amarbartarco

amarbartarco

پارافریز مقاله چیست و چگونه انجام می شود؟

پارافریز مقاله یک راه علمی و قانونی برای کاهش مشابهت مقاله ها به یکدیگر و بالا رفتن درصد اکسپت شدن آنها برای چاپ در ژورنال ها است.

یکی از دلایلی که بسیاری از ژورنال و مجله های علمی مقاله ها را ریجکت کرده و چاپ نمی کنند سرقت ادبی و مشابهت بین مقاله ها است. این ژورنال ها با استفاده از نرم افزارهای قدرتمند و آنلاین مقالات سابمیت شده را از لحاظ سرقت ادبی بررسی می کنند. اگر درصد شباهت و سرقت ادبی از حد مجاز آن مجله بیشتر باشد، مقاله ریجکت شده و یا گزارش سرقت ادبی (plagiarism) ارسال می شود و دانشجو باید آن را از بین ببرد.

 

 

پارافریز مقاله چیست؟

Paraphrase در لغت به معنی بازنویسی و بازگویی مطلب است. پارافریز مقاله یعنی اعمال تغییرات در محتوا، ساختار و قالب مقاله برای دست یابی به مقاله ی با کیفیت و با محتوای بدیع و ناب است. اگر شما مقاله ای نوشتید و می خواهید آن را در مجلات علمی خارجی و داخلی چاپ کنید باید از کیفیت آن و عدم تشابه آن با پژوهش سایر افراد مطمئن شوید. برای آشنایی با مراحل چاپ مقاله کلیک کنید.

تقریبا غیر ممکن است که یک مقاله ی تکراری توسط داوران این مجلات برای چاپ تایید شود.  این افراد به غیرتکراری بودن و دزدی نبودم محتوا بسیار اهمیت می دهند. پس اگر مقاله ای به عنوان سرقت ادبی شناخته شود صد در صد ریجت می شود و دانشجو مجبور است عواقب آن را بپذیرد.

مقاله ای ارزش چاپ شدن دارد که ایده ی آن جدید و متعلق به خود نویسنده باشد. به همین دلیل باید قبل از سابمیت مقاله برای چاپ، آن را از جنبه ی سرقت ادبی بررسی کنید و اگر شباهتی با مقاله های دیگر وجود دارد آنها را به شکلی حرفه ای و اصولی رفع کنید. به این کار پارافریز مقاله گفته می شود.

نحوه ی انجام پارافریز مقاله چگونه است؟

اگر شما هم دستی در مقاله نویسی داشته باشید حتما در این پروسه به مقاله های دیگر هم رجوع می کنید و برای تکمیل محتوای مقاله ی خود از آنها کمک می گیرید. این کار، اشتباه نیست و می توان به مقاله های نویسنده ها و پژوهشگران دیگر استناد کرد اما این استناد کردن باید تحت شرایط خاص باشد و سرقت ادبی صورت نگیرد.

به عنوان مثال نباید مطالب عینا کپی شده و در مقاله ی خودتان آنها را بنویسید.

می توانید از محتوای دیگران ایده و الهام بگیرید اما نمی توانید دقیقا همان ها را استفاده کنید.

اگر مطلبی را از مقاله ی دیگری برمی دارید باید با ذکر منبع باشد در غیر این صورت سرقت ادبی صورت می گیرد.

پس قبل از سابمیت مقاله حتما آن را از لحاظ سرقت ادبی بررسی کنید و اگر حتی در حد یک جمله نیز تشابهی با منابع دیگر پیدا کردید باید پارافریز انجام دهید.

سرقت ادبی را چگونه تشخیص دهیم؟

برای اینکه پارافریز مقاله را انجام دهید ابتدا باید آن از جنبه ی سرقت ادبی بررسی کنید و در گام بعد آن را بازنویسی کنید. در حال حاضر سایت ها و نرم افزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید. با ورود به این برنامه ها و وارد کردن مقاله می توانید تشابهات آن را پیدا کنید.

 

amarbartarco
amarbartarco

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋