andishehnegargharb

andishehnegargharb

نحوه ثبت نام و دریافت کدGTINوGS1

ثبت نام gs1

 

رای ثبت نام Gs1  باید بدانید که GS1 سازمان یا نهادی است که یک زبان مشترک تعریف شده برای بارکدها می باشد.استانداردهای GS1 را می توان به یک زبان مشترک در میان زنجیره تامین مواد اولیه ، خط تولید، عمده فروشی، خرده فروشی تا مصرف کننده را شامل می شود.بارکد GS1 و شماره کالاهای تجارت جهانی GTIN یک اجبار برای اکثر کالاها در سراسر دنیا به حساب می آید. هنگامی که بارکد کالا خود را از GS1 دریافت می‌کنید، مصرف کننده هم می‌توانند از معتبر بودن کالاهای شما اطمینان و اعتماد لازمه که باعث اغتبار شما و کالایتان می شود را حاصل می کنند.اگر شما یک تولید کننده باشید به عنوان یک  تولید کننده، باید در مورد اینکه محموله کالا شما از کجا آمده چه زمانی به دست شما خواهد رسید و در هر زمانی در کجا قرار دارد. بارکد محصولات GS1 به شما اطلاعات دقیق و به روزی از اطلاعات محصول به شما  می دهد تا بتوانید در هر زمانی بهترین تصمیمات را برای تجارت خود بگیرید و باعث پیشرفت شما خواهد شد.

 

نحوه دریافت کد GTIN در ایران از GS1

 

نحوه دریافت کد GTIN در ایران از  GS1 را در این قسمت به صورت کامل توضیح میدهیم: اگر در ایران هستید و جزو تولید کننده های معتبر به شمار می آیید  می توانید با ثبت نام در سایت gs1-ir.org که نمایندگی GS1 جهانی در ایران به شمار می آید و شما  می‌توانید به این روش برای محصولات خود کد GTIN دریافت کنید .کد GTIN که به کالا شما اختصاص داده می شود  این ویژگی را به محصولات شما در سراسر دنیا خواهد داد که معتبر و قابل شناسایی می‌باشد و به این معنی خواهد بود که اگر یک کالایی در ایران هم تولید شده باشد و از GS1 شناسه GTIN دریافت کرده باشد، مصرف کننده محصول در هر کشور دیگری به غیر از ایران می تواند با اسکن بارکد و  یا با جستجوی کد در سایت GS1 جهانی اطلاعات مربوط به محصول شما، می‌تواند مشخصات تولید کننده، ویژگی محصول  و کشور ساخت کالا را به دست ‌آورد.

 

مراحل دریافت کد GS1

 

مراحل دریافت کد GS1 عبارتند از: برای دریافت gs1 باید در سایت www.portal.gs1-ir.org ثبت نام کنید مراحل ثبت نام بسیار ساده می باشد  و در این قسمت به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت:در مرحله اول وارد سایت www.portal.gs1-ir.org شوید ثبت نام را انتخاب کنید سپس نحوه ی ثبت نام خود را مشخص کنید یعنی به صورت حقوقی یا حقیقی، اگر قصد ثبتنام به اسم شرکت را دارید با وارد کردن شناسه ملی شرکت و اگر قصد ثبت نام به اسم شخص را دارید کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید.در مرحله دوم لازم است که نمایندگی خود را انتخاب کنید نمایندگی  را انتخاب کنید و دکمه ثبت نام را بزنید. در صفحه سوم لازم است که یک شماره در دسترس را انتخاب کنید سپس یک کد با نام کاربری برای شما ارسال می شود  که میتوانید با آن وارد سایت شوید.

بعد از وارد شدن با نام کاربری و رمز عبور در قسمت سمت راست بالا یک مربع مشکی هست که با زدن آن یک لیست را مشاهده میکنید قسمت مدیریت عضویت را انتخاب کنید سپس درخواست عضویت را بزنید و براساس انتخاب خود به صورت حقیقی یا حقوقی ثبت نام خود را تکمیل کنید.

 

تفاوت irancode و gs1

 

از  تفاوت irancode  و gs1 می توان گفت که ایران کد که به بارکد  داخلی و GS1 به بارکد  بین المللی معروف است، تفاوت هایی با هم دارند که این تفاوت ها می تواند در  جزئی از نوع ساختار استاندارد کد گذاری شده  و کاربرد آنها باشد. بطور کلی اعداد موجود در زیربارکدها که اصطلا حاً داده بارکد  نام خواهد داشت، حاوی اطلاعات متفاوتی خواهند بود. این اطلاعات که ناشی از استاندارد اختصاصی کدینگ می باشد که کاربرد و هدف خاصی را دنبال می کند.کد ۱۳ رقمی  GS1  در واقع کد GTIN  کالاست که بر مبنای شناسایی کالا در سیستم بین‌المللی GS1  صادرخواهد  شد. این کد برای شناسایی کالای قابل عرضه در فروشگاه‌ها و سیستم‌هایی همانند سیستم صادرات استفاده می‌شود. شامل ۴ بخش اصلی می باشد که عبارتند از:) پیش شماره شرکتی  GS1 که تشکیل شده از کد کشور است برای مثال کد  ۶۲۶ نشان دهنده کشور ایران است و کد عضویت ۵ رقمی ارائه کننده کالا که می تواند تولید کننده یا عرضه کننده نهایی کالا به بازار باشد.

۲) شماره سریال کالا که یک عدد ۴ رقمی است  و از شماره ۰۰۰۱ شروع خواهد شد.
۳) کد رمز که برای حفظ صحت و درستی   بارکد مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در ساختار داده ای کد معادلی ندارد.

*کد ۱۶ رقمی ایران کد با داشتن سه بخش اصلی به ترتیب از سمت چپ عبارتند از:

۱) ۷ رقم اول که نشان دهنده طبقه بندی ملی کالا

۲) کد عضویت عرضه کننده کالا

۳) سریال کالا

علاوه بر کارکردهای کد  GS1، جایگاه کالا در  دسته بندی ملّی کالا را مشخص خواهد کرد و برای شناسایی و دسته بندی  کالا در فرایندهای تامین زنجیره عبارتند از تدارکات و دسته بندی اقلام  انبارها، کاربرد گسترده‌ای می باشد..

 

 

 

andishehnegargharb
andishehnegargharb

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋