Apps

Apps

بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

نسخه 75 گوگل کروم اندروید مجهز به دو ویژگی بسیار کاربردی است

 

نسخه 75 گوگل کروم اندروید به دو ویژگی مهم مجهز شده است. در این مطلب به بررسی جدیدترین ویژگی‌های بسیار کاربردی ورژن جدید گوگل کروم اندروید خواهیم پرداخت.

 

آپدیت نسخه 75 گوگل کروم اندروید به تازگی منتشر شده است. یکی از تغییرات مهم آن، افزوده شدن یک ابزار ایجاد و مدیریت پسورد است. به لطف آن قادر خواهید بود حین ساخت حساب‌های کاربری در سرویس‌ها و وب سایت‌های مختلف، برای افزایش حداکثری حریم خصوصی، رمزهای عبور پیچیده‌ای تولید کنید. در ادامه این پسورد در ابزار مدیریت پسورد مرورگر گوگل کروم ذخیره شده و از به خاطرسپاری یا یادداشت آن در جایی دیگر بی‌نیاز خواهید شد.

ابزار ایجاد پسورد نسخه 75 گوگل کروم اندروید

اگر در یک وب سایت پیشتر حساب کاربری ایجاد کرده باشید، به وسیله لمس آیکون کلید، رمزهای عبور به شما نمایش داده خواهند شد. در صورت عدم وجود رمز عبور برای این وب سایت، بعد از لمس آیکون نام برده، به شما پیشنهاد ایجاد یک رمز عبور قوی جدید داده می‌شود. این رمز عبور بعد از ایجاد، توسط ابزار پسورد منیجر مرورگر گوگل کروم اندروید ذخیره خواهد شد. گفتنی است در صورت لاگین به حساب کاربری گوگل خود در گوگل کروم دسکتاپ، به تمامی این پسوردها دسترسی خواهید داشت، چرا که داده‌ها در سرورهای گوگل همگام سازی می‌شوند.

 

پوسته تاریک نسخه 75 گوگل کروم اندروید

یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه 75 گوگل کروم اندروید داشتن تظیمات مخصوص پوسته تاریک است. بعد از وارد شدن به مرورگر روی منوی سه نقطه‌ای واقع در گوشه بالا و سمت راست رابط کاربری ضربه زده و سپس به مسیر Settings > Themes بروید. در اینجا با سه گزینه رو به رو خواهید شد. می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض را برگزینید. در این حالت، پوسته تاریک مرورگر گوگل کروم اندروید تنها در زمان فعال شدن حالت ذخیره نیرو در ادامه کاهش شدید میزان شارژ باقی مانده باتری، فعال خواهد شد.

گزینه بعدی، عدم نیاز به فعال‌سازی پوسته تاریک در صورت وارد شدن به حالت ذخیره نیرو است. با انتخاب گزینه سوم، فارق از فعال‌ بودن یا نبودن حالت ذخیره نیرو، همیشه پوسته تاریک در رابط کاربری مرورگر برقرار است. استفاده از این حالت مخصوصا در تاریکی شب، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم، توصیه می‌شود.

 

علاوه بر کمک به سلامت چشم، در صورت وجود پنل اولد در نمایشگر گوشی هوشمند یا تبلت شما، به وسیله فعال‌سازی پوسته تاریک بعد از دریافت نسخه 75 گوگل کروم اندروید کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی خواهید کرد. در نمایشگرهای OLED، رنگ سیاه به وسیله خاموش کردن پیکسل‌ها تولید می‌شود.

گفتنی است امکان فعال‌سازی پوسته تاریک در ورژن قبلی مرورگر کروم اندروید نیز فراهم بود، اما این گزینه در بخشی غیر قابل مشاهده توسط عموم کاربران قرار داشت و تنها کاربرانی که از ارائه چنین ویژگی در نسخه جدید با دنبال کردن اخبار مطلع بودند، می‌توانستند از پوسته تاریک کروم اندروید استفاده کنند.

برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت آپدیت نسخه 75 گوگل کروم اندروید ابتدا وارد مرورگر شده و بعد از لمس سه نقطه واقع در گوشه بالا و سمت راست رابط کاربری، به مسیر Settings > About Chrome بروید. در اینجا، نسخه مرورگر ذکر شده است. اگر نسخه 75 گوگل کروم اندروید را هنوز دریافت نکرده‌اید، هر چه سریع‌تر به گوگل پلی استور مراجعه کنید!

منبع :phonearena

Apps
Apps بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋