امین ندافی

امین ندافی

کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

بوشهر ، قلب خلیج فارس

جاهای دیدنی بوشهر

 

بوشهر شهری بندری در حاشیه خلیج فارس و مرکز استان بوشهر است. این شهر هزاران سال قدمت دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد. سواحل زیبا، نخلستان های سرسبزو بناهای تاریخی، شهر بوشهر را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل کرده است. علاوه بر دیدنی ها و طبیعت زیبای شهر، فرهنگ و ادب وغذاهای لذیذ و تند نیز بخشی از جاذبه های گردشگری بوشهر است. اگر قصد سفر به بوشهر را دارید در این راهنمای سفر به بوشهر با امین ندافی همراه باشید تا با این شهر بیشتر آشنا شوید:

 

 

 

از جزیره هرمز ، نگین سرخ خلیج فارس در لینک https://idat.ir/444505 دیدن فرمایید .

 

عمارت ملک؛ خانه ثروتمندترین مرد بوشهر

 

یکی از جاذبه های گردشگری بوشهر و اثر تاریخی این شهر است که در دوره قاجار ساخته شده و قدمت آن به 100 سال می رسد. صاحب این عمارت از تجار و بازرگانان معروف و ثروتمند بوشهری به نام «محمد مهدی ملک التوجار» بود. معماران فرانسوی این خانه را با مصالح محلی ساخته اند. مهدی ملک التوجار در یکی از سفرهای کاری خود به پاریس، هنگام ملاقات با یک فرانسوی از خانه او خوشش آمد. بنابراین با استخدام معمار آن بنا و افزودن خواسته های او، این بنای باشکوه را در بندر بوشهر ساخت.

 

عمارت گلشن

 

یکی از جاذبه های گردشگری زیبای بوشهر عمارت گلشن است. عمارت گلشن یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار است که در یکی از محله های قدیمی به نام محله بهبهانی واقع شده است.عمارت گلشن سه طبقه است. طبقه اول شامل آشپزخانه، آب انبار، محل اقامت خدمه، حمام و سرویس بهداشتی بود و طبقات دوم و سوم برای زندگی، پذیرایی از مهمانان و انجام امور تجاری و تجاری استفاده می شد.این بنای زیبا حدود 170 سال پیش به سبک معماری بیت میلانی ساخته شده و یکی از جاذبه های گردشگری بوشهر است که بی نظیر و شگفت انگیز است.

 

موزه رئیسعلی دلواری

 

خانه رئیسعلی دلواری در جنوب شرقی شهر دلوار در بندر بوشهر واقع شده است. این خانه که از آثار اواخر دوره قاجار است، توسط بازماندگان رئیسعلی دلواری به سازمان میراث فرهنگی اهدا شد و اکنون به عنوان موزه مورد بازدید قرار می گیرد. رئیسعلی دلواری از آزادیخواهان مشروطه خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و شهر بوشهر علیه نیروهای انگلیسی در طول جنگ جهانی اول بود.

 

بازار بوشهر

 

بازار قدیم بوشهر مانند سایر شهرهای ایران مرکز اصلی تجارت است که مایحتاج زندگی و رونق شهر را تامین می کند.این بازار در دوره قاجار با معماری زیبا و دیدنی آن زمان تأسیس شد. معماری آن به گونه ای است که نور مناسب وارد بازار می شود اما در هنگام بارش برف و باران، آب در آن نفوذ نمی کند. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، بازار بوشهر یکی از مناسب ترین مکان هاست.

 

کوه های نمک جاشک

 

یکی از مکان های هیجان انگیز و زیبا در بوشهر، کوه های نمکی است. کوه نمکی یا گنبد نمکی جاشک در 144 کیلومتری بندر بوشهر و بین شهرهای دشتی و دیر قرار دارد و یکی از زیباترین و در عین حال فعال ترین کوه های نمک ایران و خاورمیانه است. رنگ سفید نمک های این کوه منظره ای خیره کننده مانند کوه برفی ایجاد می کند. این کوه دارای پدیده های منحصر به فردی است که آن را به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری بوشهر تبدیل کرده است.

 

مسجد جامع بردستان

 

مسجد بردستان بوشهر از اولین مساجدی است که در این شهر ساخته شده است. جالب است بدانید که بنا به تحقیقات انجام شده، قدمت مسجد جامع بردستان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوشهر به قرون اولیه اسلامی می رسد. این مسجد معماری ایرانی اسلامی دارد و گچ بری های بسیار زیبایی دارد.

 

آب انبار قوام

 

آب انبار یا مخزن سنتی آب آشامیدنی در دوران باستان ایران است. آب انبار یکی از اجزای ضروری زندگی در مناطق گرم و کویری ایران بود. در مناطق گرمسیری ایران، مانند شهر بوشهر، ساخت آب انبار نیاز به مهندسی استثنایی داشت تا از تبخیر آب جلوگیری شود. به همین دلیل آب انبار را در دل زمین و خاک بنا کردند تا آب را تا حد امکان خنک نگه دارد.قوام آب انبار نیز از این قاعده مستثنی نیست. قدمت این آب انبار به دوره قاجاریه می رسد و یکی از دیدنی های بندر بوشهر است. البته باید بدانید که تنها بخشی از این آب انبار بر روی زمین نمایان است. ویژگی اصلی آن زیر زمین است و امروزه به یک رستوران سنتی تبدیل شده و به طور کامل بازسازی شده است.

 

نخل گرو

 

نخلستان ها مانند نگینی بر انگشتر بندر بوشهر است. شهرستان دشتستان و آبپخش شاخص ترین نخل های استان را دارند. وجود کانال های پر آب در دو طرف ورودی شهر، طراوت خاصی به این منطقه بخشیده است. این نخلستان ها علاوه بر زیبایی منحصربفرد، خرماهای بسیار متنوعی دارند. همچنین خرما، مرکبات، لیمو و انار در این مناطق می روید.

 

سواحل زیبا

 

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوشهر در این راهنمای گردشگری بوشهر ساحل بی نظیر آن است. این استان بیشترین خط ساحلی ایران را دارد و به عنوان قطب ساحلی کشور شناخته می شود. برخی از مردم محلی می گویند که سال ها پیش یک سیاستمدار انگلیسی، بوشهر را دریایی ترین شهر جهان توصیف کرده است، یعنی وقتی از دور در کشتی به آن نگاه می کنید، انگار نیمه در آب است و نمی شناسد. یک ساحل باشد.

 

غذاهای خوشمزه

 

غذاهای خوشمزه بوشهر آخرین جاذبه گردشگری چابهار است که در این راهنمای سفر به بوشهر با آن آشنا هستید. این شهر ساحلی که در کنار خلیج فارس قرار دارد، مرکز پرورش ماهی و میگو در ایران است و غذاهای دریایی بسیار متنوعی دارد. قلیه ماهی معروف ترین غذای شهر بوشهر است که با تمبر هندی و ادویه های مختلف تهیه می شود. دسر خوشمزه منطقه رنگینک است که با خرما، گردو و آرد درست می شود.

 

امین ندافی
امین ندافی کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋