amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

علائم HPV در مردان

ویروس HPV یکی از بیماری‌های بسیار شایع در افراد به طور ویژه مردان است که نگرانی‌های بسیاری را برای آنان به وجود آورده است. روش انتقال این ویروس از طریق تماس جنسی یا سایر تماس‌های پوستی بوده و هرگونه رابطه پرخطر، احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به علائم HPV در مردان اشاره کنیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

ویروس HPV چیست؟

ویروس HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد غیرطبیعی پوست یا غشای مخاطی و بروز زگیل می‌شود. توجه شود که بیش از ۱۰۰ نوع ویروس HPV وجود دارد که برخی عوارضی ایجاد نمی‌کنند اما برخی دیگر به شدت خطرناک می‌باشند. گونه‌ای از انواع عفونت‌های HPV باعث ایجاد زگیل می‌شوند و برخی می‌توانند انواع مختلفی از سرطان را ایجاد کنند.

عفونت HPV معمولا زمانی انتقال پیدا می‌کند که تماس پوست به پوست وجود داشته باشد. به همین دلیل قسمت‌هایی از بدن که دچار بریدگی یا پارگی جزئی هستند، محل‌های مستعد ورود ویروس به بدن می‌‌باشند. توجه شود که در صورتی که می‌خواهید در مورد ویروس HPV بیشتر بدانید، بهتر است به مقالات سایت داروسازی دکتر عبیدی مراجعه نمایید.

علائم HPV در مردان

 

همانطور که توضیح داده شد، یکی از مهمترین علائم HPV در مردان، ایجاد زگیل تناسلی است. این زگیل در آقایان بر روی آلت تناسلی، کیسه بیضه و نواحی اطراف مقعد نمایان می‌شود. البته زگیل می‌تواند در قسمت‌های دیگر بدن نظیر کف پا و حتی ناحیه رویش ریش نیز ظاهر شود.

عوامل خطر آلودگی به عفونت HPV

تعدد شریک جنسی

همانطور که توضیح داده شد، یکی از راه‌های انتقال ویروس HPV، رابطه جنسی است. هرآنچه رابطه جنسی با افراد مختلفی داشته باشید، احتمال آلودگی به ویروس HPV بالاتر می‌رود؛ چراکه احتمال دارد شریک جنسی شما بدون آنکه از ابتلا به این ویروس باخبر باشد، شما را به این ویروس آلوده کند.

ضعف سیستم ایمنی بدن

افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بیشتر در خطر ابتلا به ویروس HPV هستند. در برخی اوقات دیده شده است که سیستم ایمنی بدن با این ویروس مقابله کرده و اجازه پیشروی بیشتر به آن نداده است اما آنان که از ضعف سیستم ایمنی رنج می‌برند، از این ویژگی بی‌بهره خواهند بود.

تماس پوستی

عدم رعایت نکات بهداشتی قبل از تماس با سطوحی که در معرض HPV قرار گرفته‌اند، به شدت احتمال ابتلا به بیماری HPV را افزایش می‌دهد.

 

 

منبع: https://www.cdc.gov/sti/about/about-genital-hpv-infection.html

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋