amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

همه چیز در مورد آمونیوم پرسولفات

 

آمونیوم پرسولفات یکی از ترکیبات شیمیایی است که از آن در صنایع مختلف به طور ویژه تولید کود و تصفیه آب استفاده می‌شود. آمونیوم پرسولفات جز ترکیبات شیمیایی است که به‌صورت پودر سفید قابل حل در آب تولید شده و می‌تواند در صنایع مختلف به آسانی مورد استفاده قرار گیرد. اگر می‌خواهید به طور کامل با آمونیوم پرسولفات آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

آمونیوم پرسولفات چیست؟

در راستای بررسی و معرفی آمونیوم پرسولفات باید گفت که این ترکیب شیمیایی فرمول (NH4)2SO4 دارد. ویژگی مهمی که آمونیوم پرسولفات دارد این است که این ماده قابل حمل در آب بوده و به‌صورت پودر سفید رنگی می‌توانید آن را در آب قرار دهید. همچنین این ماده به صورتی است که در دمای اتاق پایدار است.

آمونیوم پرسولفات به صورتی است که در ساختار آن گروه‌های آمین و گروه سولفات وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در مورد آمونیوم پرسولفات باید بدانید این است که این ماده کاربردهای مختلفی داشته و در صنایع مختلف، به‌وفور از این ترکیب شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین این ماده یک اکسید کننده قوی به حساب می‌آید و خرید آمونیوم پرسولفات بدین منظور نیز صورت می‌گیرد.

البته نباید از این موضوع غافل شوید که با وجود کاربردهای متنوعی که آمونیوم پرسولفات دارد، این ترکیب شیمیایی خطرناک است و به همین خاطر اگر قصد دارید تا از آن در صنایع مختلف استفاده کنید، باید به نکات ایمنی توجه داشته باشید و با احتیاط و به‌دقت از این ترکیب کمک برای انجام فرآیندهای مختلف شیمیایی کمک بگیرید.

از نظر ظاهری این ماده به شکل کریستال‌های گلوله‌ای بزرگ، پودر خشک و جامد است. این ماده در رنگ‌های مختلف از سفید و زرد کم رنگ تا حالت بی رنگ یافت می‌شود. آمونیوم پرسولفات بر خلاف مواد شیمیایی رایج، بوی خاصی ندارد و از این طریق نمی‌توانید آن را تشخیص دهید. از نظر حلالیت نیز 83.5 گرم از آمونیوم پرسولفات در 100 گرم آب در دمای 25 درجه سانتی‌گراد و یا 58.2 گرم در 100 گرم آب در دمای 20 درجه سانتی‌گراد به راحتی حل می‌شود.

همچنین برای آن که به منظور استفاده از این ماده با مشکل مواجه نشوید، نیاز است تا در فرآیند ذخیره سازی و نگهداری از آمونیوم پرسولفات نیز اقدامات لازم را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید. در صورت بلعیدن یا تماس آمونیوم پرسولفات با پوست نیاز است تا فوراً به پزشک مراجعه کنید. همچنین، باید به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مربوط به استفاده از آمونیوم پرسولفات توجه داشته باشید تا با مشکل خاصی رو به رو نشوید. لازم به ذکر است که در دو حالت امکان انفجار آمونیوم پرسولفات وجود دارد. قرار گیری این ماده در معرض گرما شدید و احتراق، ترکیب این ماده با گوگرد، فسفر و... از مهم ترین عواملی هستند که باعث انفجار این ماده می‌شود.

کاربردهای آمونیوم پرسولفات

 

 

اگر می‌خواهید تا اطلاعات خود را در مورد آمونیوم پرسولفات افزایش دهید، به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم نیاز است تا دید کاملی در مورد کاربردهای آمونیوم پرسولفات به دست بیاورید. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای آمونیوم پرسولفات آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید کود

یکی از مهم‌ترین نقش‌های آمونیوم پرسولفات، استفاده از آن برای تولید کود است. از این ماده به عنوان یک منبع نیتروژن و گوگرد برای تولید کود استفاده می‌شود. این ترکیب شیمیایی در واقع به عنوان یک جایگزین برای آمونیوم نیترات در تهیه کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت رنگرزی پارچه

از آمونیوم پرسولفات در صنعت رنگرزی پارچه نیز استفاده می‌شود. نقش آمونیوم پرسولفات در این صنعت، به عنوان یک عامل فیکساتور است. در واقع استفاده از این ترکیب شیمیایی باعث به وجود آمدن ثبات رنگ در پارچه‌ها می‌شود.

تولید صابون

از دیگر کاربردهای آمونیوم پرسولفات، می‌توان به نقش آن در تولید صابون اشاره کرد. در واقع از این ترکیب به عنوان یک ماده شیمیایی در فرایند تولید صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش مهمی که این ترکیب شیمیایی دارد، افزایش پایداری و استحکام صابون تولیدی است.

تولید کاشی و سرامیک

آمونیوم پرسولفات نقش مهمی به عنوان یک ماده شیمیایی در تولید کاشی و سرامیک دارد. استفاده از این ترکیب شیمیایی باعث بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی مواد اولیه صنعت تولید کاشی و سرامیک دارد و به همین دلیل برای تولید این دسته از محصولات نیاز است تا حتماً از آمونیوم پرسولفات مورد استفاده قرار گیرد.

تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از کاربردهایی که آمونیوم پرسولفات دارد، استفاده از آن برای تولید برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند محصولات مراقبت از مو، شامپو و ماسک صورت است.

تولید انواع حشره کش

یکی دیگر از کاربردهای مهمی که آمونیوم پرسولفات دارد، برای تولید حشره کش و انواع سم است. در واقع از آمونیوم پرسولفات حالت محلول برای تولید انواع مختلفی از حشره کش، علف کش و قارچ کش استفاده می‌شود.

تصفیه آب

از آمونیوم پرسولفات در فرآیند تصفیه آب نیز استفاده می‌شود. در واقع این ترکیب شیمیایی کمک می‌کند تا فرآیند اکسیداسیون مواد آلی و مواد شیمیایی در آب صورت گیرد و از این طریق کیفیت آب تصفیه شده بهبود فوق العاده ای پیدا می‌کند.

تولید سایر ترکیبات شیمیایی

آمونیوم پرسولفات در فرآیند تولید سایر ترکیبات شیمیایی نیز استفاده می‌شود. سولفات آمونیوم، آمونیوم سولفید و... از مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی هستند که با استفاده از آمونیوم پرسولفات تولید می‌شود.

خرید آمونیوم پرسولفات

برای آن که بتوانید با قیمت مناسب اقدام به خرید آمونیوم پرسولفات کنید، نیاز است تا برای سفارش این دسته از ترکیبات شیمیایی به سراغ یکی از برندهای فعال در این حوزه آمده تا بتوانید آمونیوم پرسولفات در گرید صنعتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. مجموعه تدارک صنعت کاغذ کرمان، یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه فروش مواد شیمیایی علی الخصوص آمونیوم پرسولفات است و می‌تواند شما را در جهت خرید این ماده، یاری دهد.

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋