aminbeik.arash

aminbeik.arash

مشاوره خرید سیم بکسل و انواع سیم بکسل

سیم بکسل چیست ؟

 

سیم بکسل یا همان طناب فولادی که مجموعه‌ای از سیم، لایه سیم و مغزی است. تعدادی طناب نیز مانند مارپیچ به یکدیگر به دور یک مغزی پیچیده شده و یک طناب فولادی را تشکیل میدهد.

 

سیم بکسل و کاربرد های آن ها


سیم های بکسل را میتوان از نظر بافت، کارایی و تاب به گروه های مختلفی دسته بندی کرد اما در اینجا ما قصد داریم گروه بندی را بر اساس کارایی انجام دهیم تا انتخاب سیم بکسل مورد نیاز برای شما آسان شود.
قابل ذکر است به طور کلی سیم بکسل یک ابزار چند منظوره است و میتوان از آن استفاده های خلاقانه داشت ولی ما کاربرد های متداول آن را بررسی میکنیم.

انواع سیم بکسل

سیم بکسل بالابر یا آسانسور

سیم بکسل استیل یا فولادی

سیم بکسل افشان

سیم بکسل حفاری

سیم بکسل نتاب

سیم بکسل روکش ‌دار

 

سیم بکسل بالابر یا آسانسور

سیم بکسل آسانسور دارای ساختار رشته موازی برای کاهش بروز سایش در مقایسه با طناب هایی با ساختار متقاطع است. در ضمن عمر خمشی زیاد و سایش کمتری در قفسه های در حال اجرا دارند.

بسته به نیازهای مورد نظر، دو نوع هسته مختلف موجود است: هسته فیبر (FC) و هسته سیم طناب مستقل (IWRC). به طور معمول، یک سیم بکسل آسانسور از شش، هشت یا نه رشته با FC یا IWRC تشکیل شده است.

سیم بکسل استیل یا فولادی

سیم بکسل ها هم در گرید های فولادی تولید می شوند و هم در گرید های استنلس استیل , سیم بکسل فولادی اغلب به سبب قابلیت های بالای لیفتینگ و قابلیت های کششی در لیفتینگ بار به کار می رود و سیم بکسل استیل به سبب قابلیت های محیطی در برابر زنگ زدگی برای کاربری های دریایی استفاده می شود.

سیم بکسل افشان

سیم بکسل افشان یا سیم بکسل نازک، از بافت های ابتدایی سیم بکسل می باشد. این بافت سیم بکسل در مواردی که حساسیت کمی دارند استفاده می کنند. در صنایع مختلفی مانند: در دستگاه های ورزشی و صنایع ورزشی و همچنین صنایع مرغداری و گلخانه ای از این نوع سیم بکسل استفاده می شود. در وسایل موتوری نیز برای سیم ترمز از این مدل سیم بکسل استفاده می شود.

سیم بکسل حفاری

سیم بکسل حفاری که در حفاری چاه ها و همچنین در صنایع نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد از جنس فولادی با تنسایل مقاومتی متوسط تولید میشود. سیم بکسل حفاری معمولا با مغزی کنفی و گاهی نیز با مغزی فولادی تولید شده و بصورت آبکاری شده گالوانیزه به بازار عرضه میشود. بازرگانی پاور بکسل وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل حفاری در سایز های مختلف و با برند های مختلف می باشد. بسیاری از سیم بکسل های حفاری با سیم بکسل جرثقیل که در اتصالات جرثقیل برقی و دستی مورد استفاده قرار می گیرند مشترک هستند.

سیم بکسل نتاب

سیم بکسل نتاب ساختاری کاملا فولادی دارد و در اتصالات تاورکرین­ها به کار برده می­ شود. در واقع کاربرد این نوع سیم بکسل، بالابری و آسانسوری است. سیم بکسل نتاب همچنین برای استفاده در انواع جرثقیل ها مناسب می­ باشد. در استفاده از سیم بکسل نتاب در حین بالابری، امنیت بالایی وجود دارد.

سیم بکسل روکش ‌دار

جنس پوشش سیم بکسل روکش دار از جنس pvc و یا پلی وینیل کلراید است. استفاده از پوشش یا روکش برای این نوع سیم بکسل، جهت جلوگیری از تماس سیم بکسل با سایر سطوح مانند سطح بدن انسان می باشد. همچنین این روکش باعث مقاومت سیم بکسل در برابر عوامل آسیب رسان مانند رطوبت و سایش می شود.

 

بازرگانی سما تولز با اهداف کارآفرینی و تولید محتوا به وجود فصل نامه هایی در ارتباط با آگاه سازی جامعه در کارایی و کیفیت ابزار های موجود احساس نیاز به وجود یک منبع میکند زیرا پس از تحقیق و بررسی منابع فارسی ، ما متوجه این مهم شدیم که هیچ منبعی وجود ندارد که به صورت کامل، جامع و مانع این نیاز را برطرف کند در نتیجه برای ساده سازی و بهبود انتخاب و اطلاعات شما در خصوص ابزار آلات صنعتی دست به کار شدیم.

 

aminbeik.arash
aminbeik.arash

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋