هلال احمر از آغاز به کار سامانه هوشمند امداد و نجات و اطلاعرسانی در پیام رسان گپ خبر داد. از قابلیتهای این سامانه میتوان به دسترسی سریع به اطلاعات سازمان هلال احمر و اطلاع رسانی هوشمند مکان محور اشاره کرد.
به گزارش واحد روابط عمومی پیام رسان گپ، دکتر مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام رسان گپ ضمن اعلام این خبر گفت: پیام رسان گپ به عنوان یکی از دو پیامرسان ملی کشور جهت پیاده سازی سرویسهای دولت الکترونیک توسط مرکز ملی فضای مجازی معرفی شده است، لذا در این راستا گپ با همکاری وزارت ارتباطات و اتصال به شبکه خدمات دولت (GSB) اقدام به پیادهسازی خدمات مختلف دولت الکترونیک بر بستر گپ کرده است.
وی ادامه داد: با وقوع سیل در کشور، تیم گپ در ایام نوروز تلاش کرد در حد توان خود اقدام موثری برای کمک به سیلزدگان و جمعیت هلال احمر انجام داده و برپایه زیرساختهای گپ، یک سامانه امداد و نجات مکان محور (LBRS) پیادهسازی کند؛ هم اکنون این سامانه با آدرس Gap.im/112 در قالب یک بات گپ (برای مخاطبین) و داشبوردهای مدیریتی برای سازمان هلالاحمر آماده شده، که با تایید آن سازمان، آماده بهره برداری نیز شده است.
مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به قابلیتهای این سامانه گفت:
درخواست کمک و اعلام شرایط خطر بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی، اطلاع رسانی هوشمند مکان محور، جمع آوری کمکهای نقدی ریالی و بین المللی و دسترسی سریع به اطلاعات سازمان هلال احمر از مهمترین قابلیتهای این سامانه محسوب میشود. با کمک این سامانه مخاطب به آسانی میتواند درخواست کمک خود را با بر حسب نقطه دقیق جغرافیایی توسط گپ ثبت کند و پس از ثبت درخواست کمک و نیروهای امدادی قرار داشته باشد.
انجیدنی در مورد جمع آوری کمکهای نقدی به قابلیت کیف پول الکترونیکی گپ اشاره کرد و افزود: پیام رسان گپ دارای یک کیف پول با بیش از 100 درگاه پرداخت داخلی و بین المللی است و کاربران میتوانند به صورت ریالی و ارزی و با درگاههای بانکی کشور و یا درگاههای پرداخت بین المللی ویزاکارت و مسترکارت نسبت به پرداخت کمکهای نقدی اقدام کنند که مبالغ پرداختی کاربران به کیف پول سازمان هلال احمر در گپ و از آنجا به حسابهای بانکی مد نظر سازمان هلال احمر واریز خواهد شد.
وی در مورد نحوه همکاری با سازمان هلالاحمر گفت:
این سامانه از نوروز سال جاری عملیاتی شده بود و بعد از بررسیهای فنی سازمان هلال احمر هم اکنون به صورت کامل اجرایی شده است.به گفته انجیدنی در این همکاری سامانه «امداد و نجات مکانمحور» به سازمان هلالاحمر تحویل و نحوه استفاده از آن نیز آموزش داده میشود. گفتنی است ، تنها «سامانه امداد و نجات و اطلاع رسانی هوشمند مکان محور» کشور با آدرس Gap.im/112 در قالب یک بات گپ (برای مخاطبین) اجرایی شده است، البته نگهداری و پشتیبانی آن به صورت رایگان توسط پیام رسان گپ صورت خواهد گرفت.
پاسخ ها