andishebartargroup

andishebartargroup

مجتمع چاپ

آشنایی با چاپ متالایز و مزایای آن

 

یکی از روش های چاپ که امروزه استفاده های بسیار زیادی از آن می‌شود، چاپ متالایز است. این روش مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و به زبان ساده به شما بگوییم.

چاپ متالایز چیست؟

باید گفت که چاپ متالایز به دو روش استفاده از کاغذ لیبل دار، کاغذ متالیک پی وی سی و روش دیگر استفاده از لایه نازک متالیک برای این نوع چاپ روی کاغذ و مقوا است. این روش چاپ کاربردهای متفاوتی دارد و در صنایع مختلف نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، این روش به قدری در کاربردهای تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد که یک لایه فلزی با پوشش ژلاتینی تشکیل می دهد که برای تثبیت جوهر روی کاغذ متالیک طراحی شده و با هم دستگاه تزئینی مورد نظر را پوشش می دهد.

لایه نازکی که روی فویل فلزی را می پوشاند از فلز (معمولاً آلومینیوم) ساخته شده است و پس از چاپ ظاهری براق و فویل مانند به رنگ سفید به بدنه می دهد. برای این نوع کاغذ متالیک می توان از انواع مواد و رنگ های چاپی استفاده کرد و به لطف لایه ژلاتینی روی آن کیفیت و شفافیت رنگ، رنگ و شفافیت خوبی در چاپ متالایز ایجاد می کند.

به لطف این ویژگی‌ها، از فیلم‌ها و کاغذهای متالیک در چاپ عکس و بشقاب متالیک، پوستر، طراحی و دکوراسیون داخلی، چاپ متالایز برچسب‌های آرایشی و بهداشتی و دارویی و همچنین برای تمامی آقایان در چوب‌های فلزی استفاده می‌شود.

 

ویژگی های چاپ متالایز

ورق پی وی سی و رویه فلز نیز آلومینیوم است. کاغذ متالیک در سایزهای مختلف 90، 100 و غیره‌ در بازار موجود است. اما قیمت آن بسیار بالا بوده و در هنگام گرم شدن زیاد قابل استفاده نیست. اما با استفاده از پارچه متالیک در دماهای مختلف کاغذ می‌توان طیف وسیعی از آن را در اختیار داشت. از کاغذ فلزی استفاده می کرد و در کارهای مختلفی مانند: چاپ جعبه های فلزی، چاپ پاکت های فلزی، چاپ پوستر و... استفاده می شد.

این روش از چاپ با دستگاه دیجیتال در فرمت های A3، A4، A5 و A2 و به صورت رول با دستگاه داخلی و UV به عرض 100 سانتی متر با طول نامحدود و چاپ در فرمت های مختلف بنا به درخواست مشتری انجام می شود. از آنجایی که کاغذ متالایز با استفاده از جوهرهای مرغوب و تجهیزات بسیار مناسب چاپ می شود، طرح و نوشته چاپ شده بر روی کاغذ متالایز دارای ماندگاری بالا، ثبات رنگ و مقاومت در برابر عواملی مانند گرما و رطوبت و همچنین خط و خش است.

چاپ متالایز همچنین تغییر رنگ نمی دهد و ماندگاری نسبتا طولانی تری دارد.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده از خدمات چاپ متالایز را داشته باشید، حتما برایتان سوال شده است که خدمات کدام شرکت باید استفاده کنید. در اینجا ما به شما مجتمع چاپ اندیشه برتر را پیشنهاد می‌کنیم. اندیشه برتر می‌تواند این محصول را برای شما با بالاترین کیفیت انجام دهد.

andishebartargroup
andishebartargroup مجتمع چاپ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋