andishebartargroup

andishebartargroup

مجتمع چاپ

بسته بندی مواد غذایی

 

 

حفظ کیفیت مواد غذایی همواره یکی از اهداف بشر بوده است بنابراین یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی هم از این جهت که محافظ مواد غذایی هستند و هم از جهت برندینگ و بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه برخلاف گذشته کارخانه های تولید مواد غذایی و شرکت های طراحی و خدمات بسته بندی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند. طبق تحقیقات اگر اصول بسته بندی مواد غذایی به درستی رعایت شود می تواند تاثیر خوبی بر روی جلب نظر مشتریان و افزایش نرخ فروش شود.

اصول بسته بندی مواد غذایی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسته بندی مواد غذایی اصولی دارد که رعایت آن موجب رشد آن کسب و کار می شود. به همین دلیل اغلب تولید کننده های مواد غذایی بزرگ در دنیا با شرکت های بسته بندی مواد غذایی  همکاری دارند. در این مطلب به چند مورد از اصول بسته بندی مواد غذایی می پردازیم:

  • محصولات

مهمترین اصل در طراحی و ساخت بسته بندی محصولات، خود محصول است. در واقع هنگام طراحی بسته باید به عواملی مثل عمر محصول، مقدار آن، شرایط نگهداری، طریقه مصرف و ... آگاه بود. مثلا برخی از مواد غذایی به فضای آزاد بیشتری احتیاج دارند یا برخی نوشیدنی ها باید دارای بدنه مقاوم در برابر ضربه باشند.

  • شکل

شکل بسته بندی مواد غذایی اغلب به صورت جعبه ای، مستطیلی، استوانه ای و ... است. می توان بسته به نوع ماده غذایی با ایجاد تنوع در اشکال بسته بندی یک مزیت رقابتی ایجاد کرد و از رقبا پیشی گرفت.

  • طراحی یکپارچه

سایزهای مختلف بسته بندی مواد غذایی باید دارای طراحی مشابه باشد . به عنوان مثال برای نوشیدنی های یک برند با طعم های مختلف از یک نوع طرح استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ بسته متناسب با طعم نوشیدنی باشد.

  • پیام محصول

از هوشمندانه ترین اصولی که برای بسته بندی مواد غذایی باید رعایت کنید انتقال پیام محصول است. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید و بسته بندی میوه خشک هستید، در طراحی های خود به نقش میوه خشک بر سلامتی بدن اشاره کنید.

 

شرکت بسته بندی مواد غذایی

شرکت های زیادی در زمینه بسته بندی مواد غذایی فعالیت دارند. این روزها مصرف کنندگان به دنبال شرکت بسته بندی مواد غذایی هستند که سازگار با محیط زیست باشد و قابل تجزیه و برگشت به طبیعت باشد. بسته بندی مواد غذایی باید در برابر آلودگی ها ایمنی بالایی داشته باشد و در برابر سموم و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد.

جمع بندی

در این مطلب به اهمیت بسته بندی مواد غذایی اشاره کردیم و اصولی را برای طراحی بسته بندی بیان کردیم. شرکت های زیادی در پروسه بسته بندی دخیل هستند از جمله شرکت های تولید کننده جعبه، کارخانه های چاپ بسته بندی، شرکت های تولید کننده بسته بندی شیشه ای و …

https://andisheh-bartar.com/view/articleid/2/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

andishebartargroup
andishebartargroup مجتمع چاپ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋