درجه باشد. توصیه می شود افرادی که برای اولین بار از سونا استفاده می کنند در سونا دراز بکشند. مدت اقامت نباید بیش از 2-3 دقیقه باشد. بدن در اثر گرما آب و رطوبت خود را از دست می دهد که باعث سرگیجه و افت ناگهانی فشار خون می شود. این دوره ممکن است به مرور زمان تمدید شود. مدت اقامت در سونا نباید بیشتر از 10 تا 15 دقیقه باشد. از آنجایی که محیط گرم و بخار است، از دست دادن آب بیش از حد ممکن است در نتیجه تعریق زیاد رخ دهد. حداکثر سه روز در هفته باید از سونا بازدید کرد. نکاتی که باید در هنگام ورود به سونا در نظر بگیرید؛

قبل از ورود به سونا، وسایلی مانند لباس، عینک و لنز، جواهرات و ساعت باید خارج شوند.

با دوش گرفتن در آب داغ برای سونا آماده شوید.

زمانی که عرق کردن بین 5 دقیقه تا 15 دقیقه شروع می شود، باید سونا را ترک کنید. مدت اقامت در سونا باید حداقل 5 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه باشد. ماندن بیش از 30 دقیقه بدون وقفه بسیار خطرناک است.

هنگام خروج از سونا، بدن باید با دوش گرفتن یا ورود به استخر خنک شود.

پس از استفاده از سونا باید 20 دقیقه استراحت کنید. برای سفت شدن منافذ پوست، دوش گرفتن با آب سرد توصیه می شود. زمانی که دمای بدن به حالت عادی برگشت می توان آن را پوشید.

برای به دست آوردن نمک و آب از دست رفته در بدن پس از سونا باید مقدار کمی نمک خورده و مایعات فراوان مصرف شود.

 فواید سونا خشک

فواید سونا

به ویژه افراد ترجیح می دهند برای رفع استرس و خستگی روز وارد سونا شوند. سموم بدن از طریق تعریق دفع می شوند. همچنین به تسکین بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان کمک می کند. بخار به باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند. در سونا، بدن به لطف رفع عرق سریعتر بهبود می یابد. به لطف گرما و بخار، چربی سوزی نیز رخ می دهد، بنابراین کاهش وزن آسان تر می شود.

سونا برای افرادی که اختلالات مفصلی دارند نیز مفید است. امروزه همه از استرس و خستگی شکایت دارند. به لطف سونا، مردم کمی استراحت می کنند. به ایجاد آرامش جسمی و روحی کمک می کند. افرادی که مراقب سلامتی و ظاهر خود هستند، رفتن به سونا را به یک عادت تبدیل می کنند. سونا باعث آرامش روحی و جسمی می شود. در اثر تعریق، منافذ باز شده و سلول ها تجدید می شوند. استفاده منظم از سونا برای سلامت پوست نیز مفید است.

سونا برای افرادی که بیماری قلبی ندارند فواید زیادی دارد، ضربان قلب را افزایش می دهد که به قلب کمک می کند تا منظم تر کار کند. در این زمینه، افرادی که می خواهند وزن کم کنند، سونا را نیز ترجیح می دهند، دما باعث افزایش ضربان قلب می شود، این بدان معناست که کالری بیشتری سوزانده می شود و کاهش وزن آسان تر می شود.

همانطور که عضلات و اعصاب در طول سونا شل می شوند، به کاهش سطح استرس نیز کمک می کند. سونا تاثیر مهمی بر خواب عمیق و منظم دارد. افرادی که به دلیل اثر آرامش بخش سونا آرام و آرام می شوند، در خواب بهتر و عمیق تر مشکلی ندارند.

قوانین استفاده از سونا

به خصوص سونا در سالن های تجاری، هتل و ماساژ برای استفاده مشترک تولید می شود. قوانینی وجود دارد که باید در تمام سوناها رعایت و اعمال شود. این قوانین از نظر بهداشتی نیز بسیار ضروری هستند. قوانینی که در هنگام استفاده از سونا باید رعایت شود.

افرادی که از سونا استفاده می کنند نباید با عفونت پوستی، زخم های باز و نواحی پانسمان شده وارد شوند.

کودکان زیر 16 سال باید از سونا تحت نظارت والدین استفاده کنند.

· مواد پلاستیکی و مصنوعی نباید وارد سونا شوند.

می توانید با شلوارک، مایو و بیکینی وارد شوید.

محصولاتی مانند حوله را باید در محلی که در سونا می نشینید قرار دهید. توصیه می شود از حوله های سفید استفاده کنید.

در خروجی سونا لازم است دوش آب سرد بگیرید.

استفاده از سونا که در صورت استفاده صحیح فواید مختلفی دارد، با رعایت اصول بهداشتی و بهداشتی توصیه می شود. افراد مبتلا به فشار خون و حساسیت به گرما باید در استفاده از سونا احتیاط بیشتری داشته باشند. استفاده از سونا بسیار گرسنه یا سیر نیز مضر است. نوشیدن مقدار زیادی آب هنگام خروج از سونا بسیار مهم است.

archive.karimi
archive.karimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋