آراکس لیزر

آراکس لیزر

مجموعه آراکس لیزر با بیش از 5 سال تجربه در زمینه برش لیزر ، خمکاری، جوشکاری و مونتاژ فلزات آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می‌باشد.
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اهمیت خمکاری استیل در صنایع و کاربرد آن

فلزات مخصوصاً استیل (فولاد) و استیل ضد زنگ مصرف زیادی در صنایع مختلف دارند. یکی از این مصارف در خمکاری است. زیرا صنایع برای ایجاد طرح های مورد نظرشان نیاز دارد تا ورق استیل را خم کنند تا محصول مورد نظر را بسازند. از این رو روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که میتوان از آنها به خمکاری دستی، دستگاه برک CNC و ... اشاره کرد.

ورق استیل یا همان فولاد، آلیاژی از آهن است که از ترکیب با درصد کمی مس، اکسیژن، سیلیکون، منگنز و ... تولید می‌شود. در نتیجه فولاد به دست می‌آید که در مقایسه با آهن از مقاومت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل از این فلز استفاده زیادی می‌شود. در ادامه هم فولاد به دست آمده را با کمی تغییر، به استیل ضد زنگ که در محیط های مرطوب و شرجی مقاومت بالایی دارد، تولید می‌گردد.

 

همانطور که گفته شد برای ساخت لوازم و ابزار ها و همچنین تجهیزات بسیاری به خمکاری استیل نیاز است. از این رو این ماده محبوبیت بسیاری در صنایع دارد. از دلایل این محبوبیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه ساخت نسبتا پایین

فراوانی مواد اولیه (سنگ آهن و آهن های قراضه)

استفاده مکانیکی در صنایع

فرایند خمکاری آسان و ...

ویژگی های ورق استیل در خمکاری

از ویژگی های این ورق ها می‌توان به توانایی بازیافت آسان، مقاومت بالا، ضد زنگ بودن و مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی بودن و همچنین نیاز به نبود انرژی زیاد در هنگام خمکاری اشاره کرد. اما نباید فراموش کرد که خمکاری ورق های استیل ضد زنگ از ورق های فولادی کمی دشوار تر و پیچیده تر است. زیرا این ورق ها علاقه به برگشت داشته و در صورتی که زاویه خمش به درستی انتخاب نگردد، امکان ترک در ورق وجود دارد.

 

خدمات خمکاری

شرکت آراکس لیزر با بیش از 7 سال تجربه در زمینه برش لیزر، جوشکاری و خمکاری ورق های فلزی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی و سازمان ها می‌باشد. برای اطلاع از دیگر خدمات و تماس با ما، به وبسایت Araxlaser.com مراجعه نمایید.

آراکس لیزر
آراکس لیزر مجموعه آراکس لیزر با بیش از 5 سال تجربه در زمینه برش لیزر ، خمکاری، جوشکاری و مونتاژ فلزات آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می‌باشد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋