ایرانکد چیست؟
ایرانکد، نظام ملی طبقهبندی و شمارهگذاری کالا و خدمات در ایران است که به عنوان زبان مشترک یا استانداردی فراگیر برای شناسایی و تبادل اطلاعات کالا در سطح سازمانهای گوناگون عمل میکند.
ایرانکد در سال ۱۳۸۵ توسط مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران با همکاری سازمانهای مختلف دولتی و خصوصی تدوین و اجرا شد. این سازمان با هدف تولید زبانی ساده و مدیریت بهتر اقلام، افزایش سرعت و امنیت در تبادل کالا ها و کمک به ایجاد اطلاع رسانی یکپارچه در سطح ملی ایجاد شده است.
ایرانکد براساس اصول علمی طبقه بندی و توصیف کالا می باشد که هدف اصلی این مجموعه شناسایی و دسته بندی کالا ها براساس ویژگی آنها می باشد. ب
نحوه دریافت ایران کد کالا، که یک شماره شناسایی است و به تمام کالاها و محصولاتی که در ایران وارد یا تولید میشوند، اختصاص داده شده است به این صورت می باشد که شما ابتدا وارد
با کد نمایندگی ۰۰۰۹۱ را انتخاب نمایید.
برای باقی مراحل از نحوه دریافت ایرانکد با نمایندگی خود تماس بگیرید تا باقی مراحل را به صورت رایگان برای شما انجام دهد.
پس از توسعه نیاز فروشگاه های زنجیره ای کشور به استفاده از بارکد، در سال ۷۴ وزارت بازرگانی ماموریت یافت که مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات را با هدف خدمت دهی در حوزه بارکد و همچنین آموزش، فرهنگ سازی و هماهنگی بین المللی پایه گذاری کند.
مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به عنوان نماینده سازمان بین المللی GS1 از سال ۷۴ مشغول به کار شده و ماموریت های این سازمان را دنبال نمود. فعالیت این مرکز تا سال ۸۴ صرفا توسعه کد بین المللی یا کد های ۱۳ رقمی بود و اکنون این سیستم کدینگ در ایران حدود ۴ هزار عضو دارد. سپس از سال ۸۴ ایران کد مطرح شده و تیمی از مرکز به توسعه آن پرداختند.
پاسخ ها