amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید شیرآلات

 

روزبه‌روز اهمیت بهداشت و نظافت شخصی بیشتر از قبل به چشم می‌آید و این موضوع در جلوگیری از مشکلات مهمی در زندگی، از جمله جلوگیری از انواع بیماری‌ها، تأثیر بسزایی دارد. رعایت این اصل که یکی از مهمترین اصول زندگی است، بدون برخورداری از شیرآلات باکیفیت و مرغوب امکان‌پذیر نیست. از طرفی پیدا کردن این نوع از شیرهای بهداشتی در میان تنوع گسترده امروزی کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل به کسب اطلاعات کافی در خصوص نحوه انتخاب مدلی درجه یک و ارزنده نیاز است تا در نهایت بتوان از خرید شیرآلات تجربه‌ای مطابق با میل و سلیقه خود رقم زد. البته چنین محصولاتی صرفاً از نمونه‌های خارجی و یا گران قیمت نیستند و تنها باید از تعدادی فاکتور و عامل تأثیرگذار برخوردار باشند که در ادامه این مطلب این عوامل را به عنوان راهنمای خرید شیرآلات مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آشنایی با انواع شیرآلات

انتخاب صحیح نوع شیر از اولین و مهمترین عوامل در خصوص خریدی هوشمندانه است که نیازمند آشنایی با انواع شیرآلات می‌باشد. امروزه سازندگان، شیرهای ساختمانی را در مدل‌های متنوعی تولید می‌کنند که از لحاظ نوع نصب به دو نوع شیرهای روکار و شیرهای توکار تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین از لحاظ نوع عملکرد به مدل‌های گوناگون اهرمی، کلاسیک، هوشمند، پدالی و غیره تقسیم‌بندی می‌شوند که البته هر یک بر اساس شیر آشپزخانه، حمام، روشویی و یا توالت بودن دارای نمونه‌های بیشتری است.

هر مصرف کننده باید پیش از خرید در خصوص انتخاب هر یک از نمونه‌ها تصمیم‌گیری صحیح را رقم بزند و این کار نیازمند آشنایی با ویژگی‌ها و خصوصیات هر مدل است. برای مثال شیرهای روکار همان مدل‌های رایجی هستند که به طور معمول بر روی سینک نصب می‌شوند و قطعات جانبی آن‌ها بیرون از دیوار قرار می‌گیرد. در حالی که شیرهای توکار در درون دیوار نصب می‌شوند و قطعات جانبی از جمله علمک شیر در داخل دیوار قرار می‌گیرد. به عبارتی هر یک از این انواع دارای مزایای مخصوصی هستند که برای عده‌ای افراد خوشایندتر و کاربردی‌تر است. در نتیجه باید در انتخاب دقت کرد.

توجه به جنس بدنه شیرآلات

پس از آشنایی با انواع شیرآلات بهداشتی، جنس بدنه محصول از مهمترین عوامل است که از دو جنبه سالم بودن آب خروجی و میزان ماندگاری بدنه اهمیت فراوانی دارد. هر سازنده ممکن است از اجناس متفاوتی در ساخت و تولید محصول استفاده کند و با این وجود تنها تعدادی از برندهای برتر و معتبر شیرآلات ایرانی از اجناس و متریال استاندارد در جنس بدنه تولیدات خود استفاده می‌کنند. در میان این اجناس گوناگون می‌توان گفت جنس آلیاژ برنج با درصد بسیار پایینی از سرب خشک، جنس مطمئن و قابل اعتمادی به شمار می‌رود. به عبارتی علاوه بر اینکه شیرهای ساختمانی با این جنس آبی سالم و پاکیزه را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند، به دلیل مقاومت و درجه کیفی بالا در طی سالیان متوالی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی و فرسودگی نخواهند شد. در نتیجه جنس آلیاژ برنج ماندگاری قابل توجهی را برای شیرآلات رقم می‌زند.

نوع آبکاری شیرآلات

 

 

آبکاری شیرآلات به عنوان لایه آخر یا روکشی که بر روی بدنه شیر قرار می‌گیرد و رنگ و ماندگاری رنگ آن را تعیین می‌کند، از عوامل مهم دیگر در خرید محصولی مرغوب است. تولید کنندگان این کار را با روش‌های مختلفی انجام می‌دهند. امروزه سه روش آبکاری نیکل-کروم، رنگی و PVD به دلیل جذابیت و ماندگاری بالا نسبت به شیوه‌های دیگر برتری پیدا کرده‌اند و هر مصرف کننده هنگام خرید باید ویژگی‌های آن‌ها را در نظر داشته باشد.

  • نیکل-کروم: این روش از قدیمی‌ترین‌ها به حساب می‌آید که همان رنگ‌های رایج کروم یا نقره‌ای شکل را ایجاد می‌کند و همچنین ماندگاری مناسبی دارد.
  • رنگی: این شیوه برای تولید شیرآلات رنگی است و جذاب‌ترین مدل‌ها را با وجود دوام بالا به وجود می‌آورد.
  • پی وی دی: شیوه آبکاری PVD جدیدترین نوع آبکاری است که مقاومت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند و مشکلاتی نظیر ایجاد لکه یا خط و خش بر روی محصولات را به حداقل رسانده است.  

توجه به مصرف بهینه آب

خرید شیرآلات استاندارد از عوامل مؤثر در مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در مصرف است. به همین دلیل این نکته باید در هنگام خرید مورد توجه شایانی قرار گیرد و نتیجتاً باید به سراغ مدل‌هایی با این قابلیت رفت. در مجموع نمونه‌های مورد تأیید و مطمئنی که دارای پرلاتور کاهنده آب هستند، در این راستا بهترین گزینه به حساب می‌آیند. پرلاتور که با عنوان آبفشان هم رایج است، در قسمت آبریز شیر نصب می‌شود و بدون کاهش دادن فشار می‌تواند با ترکیب هوا و آب به صرفه‌جویی و کاهش مصرف کمک چشمگیری کند. در نتیجه با توجه به نقش مهمی که ایفا می‌کند، باید در هنگام خرید این مورد را هم مورد توجه قرار داد. در هنگام خرید شیرآلات، پیشنهاد می‌شود محصولات برندهایی را مدنظر قرار دهید که در شیرآلات خود از پرلاتور Neoperl آلمان استفاده می‌کنند.

زیبایی ظاهری شیرآلات

 

طراحی ظاهری شیر در هر مکانی که مورد استفاده قرار گیرد، دارای تأثیر قابل توجهی در جلوه آن مکان است. همچنین از طرفی شیرآلات جذاب و مدرن بیشتر مطابق با سلیقه افراد هستند و رضایت بیشتری را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باید در هنگام خرید به طراحی ظاهر محصول هم دقت کرد و توجه زیادی در انتخاب بهترین رنگ شیرآلات به خرج داد تا علاوه بر زیبایی، نگهداری و نظافت آسان‌تری داشته باشد. به طور کلی یکی از روش‌های انتخاب محصولی جذاب، پیدا کردن مدلی همرنگ و همخوان با سایر دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی است تا لوازم در کنار یکدیگر هارمونی دلنشینی را خلق کنند.

انتخاب محصول از برندهای معتبر

برای پیدا کردن محصولاتی ماندگار با جنس مناسب، آبکاری مرغوب، قیمت اقتصادی، ظاهر جذاب و کلیه ویژگی‌های ضروری و مهم، باید به سراغ برندهای معتبر و برتر رفت. در میان تولید کنندگان و سازندگان متنوع ایرانی و خارجی، برند KWC که به عنوان یکی از بهترین برندهای سرشناس و معتبر شناخته می‌شود، تولیداتی با بالاترین درجه کیفی را عرضه داشته است. متخصصین و کارشناسان کاربلد این مجموعه محصولات متنوع و گوناگونی با بهره‌گیری از ویژگی‌های پراهمیتی نظیر جنس بدنه آلیاژ برنج، پرلاتور باکیفیت، انواع آبکاری بادوام، نمونه‌ها و طرح‌های مختلف، زیبایی در طراحی ظاهری، قیمت مقرون به صرفه را در کنار ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی تولید کرده‌اند تا مصرف کنندگان بتوانند خرید مطلوبی را با خیالی آسوده انجام دهند. درصورتی که قصد خرید شیرآلات از برندهای داخلی را دارید، برای آشنایی با پرفروش‌ترین شیرآلات ایرانی، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/08/18/2801697

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋