amirnazhvan

amirnazhvan

معرفی بکلینک و انواع آن

بک لینک سایت چیست؟ به زبان ساده، لینک های یک سایت به سایت دیگر را بک لینک می گویند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک های سیاه را به عنوان “رای مثبت” برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند. صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند طبیعتا آمار جستجو و رتبه بالاتری خواهند داشت.

منظور از لینک، متن یا تصاویری است که با کلیک روی آن ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود. بک لینک ها در سئو بسیار موثر هستند. در این مقاله به بررسی اهمیت بک لینک ها، نحوه ساخت آن ها و نحوه تعیین ارزش لینک های خارجی پرداخته ایم. اگر می خواهید رتبه سایت خود را بالاتر ببرید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو

بک لینک ها انواع مختلفی دارند و به دو دسته لایک، فالو، نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم می شوند. این بخش ابتدا متوجه می شود که بک لینک ها چیست، سپس تاثیر آنها بر سئو را مشخص می کند.
تاثیر لینک های خارجی بر سئو بهبود رتبه سایت با بک لینک |
پس از پاسخ به سوال “بک لینک چیست” و شناخت ماهیت آن، نوبت به بررسی تاثیر بک لینک در سئو می رسد. در واقع، لینک های خارجی مستقیماً بر سئوی سایت تأثیر می گذارند. زیرا وقتی لینکی از صفحه ای در سایت دیگری ایجاد می شود، ارزش محتوای آن تایید می شود. به عبارت دیگر، ربات‌های موتور جستجو می‌دانند که صفحات پیوند شده ارزشمند و مؤثر خواهند بود.

برای توسعه یک صفحه ارزشمند در سایت خود، ابتدا باید نیازهای کاربران را در نظر بگیرید. سپس با تکنیک های سئو صفحه را برای ربات های گوگل پاک کنید. برای محتوای ارزشمند، باید بر قوانین سئو تسلط داشته باشید. برای شروع پیشنهاد می شود مقاله سئو چیست را مطالعه کنید تا دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

از زمان پیدایش الگوریتم گوگل، لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در این موتور جستجو محسوب می شوند. همانطور که گوگل تایید کرد، با وجود تغییرات زیاد در الگوریتم، این فاکتور همچنان جزو سه اصل رتبه بندی سایت است.

ساخت بک لینک؛ از اعتبار سنجی دامنه تا انتخاب متن لنگر

برای پاسخ کامل به اینکه بک لینک چیست، باید نحوه ایجاد بک لینک را نیز بررسی کنیم. بسیاری از افراد فکر می کنند که با خرید بک لینک از یک سایت، می توانند سیگنال ارزشمندی را به ربات گوگل ارسال کنند. با این حال، جریمه گوگل باید منتظر بماند!

در واقع دلیل خرید بک لینک عدم آگاهی از قوانین ایجاد بک لینک است. بک لینک از سایت های اسپم با اعتبار دامنه پایین نیز باعث ایجاد مشکل برای سایت شما می شود.

هنگام ایجاد بک لینک، باید به کلماتی که لینک بر روی آنها ساخته شده است توجه بیشتری داشته باشید. به این عبارت انکر تکست می گویند در ادامه به بررسی کامل مفهوم و اهمیت انکر تکست ها می پردازیم.

بکلینک چیست؟

قرار دادن بک لینک در سایت؛ توجه به متن پیوندی یا متن لنگر

Anchor text یا link text به کلمه ای اطلاق می شود که لینک روی آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، قرار دادن لینک روی عبارت «برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید» رایج بود. کلمه “اینجا” متن پیوندی یا متن لنگر در نظر گرفته می شد

اما اشتباه بزرگ عدم ​​توجه به انکر تکست است. هنگام بررسی گوگل برای بک لینک، ربات ها توجه ویژه ای به متن لنگر دارند. عملا ارزش و اعتباری که به سایت شما منتقل می شود در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با کلمه کتاب مرتبط باشد، در گوگل جایگاه بهتری در کلمه کتاب خواهید داشت. اما اگر این لینک با کلمه موبایل ایجاد شود جایگاه شما در کلمه موبایل بهتر می شود.

با به روز رسانی الگوریتم گوگل، استفاده غیر طبیعی از یک عبارت به عنوان متن لنگر نیز راهی برای شناسایی و جریمه کردن سایت های اسپم شده است. برای انتخاب متن لنگر، از ترکیبات طبیعی مانند زیر استفاده کنید.

کلمات یا عبارات هدفمند برای سئو مانند “طراحی سایت“.
نام تجاری شما مانند هلدینگ پشتیبان.
ترکیبی از نام برند و اصطلاحات هدف مانند “طراحی سایت پشتیبان هلدینگ”.
اصطلاحات رایج مانند “صفحه” یا “منبع” |
عبارات طولانی که کاربر را راهنمایی می کند مانند “برای خواندن مقاله اینجا را کلیک کنید”.
اگر تعادل لازم بین این نوع لینک سازی برای سایت شما وجود نداشته باشد، گوگل می تواند رفتار غیرعادی شما را برای دریافت بک لینک شناسایی کند.

 

انتقال ارزش از طریق بک لینک؛ تفاوت بین بک لینک فالو و بدون فالو

چگونه ارزش بک لینک را تعیین کنیم؟ در واقع انتقال ارزش بک لینک بر اساس فالو یا عدم فالو بودن آن مشخص می شود. هر لینک به طور پیش فرض یک dofollow در نظر گرفته می شود. مگر اینکه از ویژگی nofollow در کد HTML آن استفاده شود. وقتی ربات گوگل بک لینک های nofollow را می بیند، اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی شود.

گوگل در سال 1990 مفهوم PageRank را معرفی کرد. در آن زمان، تعداد بک لینک های یک وب سایت تاثیر بسیار مهمی بر رتبه آن در نتایج گوگل داشت. با توجه به این عامل، کارشناسان سئو و مدیران وب سایت ها سعی کرده اند با استفاده از تکنیک هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک، جایگاه سایت را در نتایج گوگل بهبود بخشند.

فاکتورهای مهم برای تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک لینک هایی که از سایت های مختلف به سایت شما ساخته می شوند از نظر گوگل ارزش و اعتبار یکسانی ندارند. گوگل سعی می کند عوامل مختلفی را برای تعیین ارزش بک لینک ها در نظر بگیرد. مهمترین این مقادیر به شرح زیر است:

1- مجوز دامنه

برای تعیین اعتبار دامنه فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می شود که برخی از آنها سن دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خروجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … می باشد. هرچه اعتبار دامنه ای که به شما پیوند داده است بالاتر باشد. ارزش بک لینک ها و تاثیر آنها بر موقعیت شما نیز افزایش می یابد.

2- مجوز صفحه

مجوز صفحه بسیار شبیه به مجوز دامنه است. دامنه سایت می تواند بسیار بالا باشد. اما صفحه ای که از آن لینک دریافت کرده اید باید حقوق کمتری در دامنه داشته باشد. اعتبار یک صفحه معمولا با لینک سازی داخلی سایت و بک لینک های ایجاد شده برای همان صفحه مشخص می شود.

صفحاتی با لینک داخلی خوب اغلب از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، یک صفحه در منوی اصلی یک سایت معمولاً قانونی ترین صفحه در آن دامنه در نظر گرفته می شود.

ابزارهای مختلفی برای بررسی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه وجود دارد. بهترین این ابزارها Serpchecker (از manools.com) و Open Site Explorer (از moz.com) هستند.

3- تعداد لینک های خروجی

دامنه مرتبط با شما احتمالاً به سایت دیگری پیوند داده شده است. با افزایش تعداد لینک های خروجی، قابلیت اطمینان بین سایت های مختلف تقسیم می شود و در نتیجه کاهش می یابد.

معمولا سایت هایی که در زمینه فروش رپورتاژ تبلیغات یا بک لینک فعال هستند به سایت های زیادی غیر از سایت شما لینک داده اند. این موضوع از ارزش و اعتبار این نوع لینک بیلدینگ می کاهد.

بنابراین، همانطور که در مورد سوال “بک لینک چیست” کنجکاو بودید، باید در مورد قوانین و نکات خرید گزارش نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این صورت، گوگل به خاطر صرف مبالغ هنگفت برای ساخت بک لینک جریمه نمی شود. مطالعه دقیق مقاله گزارش برای افزایش آگاهی پیشنهاد می شود.

4- میزان ارتباط موضوعی سایت شما به سایت لینک دهنده

یکی از مواردی که گوگل به آن توجه ویژه ای دارد و سعی می کند در فاکتور رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند، رابطه موضوعی بین صفحات لینک شده است. به عنوان مثال در زمینه تورهای گردشگری یک سایت با ایجاد بک لینک به سایت دانلود نمی تواند ارزش و اعتبار بالایی کسب کند. اما اگر این بک لینک ها از مکان های مسافرتی، گردشگری و بلیط فروشی باشد، تاثیر خوبی بر موقعیت شما خواهد داشت.

5- مکان بک لینک ها

محل بک لینک ها در سایت بسیار مهم است. پیوند شما می تواند در محتوای یک مقاله، نوار کناری یا حتی پاورقی قرار گیرد. لینک هایی که در محتوای صفحه قرار دارند نسبت به لینک های موجود در نوار کناری و فوتر ارزش بیشتری خواهند داشت.

معمولا لینک های موجود در فوتر یا سایدبار در تمام صفحات آن سایت نمایش داده می شود که به این لینک ها sitewide می گویند. قرار دادن بک لینک های شما در تمام صفحات یک سایت می تواند عاملی برای روبات های گوگل برای شناسایی لینک های جعلی باشد. الگوریتم پنگوئن حتی می تواند سایت شما را به دلیل تکرار زیاد این کار جریمه کند. بنابراین، کارشناسان سئو به گنجاندن گزارش ها به خرید بک لینک یا تبلیغات متنی اهمیت می دهند.

بکلینک چیست؟

تولید محتوای ارزشمند؛ راز گرفتن بک لینک طبیعی

این مقاله پاسخ کاملی به این سوال ارائه کرد که بک لینک چیست؟ مطمئناً دریافت استراتژی مناسب برای بک لینک و لینک سازی داخلی می تواند جایگاه شما را در نتایج گوگل بهبود بخشد. با این حال، قبل از شروع، باید تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل را بدانید. زیرا اشتباه در انجام این کار می تواند عواقب کاملا معکوس داشته باشد و سایت شما توسط گوگل جریمه شود.

همانقدر که خرید بک لینک قوی به سئوی سایت کمک می کند، اشتباه در انتخاب سایت و ایجاد لینک های کم ارزش به موقعیت آسیب می رساند. بنابراین توجه به نکات ذکر شده و استفاده از تکنیک های سئو برای تولید محتوای ارزشمند و گرفتن بک لینک طبیعی می تواند رمز موفقیت شما باشد.

بسیاری از کسب و کارها برای رشد سریعتر به دنبال بک لینک هستند. اما بک لینک تنها راه رشد در سئو نیست. با بهینه سازی سایت خود می توانید افزایش زیادی در سئو داشته باشید. خدمات سئو سایت پشتیبان هلدینگ شامل بهینه سازی، تنظیم استراتژی و تولید محتوا است.

هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل شود پیوند نامیده می شود. اگر وب سایت یا دامنه دیگری به یکی از صفحات شما پیوند داده شود، آن را بک لینک می نامیم.

 

از چه عواملی برای اندازه گیری تاثیر بک لینک ها بر سئو استفاده می شود؟

چندین فاکتور برای تعیین ارزش و تاثیر بک لینک ها بر سئوی سایت شما اندازه گیری می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • اعتبار دامنه پیوند دهنده
  • اتصالات موضوعی به سایت شما و صفحات ارجاع دهنده
  • متن لنگر انتخاب شده برای پیوند
  • محل پیوندها در صفحه
  • تعداد پیوندهای خروجی به صفحه ارجاع شده
  • پیوند را دنبال یا لغو دنبال کنید

آیا بک لینک های نوفالو روی سئو نیز تاثیر می گذارند؟

به گفته گوگل، بک لینک های nofollow ارزش و اعتبار را به سایت ما منتقل نمی کنند. اما ایجاد تعادل بین تعداد پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن، معیار مهمی برای الگوریتم پنگوئن برای تشخیص طبیعی بودن لینک ساختمان خارجی سایت است. در نتیجه، احتمال جریمه شدن سایت با وجود لینک nofollow بسیار کمتر است.

رایج ترین روش پیوند خارجی چیست؟

کیفیت محتوای شما مهمترین دلیل برای دریافت لینک از سایت های دیگر خواهد بود. با این حال، راه هایی برای ایجاد پیوند وجود دارد که عبارتند از:

  • خرید بک لینک متنی
  • خرید یک گزارش تبلیغاتی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • یک پروفایل در یک سایت معتبر ایجاد کنید
  • در سایت مربوطه نظر دهید

منبع : https://poshtibanholding.com/

amirnazhvan
amirnazhvan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋