به زبان ساده تر، اهمیت لوگو در برندینگ به وجهه تبلیغاتی آن مربوط می شود. بنابراین اگر در طراحی آن کمی هوشمندی و خلاقیت هم به خرج دهید، به راحتی می توانید توجه افراد را به برندتان جلب کنید. ما در ادامه این مقاله به نحوه طراحی و اصول آن، نقش لوگو در برند و هر آن چه که در این مسیر نیاز دارید، به طور کامل پرداخته ایم.
به طور کلی مهم ترین دلایل اهمیت لوگو در برندینگ به شرح زیر می باشد:
یکی از موارد اهمیت لوگو در برندینگ، تاثیر آن در نمایش حرفه ای بودن کسب و کارتان خواهد بود. بدون شک شما با صرف زمان تان برای طراحی لوگوی ویژه، نشان می دهید که در حرفه تان به اندازه کافی جدی هستید. این جدی بودن در ادامه می تواند به مشتریان اطمینان خاطر داده و باعث اعتماد سازی شود.
حال که با اهمیت و نقش لوگو در برند آشنا شده اید، نوبت آن است که ویژگی های یک لوگوی حرفه ای را بشناسید:
تمایز: اولین ویژگی لوگوی حرفه ای تمایز آن با سایرین است. برای این کار به فکر کپی و استفاده از ایده های دیگران نباشید و با صرف وقت و خلاقیت لوگوی مخصوص خودتان را طراحی کنید.
هدفمندی: اصلی ترین ویژگی لوگوی حرفه ای هدفمند بودن آن است. برای این منظور شما ابتدا باید مخاطبان تان را بررسی کرده و آن ها را از نظر جنسیت، درآمد، سن و سلیقه دسته بندی کنید. هدف شما باید این باشد که لوگوی نهایی تان با جامعه هدف به خوبی ارتباط برقرار کرده و توجه آن ها را به خودش جلب کند.
انکار ناپذیر بودن نقش لوگو در برند باعث شده تا این نشان تجاری از عناصر خاصی تشکیل شود که از مهم ترین های آن ها می توانیم به تایپوگرافی، تصویرسازی، ترکیب رنگ و محتوای متنی آن اشاره کنیم.
با توجه به نقش لوگو در برند ممکن است تفاوت های آن با برندینگ را به خوبی تشخیص ندهید. به طور کلی لوگو تصویریست که باعث شناخت برندتان می شود. این در حالیست که برندینگ بسیار گسترده تر بوده و تمامی بخش ها و ابعاد شرکت شما را در بر می گیرد.
۱. با توجه به نام شرکت و متناسب با فعالیت آن، از تصاویر مناسب یا اشکال هندسی مختلف بهره بگیرید.
۲. توجه به رنگ ها را فراموش نکنید و برای داشتن جلوه موثرتر، از رنگ های متفاوت و زیبا استفاده کنید.
۳. به جای استفاده از طرح های شلوغ و بدون مفهوم، لوگویی طراحی کنید که در عین سادگی، زیبا و جذاب نیز باشد.
۴. قبل از طراحی لوگو، رقبای تان را بررسی کرده و با توجه به آن نشانی طراحی کنید که باعث تمایز شما با آن ها شود.
کلام آخر
علاوه بر طراحی یک لوگوی مناسب که بیانگر ایده و ارزشهای کسب وکارتان می باشد باید به برندینگ نیز توجه ویژهای داشت زیرا بهترین لوگوها بدون برندینگ مناسب، حرفی برای گفتن ندارند.
پاسخ ها