andishehnegargharb

andishehnegargharb

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان

 

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ طبق تصمیم پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اجباری شده است و برای صدور صورتحساب های الکترونیکی خودتون نیاز به دریافت شناسه کالا و خدمات دارید.

مسئولیت ارائه شناسه کالا و خدمات را سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و  وزارت امور اقتصادی  به عنوان اولین گروه کدگذاری کالا و خدمات در کشور  برعهده دارند.

مودیان مالیاتی این وظیفه را برعهده دارند که از طریق سازمان نظام ملی شماره گذاری کالا و خدمات بتوانند شناسه ، خدمت ارائه دهنده خود را دریافت کنند که نحوه دریافت این شناسه را داخل این مقاله کامل توضیح داده ایم:

 

شناسه کالا و خدمات

 

طبق الزاماتی که در دریافت شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان وجود دارد لازم است که این شناسه ها را به صورت اختصاصی دریافت کنید البته این کد اختصاصی که توسط سازمان ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران ایجاد می شود دارای کد عمومی هم می باشد و امکان اخذ آن به صورت عمومی هم وجود دارد به این صورت که می توانید در سامانه امور مالیاتی این کد ها را انتخاب کنید و اگر در این سامانه کد عمومی مورد نظر خود را دریافت نکردید لازم است که کد خدمت اختصاصی خود را دریافت کنید.

 

شناسه خدمات

 

شناسه خدمت هم یک کد ۱۳ رقمی است که ارائه دهنده نوع  و شرح خدمت شما در کمترین زمان ممکن است و شما می توانید با ثبت این کد در سامانه ی مالیاتی مودیان و فاکتور های الکترونیکی تمام اطلاعات خدمت خود را به صورت کامل ارائه دهید.

در این بارکد موضوع و شرح خدمت شما به صورت کامل ذکر می شود و اگر شما قرارداد معینی داشته باشید می توانید تاریخ قرارداد و مبلغ قرارداد را هم به صورت کامل در آن ذکر کنید.

شناسه خدمت هم مانند شناسه کالا به دو صورت شناسه عمومی و خصوصی در اختیار قرار می گیرد که در این قسمت به صورت کامل این دو شناسه را در اختیار شما قرار می دهیم:

 

شناسه خدمت عمومی

 

لیست خدمت عمومی در سایت www.stuffied.tax.gov.ir  قرار دارد که می توانید به صورت کامل این شناسه ها را بررسی کنید و لیست مد نظر خود را دریافت کنید اما این سامانه مشکلی که دارد این است که لیست شناسه عمومی محدود است و بسیاری از خدمات را ارائه نمی دهد.

برای سهولت کار شما، در این قسمت فایل خدمات عمومی را قرار داده ایم که می توانید آن را دانلود کنید.

 

شناسه خدمت اختصاصی

 

شناسه خدمت اختصاصی را اکثرا افرادی دریافت می کنند که شناسه خدمت خود را به صورت عمومی دریافت نکرده اند برای دریافت این کد لازم است که در سایت  www.porta.gs1-ir.org ثبت نام کنید و نمایندگی خود را براساس شهر محل زندگی خود انتخب کنید و در این قسمت با نمایندگی خود ارتباط بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

 

مراحل ثبت نام کد خدمت

 

مراحل ثبت نام کد خدمت به این صورت است که وارد سایت PORTAL.GS1-IR.ORG  شوید ثبت نام را انتخاب کنید اطلاعات را به صورت کامل و صحیح وارد کنید استان نمایندگی خود را انتخاب کنید که این کد برای غرب کشور نمایندگی اندیشه نگار غرب با کد ۰۰۰۹۱ می باشد شماره تلفن یا ایمیل در دسترس را وارد کنید  و ثبت نام خود ار تکمیل کنید سپس با زدن دکمه جهت ورود به سامانه کلیک کنید وارد سامانه شوید سپس در سمت سمت راست وارد مربع مشکی شوید مدیریت عضویت را انتخاب کنید جهت تکمیل عضویت، عضویت مرکز ملی را انتخاب کنید و سایر مدارک را در این قسمت وارد کنید.

بعد از آنکه عضویت شما در این بخش فعال شد در قسمت افزایش موجودی هزینه مورد نظر خود را به صورت آنلاین واریز کنید و اطلاعات خدمت خود شامل موضوع و شرح کوتاه از موضوع را برای نماینده خود ارسال کنید.

 

برای خواندن جزییات مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید: لینک.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andishehnegargharb
andishehnegargharb

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋