امین نظری

امین نظری

توسط ۱ نفر دنبال می شود

محبوب ترین گوشی های هوشمند در سال 2021

 

سامسونگ گلکسی A12 با فروش تقریبا 52 میلیون دستگاه در سراسر جهان، محبوب ترین گوشی هوشمند سال گذشته بود. بنابراین، سازنده کره ای تلفن همراه، جانشین برنده قبلی یعنی اپل شده است.

 

سامسونگ با گلکسی A12 خود در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در سال گذشته پیشتاز است. این توسط شرکت مستقل تحقیقات بازار Omdia مشخص شده است. بنابراین سامسونگ برنده قبلی اپل را جایگزین کرده است. این گروه آمریکایی با مدل های آیفون خود در سال های گذشته سه جایگاه برتر را به خود اختصاص داده بود.

سامسونگ گلکسی A12 در سه ماهه چهارم سال 2020 عرضه شد. به گزارش Omdia، از آن زمان، تحویل سه ماهه از سال 2021 تقریباً به طور مداوم از 10 میلیون دستگاه فراتر رفته است. یک استثنا سه ماهه دوم سال 2021 بود. به دلیل همه گیری کرونا، گلوگاه های تولید در کارخانه های سامسونگ هند و ویتنامی وجود داشت.

دستگاه های میان رده مجهز به ویژگی های بهتر

بر اساس گزارش Omdia، سامسونگ در سال گذشته حدود 52 میلیون دستگاه گلکسی A12 را به فروش رساند. همانطور که شرکت تحقیقات بازار می نویسد، گلکسی A12 اولین مدل از سامسونگ است که بیش از 50 میلیون دستگاه در یک سال به فروش رسانده است.

شرکت تحقیقاتی بازار دلیل موفقیت گلکسی A12 را ادغام عملکردها در مدل‌های ارزان قیمت A این سازنده می‌داند که قبلاً فقط برای گوشی‌های هوشمند برتر در نظر گرفته شده بود. به عنوان مثال، Omdia به معرفی چند دوربین اشاره می کند - A12 دارای چهار دوربین داخلی است.

اپل در همین مدت تقریبا 42 میلیون دستگاه آیفون 12 را به خرده فروشان تحویل داد و آن را در رتبه دوم قرار داد. آیفون 13 که در ماه سپتامبر عرضه شد، با حدود 35 میلیون گوشی هوشمند در رتبه سوم قرار دارد.

شیائومی با گوشی هوشمند ارزان در جایگاه پنجم قرار گرفت

در رتبه چهارم در میان 10 گوشی برتر، آیفون 11 با 33.6 میلیون دستگاه فروخته شده است. مدل Redmi 9A شیائومی با تقریبا 27 میلیون دستگاه جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. به گفته Omdia میانگین قیمت خرده فروشی در میان نمایندگی شیائومی این مدل 78 دلار بود .

در مکان های شش تا نهم، مدل های آیفون 12 پرو مکس، 13 پرو مکس، 12 پرو و ​​13 پرو قرار دارند. در آخرین مکان در بین 10 گوشی برتر سامسونگ گلکسی A02 قرار دارد. از این تعداد، سازنده کره ای 18.3 میلیون دستگاه را در سال گذشته روانه بازار کرده است.

آیفون 13 پرو مکس گران ترین مدل این لیست است

A02 پس از Xiaomi Redmi 9A دومین مدل ارزان قیمت در بین 10 مدل برتر است. گرانترین دستگاه آیفون 13 پرو مکس است که میانگین قیمت آن 1324 دلار است. این گونه می توان برداشت کرد که محصولات شیائومی طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده بودند.

 

اعداد و ارقام مربوط به بیشترین گوشی‌های هوشمند در جهان، بازارهای منطقه‌ای را منعکس نمی‌کند. تجربه نشان داده است که گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تری مانند گلکسی A12 در کشورهای ضعیف اقتصادی مانند هند نسبت به سایر مناطق فروخته و تحویل می شوند. همچنین، تعداد واحدهای ارسال شده توسط تولیدکنندگان به نمایندگی ها چیزی در مورد واحدهای فروخته شده بیان نمی کند.

 
 
امین نظری
امین نظری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋