aradtech

aradtech

طراحی مد یا فشن دیزاین را بهتر بشناسید

بهتر است بدانید طراحی مد یا همان فشن دیزاین کار ساده ای نیست و یک حرفه تخصصی محسوب می شود که نیازمند دانش زیادی در زمینه های مختلف زندگی، فشن و مد دارد. به علاوه اینکه افرادی که در این حوزه شروع به فعالیت می کنند باید خلاقیت زیادی داشته باشند تا طرحی تازه را تولید نمایند.

 

 

طراح مد کیست؟

اشخاصی که سعی می کنند تا لباسی را  تولید و طراحی نمایند تا بسیار زیبا و دل انگیز باشد و مطابق با اصول زیبایی، اداب و رسوم کشور های مختلف باشد را طراح مد می گویند. طراح مد باید در نظر داشته باشد که لباس های مختلف چه مخاطبینی دارند و در چه مکانی و چه موقعیتی این لباس ها پوشیده می شوند. یک  طراح مد می تواند کار خود را در خانه آغاز نماید و بعد از کمی پیشرفت، در کارگاه های بزرگتر فعالیت خود را ادامه دهد. افرادی که در این حرفه مشغول هستند با تاثیر پذیری از افکار اجتماعی، آشنایی با فرهنگ جوامع و غیره می توانند تنوع محصولات خود را افزایش دهند.

طراحی مد چه کارهایی باید انجام دهد؟

یکی از سوال هایی که در ابتدا در ذهن طراحان مد برای پیشرفت وجود دارد این است که طراح مد چه کارهایی باید انجام دهد؟ در این مورد باید گفت که یک طراح در شاخه مد و فشن ابتدا باید با مراکزی که مربوط به صادرات پارچه است تماس بگیرد، مشاوره انجام دهد و در صورت رضایت قرار داد امضا نماید. در دومین مرحله باید یک فروشگاه را برای اجرای ایده ها و طرح هایی که قرار است تولید کند اجاره و راه اندازی نماید. بعد از پیشرفت در این زمینه طراحان مد و فشن ی توانند در مکان ها و موقعیت های مختلف بوتیک راه اندازی کنند. علاوه براین شما می توانید در آموزشگاه هایی که طریقه تولید لباس را آموزش می دهند کلاس طراحی مد برگزار نمایید.

 

 

چگونه فشن دیزاینر شویم؟

برای اینکه یک فشن دیزاینر موفق باشیم باید دارای ذوق خلاق و تجسم هنری باشیم به گونه ای که می بتوانیم با تلفیق آثار هنری جهان و ترکیب یک تخیل مواد اولیه را به محصولی خاص و اثری قابل توجه تبدیل نماییم. علاوه براین برای تبدیل شدن به فشن دیزاینر لازم است مهارتی تجسمی قوی داشته باشید تا بتوانید ایده های عالی و ناب خود را روی کاغذ طراحی نمایید. همچنین باید به جزئیات یک پارچه، گلدوزی برای لباس و خطوطی که مربوط به یک لباس است نیز توجه داشته باشیم تا لباسو یا مانتویی ظریف و ساده را تولید و طراحی نماییم. درک بافت و رنگ پارچه نیز می تواند شمارا به فشن دیزاینر شدن نزدیک کند زیرا یک طراح موفق فشن دیزاینر رنگ ها و نوع پارچه را بایکدیگر تلفیق می کند تا یک لباس بسیار زیبا تولید شود و مورد استقبال افراد قرار بگیرد.

مزایا و معایب صنعت مد و فشن

از مزایای این صنعت در طراحی می توانیم به کشف کردن استعداد های درخشان اشاره کنیم که با انگیزه فراوان وارد این رشته می شوند و همانطور که می دانید مد و فشن یک صنعت رو به رشد است که به عقب باز نمی گردد در نتیجه طراحان جدید پا به این عرصه می گذارند و با خلاقیتی نو طرحی جدید را ایجاد می نمایند. البته علاوه برا اینکه صنعت مد و فشن خوبی ها و مزیت های زیادی دارد، معایبی نیز دارد که در جهان امروز به یک الگو تبدیل شده است و در فرهنگ های مختلف بر خلاف آن چیزی که در آن فرهنگ ارزش پذیر است نفوذ و رسوخ پیدا کرده است.

 

کلام آخر

وقتی تعریف از  طراحی مد و طراحی لباس می‌شود اغلب بحث‌ها به سمت ترند،‌ مد و طرح‌های کلاسیک پیش می‌رود. شما به عنوان یک طراح مد یا شخصی که در حوزه طراحی لباس مشغول بوده باید علاوه بر تفاوت‌های اصلی این دو رشته روی مفاهیم مطرح شده در آن نیز تسلط پیدا کنید. ترند‌ها معمولا از یک سلبریتی، یک فیلم یا یک حرکت دسته جمعی بوجود می‌آیند.

مد‌ها حتی از ترندها نیز سریع‌تر پیش می روند  و معمولا مانند یک چشمک کوتاه در میان بازار، خود را نشان می‌دهند. در این میان طرح‌های کلاسیک که با نام Timeless نیز مطرح می شوند معمولا عمر بسیار طولانی‌تری دارند. شما باید به اغلب این اصطلاحات آگاهی داشته باشید تا بتوانید مدل‌های مختلف را براساس نیازمندی بازار یا مشتری خود فراهم کنید.

aradtech
aradtech

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋