aradtech

aradtech

اهمیت لوگو در برندینگ

 

به زبان ساده تر، اهمیت لوگو در برندینگ به وجهه تبلیغاتی آن مربوط می شود. بنابراین اگر در طراحی آن کمی هوشمندی و خلاقیت هم به خرج دهید، به راحتی می توانید توجه افراد را به برندتان جلب کنید. ما در ادامه این مقاله به نحوه طراحی و اصول آن، نقش لوگو در برند و هر آن چه که در این مسیر نیاز دارید، به طور کامل پرداخته ایم.

 

اهمیت لوگو در برندینگ

به طور کلی مهم ترین دلایل اهمیت لوگو در برندینگ به شرح زیر می باشد:

 تاثیر در برندینگ

پیشنهاد ما این است که پیش از تاسیس شرکت یا تولید محصولات تان به فکر طراحی لوگوی اختصاصی باشید. زیرا با این کار می توانید به راحتی قدرت برندتان را نشان داده و در ذهن مخاطبان تان ماندگار شوید.

 اعتماد سازی و جدی بودن در کار

یکی از موارد اهمیت لوگو در برندینگ، تاثیر آن در نمایش حرفه ای بودن کسب و کارتان خواهد بود. بدون شک شما با صرف زمان تان برای طراحی لوگوی ویژه، نشان می دهید که در حرفه تان به اندازه کافی جدی هستید. این جدی بودن در ادامه می تواند به مشتریان اطمینان خاطر داده و باعث اعتماد سازی شود.

جذب مشتری

قطعا یکی از بزرگ ترین اهداف هر بیزنسی، جذب مشتریان جدید بوده و طراحی لوگو می تواند شما را به این هدف برساند. چنانچه در تولید محصولات جدید و یا بسته بندی آن از لوگوی اختصاصی تان کمک بگیرید، توجه مشتریان را جلب کرده و به دنبال آن فروش بیشتری خواهید داشت.

 

 

ویژگی لوگوی حرفه ای

حال که با اهمیت و نقش لوگو در برند آشنا شده اید، نوبت آن است که ویژگی های یک لوگوی حرفه ای را بشناسید:

 تمایز: اولین ویژگی لوگوی حرفه ای تمایز آن با سایرین است. برای این کار به فکر کپی و استفاده از ایده های دیگران نباشید و با صرف وقت و خلاقیت لوگوی مخصوص خودتان را طراحی کنید.

 انعطاف پذیری: لوگوی شما باید طوری باشد که نه تنها در وبسایت، بلکه در هر نوع رسانه یا تبلیغ دیگری نیز خوب به نظر برسد. یک لوگوی اصولی در هر اندازه و سایزی مناسب بوده و برای استفاده در اپلیکیشن های گوناگون نیز کاربردی است.

هدفمندی: اصلی ترین ویژگی لوگوی حرفه ای هدفمند بودن آن است. برای این منظور شما ابتدا باید مخاطبان تان را بررسی کرده و آن ها را از نظر جنسیت، درآمد، سن و سلیقه دسته بندی کنید. هدف شما باید این باشد که لوگوی نهایی تان با جامعه هدف به خوبی ارتباط برقرار کرده و توجه آن ها را به خودش جلب کند.

سازگاری با تغییرات: قبل از طراحی لوگو از خودتان بپرسید آیا تصویر آن تنها برای امسال مناسب بوده و یا پنج سال بعد نیز همچنان جذاب است؟ به خاطر داشته باشید لوگوی شما با گذشت سال ها نیز باید همچنان کاربردی بوده و جذاب باقی بماند.

آشنایی با عناصر لوگو

انکار ناپذیر بودن نقش لوگو در برند باعث شده تا این نشان تجاری از عناصر خاصی تشکیل شود که از مهم ترین های آن ها می توانیم به تایپوگرافی، تصویرسازی، ترکیب رنگ و محتوای متنی آن اشاره کنیم.

 

 

تفاوت لوگو و برندینگ

با توجه به نقش لوگو در برند ممکن است تفاوت های آن با برندینگ را به خوبی تشخیص ندهید. به طور کلی لوگو تصویریست که باعث شناخت برندتان می شود. این در حالیست که برندینگ بسیار گسترده تر بوده و تمامی بخش ها و ابعاد شرکت شما را در بر می گیرد.

راهکارهای طراحی لوگو

برای آنکه بتوانید یک لوگوی منحصر به فرد و ویژه طراحی کنید، بهتر است که به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱. با توجه به نام شرکت و متناسب با فعالیت آن، از تصاویر مناسب یا اشکال هندسی مختلف بهره بگیرید.

۲. توجه به رنگ ها را فراموش نکنید و برای داشتن جلوه موثرتر، از رنگ های متفاوت و زیبا استفاده کنید.

۳. به جای استفاده از طرح های شلوغ و بدون مفهوم، لوگویی طراحی کنید که در عین سادگی، زیبا و جذاب نیز باشد.

۴. قبل از طراحی لوگو، رقبای تان را بررسی کرده و با توجه به آن نشانی طراحی کنید که باعث تمایز شما با آن ها شود.

 

 

 

کلام آخر

علاوه بر طراحی یک لوگوی مناسب که بیانگر ایده و ارزش‌های کسب ‌وکارتان می باشد باید به برندینگ نیز توجه ویژه‌ای داشت زیرا بهترین لوگوها بدون برندینگ مناسب، حرفی برای گفتن ندارند.

aradtech
aradtech

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋