amirjafar

amirjafar

امروز روزه زندگی کردنه

راهنمای خرید انواع موکت از بهترین مارک های موکت سازی

در گذشته اکثر ایرانیان از فرش یا فرش برای پهن شدن روی زمین استفاده می کردند ، بنابراین کف آن اهمیتی ندارد. اما با تغییر سبک دکوراسیون فرش و فرش ، جای خود را به سرامیک ، کف کامپوزیت ، کف سنگی و سایر طبقات داد.

اما نکته جالب این است که فرش ها برای عایق حرارتی و حتی عایق صدا مناسب هستند ، استفاده از فرش در مکان های شلوغ ، پر سر و صدا و سرد بسیار مناسب است.

فرش ها برای اتاقهایی که کف آن زیبا نیست نیز مناسب است ، در ادامه این مقاله توسط Limotop ، ما به شما در درک نکات اصلی خرید فرش کمک می کنیم.

آشنایی با انواع موکت

 

همانطور که انتظار می رفت ، فرش ها نیز دارای انواع و مدلهای مختلفی هستند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

فرش شمع بلند

این نوع فرش برای افرادی مناسب است که می خواهند خانه ای نرم و راحت داشته باشند. علاوه بر این ، استفاده از این فرش در مناطق سرد به شدت توصیه می شود ، زیرا به گرم نگه داشتن خانه کمک می کند. می توان گفت این نوع فرش ها آنقدر ضخیم هستند که بسیار شبیه فرش های ماشینی هستند.

فرش همسان

این نوع فرش ها قدیمی ترین فرش هایی هستند که هنوز طرفدار دارند. بزرگترین ویژگی این نوع فرش این است که قیمت آن مناسب و ارزان است. از دیگر ویژگی های این نوع فرش می توان به قطر کوچک و زبری بیشتر آن اشاره کرد که باعث کاهش راحتی فرش می شود.

فرش طرح دار

انواع زیادی از این نوع فرش ها وجود دارد که معمولاً طرح های کلاسیک یا مدرن هستند و بافت آنها نظم خاصی دارد که تنوع این نوع فرش ها را تشکیل می دهد. این نوع فرش نیز طرفداران زیادی دارد ، علاوه بر خانه ، می توان از آن در فضاهای دیگر مانند اتاق جلسات ، لابی های بزرگ یا راهروها و سالن های هتل ها و آمفی تئاترها نیز استفاده کرد.

بهترین جنس موکت های موجود در بازار

به طور کلی ، الیاف و بافت مورد استفاده در فرش ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • الیاف پشمی: این الیاف گران ترین نوع فرش است و عمر طولانی دارند. فرش های پشمی معمولاً بسیار نرم و راحت هستند.
  • الیاف نایلونی: این الیاف بسیار مقاوم بوده و جنس آن بسیار نرم است. ناگفته نماند که فرش های نایلونی به راحتی رنگ آمیزی می شوند ، اما نگران نباشید زیرا تمیز کردن آنها دشوار نیست!
  • الیاف پلی استر: این نوع الیاف هزینه پایینی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند.
  • پلی استر رنگی محلول: این نوع الیاف دارای قیمت مناسب هستند و ترک خوردن آنها آسان نیست ، اما به یاد داشته باشید که این نوع فرش ها به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می دهند.

نکات مهم و کاربردی که قبل از خرید موکت باید به آنها توجه کنیم

ابعاد محیطی فرش

اگر می خواهید خانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد ، از یک فرش کرک دار با کرک کمتر استفاده کنید. فرش های رنگی روشن ، خانه شما را بزرگتر نشان می دهند. بنابراین در انتخاب فرش مناسب منزل یا واحد خود بسیار دقت کنید.

اگر خانه شما بسیار بزرگ است و می خواهید محیط آن را کوچکتر و خصوصی کنید ، توصیه می کنیم از یک فرش طرح دار و کرک دار استفاده کنید. اگر می خواهید فضایی گرم و خصوصی ایجاد کنید ، توصیه می کنیم از فرش های تیره استفاده کنید.

به دکوراسیون منزل توجه کنید

 

این فرش در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود. به راحتی آنها را با دکوراسیون خانه خود ترکیب کنید تا یک خانه رویایی برای خود ایجاد کنید. این فرش به دلیل بافت ملموس و ظریف ، خطوط مستقیم و ساختار هندسی اتاق را نرم می کند.

کیفیت فرش

هنگام خرید فرش به کیفیت آن توجه کنید. هرچه فرش متراکم تر و فشرده تر باشد ، کیفیت آن بالاتر است. قبل از خرید ، کیفیت مواد یا نوع ندول های پشت فرش را بررسی کنید ، هرچه گره ها نزدیکتر باشند ، تراکم و تراکم بافت بیشتر و قالی قوی تری دارد.

قیمت فرش

هنگام انتخاب فرش مناسب ، ابتدا باید به بودجه خود توجه کنید. هرچه بودجه بیشتری داشته باشید ، فرش های بهتری می توانید انتخاب کنید. اگر پول کافی برای خرید فرش ندارید ، لطفاً فرش های کم پشت و فرش های کم تخته بخرید. این فرشها گرد و غبار کمتری جذب می کنند و برای خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند بسیار مناسب است.

شرایط آب و هوایی محل سکونت

هنگام خرید فرش به محیط و شرایط آب و هوایی خود توجه کنید. اگر در شمال ایران زندگی می کنید ، از الیاف طبیعی به عنوان فرش پشمی استفاده نکنید زیرا احتمال کپک زدن بسیار زیاد است.

فرش های اکریلیک برای مکان هایی که در معرض آفتاب یا مرطوب هستند ، انتخاب بسیار خوبی هستند ، زیرا این نوع فرش ها نسوز هستند و الکتریسیته ساکن تولید نمی کنند.

برای استفاده در فرش به چه محیطی نیاز دارید؟

برای انتخاب فرش مناسب ، لطفاً به جایی که می خواهید از فرش استفاده کنید توجه کنید. برای مکانهایی که بسیار مستعد آلودگی هستند ، یک چوب کبریت انتخاب کنید که ارزانتر و تمیز کردن آن آسان تر است.

اگر می خواهید فرش هایی در مکان های پر جمعیت وجود داشته باشد ، فرش هایی با رنگ تیره و متراکم انتخاب کنید ، به دلیل جریان زیاد مردم ، به فرش های با کیفیت بالا ضربه می زنید و زیبایی آنها را از دست می دهید.

به سن اعضای خانواده توجه کنید

اگر فرزندان خردسال دارید ، لطفاً یک فرش کرکی بخرید زیرا برای کودک شما ایمن تر است و احتمال سقوط و آسیب دیدگی فرزند شما کمتر است. علاوه بر این ، این فرش دارای عایق صوتی خوبی است و در واحدهای دیگر صدا را به کودکان منتقل نمی کند.

اگر خانه شما در طبقه اول است یا افرادی که در آن زندگی می کنند سرد هستند ، لطفاً از فرش های کرکی استفاده کنید ، آنها همچنین عایق خوبی روی سرما دارند. همچنین برای افرادی که پا درد دارند توصیه می شود از فرش کرکی استفاده کنند.

به طراحی فرش توجه کنید

تصمیم بگیرید که یک فرش برجسته می خواهید یا یک فرش ساده. طرح های برجسته از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردارند ، اما نظافت و تمیز نگه داشتن آنها دشوارتر از فرش های معمولی است. فرش های قدیمی که کبریت نامیده می شوند ، ارزان هستند ، اما پشت آنها و حتی کف آنها خشن است و به راحتی تمیز می شوند ، اما برخلاف فرش های ضخیم و طرح دار ، طرفداران بیشتری در بازار دارند.

بهترین مارک موکت ایرانی کدام است؟

برای انتخاب بهترین مارک موکت ایرانی می توان به : سپاهان موکت، پالاز، ظریف مصور اصفهان، سیزال اشاره کرد.

amirjafar
amirjafar امروز روزه زندگی کردنه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋