amirjafar

amirjafar

امروز روزه زندگی کردنه

راهنمای خرید انواع موکت از بهترین مارک های موکت سازی

در گذشته اکثر ایرانیان از موکت یا موکت برای پهن شدن روی زمین استفاده می کردند ، بنابراین کف آن اهمیتی ندارد. اما با تغییر سبک دکوراسیون موکت و موکت ، جای خود را به سرامیک ، کف کامپوزیت ، کف سنگی و سایر طبقات داد.

اما نکته جالب این است که موکت ها برای عایق حرارتی و حتی عایق صدا مناسب هستند ، استفاده از موکت در مکان های شلوغ ، پر سر و صدا و سرد بسیار مناسب است.

موکت ها برای اتاقهایی که کف آن زیبا نیست نیز مناسب است ، در ادامه این مقاله توسط Limotop ، ما به شما در درک نکات اصلی خرید موکت کمک می کنیم.

آشنایی با انواع موکت

 

همانطور که انتظار می رفت ، موکت ها نیز دارای انواع و مدلهای مختلفی هستند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

موکت شمع بلند

این نوع موکت برای افرادی مناسب است که می خواهند خانه ای نرم و راحت داشته باشند. علاوه بر این ، استفاده از این موکت در مناطق سرد به شدت توصیه می شود ، زیرا به گرم نگه داشتن خانه کمک می کند. می توان گفت این نوع موکت ها آنقدر ضخیم هستند که بسیار شبیه موکت های ماشینی هستند.

موکت همسان

این نوع موکت ها قدیمی ترین موکت هایی هستند که هنوز طرفدار دارند. بزرگترین ویژگی این نوع موکت این است که قیمت آن مناسب و ارزان است. از دیگر ویژگی های این نوع موکت می توان به قطر کوچک و زبری بیشتر آن اشاره کرد که باعث کاهش راحتی موکت می شود.

موکت طرح دار

انواع زیادی از این نوع موکت ها وجود دارد که معمولاً طرح های کلاسیک یا مدرن هستند و بافت آنها نظم خاصی دارد که تنوع این نوع موکت ها را تشکیل می دهد. این نوع موکت نیز طرفداران زیادی دارد ، علاوه بر خانه ، می توان از آن در فضاهای دیگر مانند اتاق جلسات ، لابی های بزرگ یا راهروها و سالن های هتل ها و آمفی تئاترها نیز استفاده کرد.

بهترین جنس موکت های موجود در بازار

به طور کلی ، الیاف و بافت مورد استفاده در موکت ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • الیاف پشمی: این الیاف گران ترین نوع موکت است و عمر طولانی دارند. موکت های پشمی معمولاً بسیار نرم و راحت هستند.
  • الیاف نایلونی: این الیاف بسیار مقاوم بوده و جنس آن بسیار نرم است. ناگفته نماند که موکت های نایلونی به راحتی رنگ آمیزی می شوند ، اما نگران نباشید زیرا تمیز کردن آنها دشوار نیست!
  • الیاف پلی استر: این نوع الیاف هزینه پایینی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند.
  • پلی استر رنگی محلول: این نوع الیاف دارای قیمت مناسب هستند و ترک خوردن آنها آسان نیست ، اما به یاد داشته باشید که این نوع موکت ها به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می دهند.

نکات مهم و کاربردی که قبل از خرید موکت باید به آنها توجه کنیم

ابعاد محیطی موکت

اگر می خواهید خانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد ، از یک موکت کرک دار با کرک کمتر استفاده کنید. موکت های رنگی روشن ، خانه شما را بزرگتر نشان می دهند. بنابراین در انتخاب موکت مناسب منزل یا واحد خود بسیار دقت کنید.

اگر خانه شما بسیار بزرگ است و می خواهید محیط آن را کوچکتر و خصوصی کنید ، توصیه می کنیم از یک موکت طرح دار و کرک دار استفاده کنید. اگر می خواهید فضایی گرم و خصوصی ایجاد کنید ، توصیه می کنیم از موکت های تیره استفاده کنید.

به دکوراسیون منزل توجه کنید

این موکت در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود. به راحتی آنها را با دکوراسیون خانه خود ترکیب کنید تا یک خانه رویایی برای خود ایجاد کنید. این موکت به دلیل بافت ملموس و ظریف ، خطوط مستقیم و ساختار هندسی اتاق را نرم می کند.

کیفیت موکت

هنگام خرید موکت به کیفیت آن توجه کنید. هرچه موکت متراکم تر و فشرده تر باشد ، کیفیت آن بالاتر است. قبل از خرید ، کیفیت مواد یا نوع ندول های پشت موکت را بررسی کنید ، هرچه گره ها نزدیکتر باشند ، تراکم و تراکم بافت بیشتر و قالی قوی تری دارد.

قیمت موکت

هنگام انتخاب موکت مناسب ، ابتدا باید به بودجه خود توجه کنید. هرچه بودجه بیشتری داشته باشید ، موکت های بهتری می توانید انتخاب کنید. اگر پول کافی برای خرید موکت ندارید ، لطفاً موکت های کم پشت و موکت های کم تخته بخرید. این موکتها گرد و غبار کمتری جذب می کنند و برای خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند بسیار مناسب است.

شرایط آب و هوایی محل سکونت

هنگام خرید موکت به محیط و شرایط آب و هوایی خود توجه کنید. اگر در شمال ایران زندگی می کنید ، از الیاف طبیعی به عنوان موکت پشمی استفاده نکنید زیرا احتمال کپک زدن بسیار زیاد است.

موکت های اکریلیک برای مکان هایی که در معرض آفتاب یا مرطوب هستند ، انتخاب بسیار خوبی هستند ، زیرا این نوع موکت ها نسوز هستند و الکتریسیته ساکن تولید نمی کنند.

برای استفاده در موکت به چه محیطی نیاز دارید؟

 

برای انتخاب موکت مناسب ، لطفاً به جایی که می خواهید از موکت استفاده کنید توجه کنید. برای مکانهایی که بسیار مستعد آلودگی هستند ، یک چوب کبریت انتخاب کنید که ارزانتر و تمیز کردن آن آسان تر است.

اگر می خواهید موکت هایی در مکان های پر جمعیت وجود داشته باشد ، موکت هایی با رنگ تیره و متراکم انتخاب کنید ، به دلیل جریان زیاد مردم ، به موکت های با کیفیت بالا ضربه می زنید و زیبایی آنها را از دست می دهید.

به سن اعضای خانواده توجه کنید

اگر فرزندان خردسال دارید ، لطفاً یک موکت کرکی بخرید زیرا برای کودک شما ایمن تر است و احتمال سقوط و آسیب دیدگی فرزند شما کمتر است. علاوه بر این ، این موکت دارای عایق صوتی خوبی است و در واحدهای دیگر صدا را به کودکان منتقل نمی کند.

اگر خانه شما در طبقه اول است یا افرادی که در آن زندگی می کنند سرد هستند ، لطفاً از موکت های کرکی استفاده کنید ، آنها همچنین عایق خوبی روی سرما دارند. همچنین برای افرادی که پا درد دارند توصیه می شود از موکت کرکی استفاده کنند.

به طراحی موکت توجه کنید

تصمیم بگیرید که یک موکت برجسته می خواهید یا یک موکت ساده. طرح های برجسته از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردارند ، اما نظافت و تمیز نگه داشتن آنها دشوارتر از موکت های معمولی است. موکت های قدیمی که کبریت نامیده می شوند ، ارزان هستند ، اما پشت آنها و حتی کف آنها خشن است و به راحتی تمیز می شوند ، اما برخلاف موکت های ضخیم و طرح دار ، طرفداران بیشتری در بازار دارند.

بهترین مارک موکت ایرانی کدام است؟

برای انتخاب بهترین مارک موکت ایرانی می توان به : سپاهان موکت، پالاز، ظریف مصور اصفهان، سیزال اشاره کرد.

amirjafar
amirjafar امروز روزه زندگی کردنه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋