alphatank2021

alphatank2021

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مخزن استیل

از مخازن استیل در خط تولید صنایع شیمیایی، غذایی، بهداشتی و … استفاده می شود. برای ذخیر و نگهداری از مایعات، از مخازن استیل در ابعاد مختلف استفاده می شود. هم چنین در این صنایع برای نگهداری مواد اولیه و نگهداری محصولات تولیدی مخازن استیل مورد نیاز می باشد. از مخازن استیل برای نگهداری هر موادی می توان استفاده کرد.

پرکاربردترین نوع مخزن نگهداری مخزن استیل است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. دربرابر زنگ زدن مخازن استیل بسیار مقاومت دارندو  کاربرد های بسیار زیادی دارند و از استیل در ساخت آنها استفاده می شود.

کاربرد مخازن استیل

مخزن استیل در صنایع مختلفی از جمله صنایع لبنی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی، صنایع عرقیات گیاهی، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز استفاده می‌شود.

انواع مخازن استیل

مخازن استیل تک، دو و سه جداره هستند که به نیاز مشتری می توان آنها را ساخت. این جداره‌ها نیز از لحاظ جنس ورقه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که پرکاربردترین آن‌ها مخازن استیل 304 و 316 است.

 

مخازن استیل تک جداره

بیشتر مصرف در صنایع را مخازن استیل تک جداره دارند. این مخازن از ظرفیت ۵۰۰ لیتر تا ۱۵۰ مترمکعب تولید و استفاده می‌شوند. از ورق 304 و 316 نیز می توان در ساخت آنها استفاده کرد و تفاوتی ندارد.

این مخازن استیل برای نگهداری محصولات دارویی، غذایی و شیمیایی که ph خنثی دارند و نور و گرمای محیط و آفتاب بر روی مواد داخل آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید مخازن تک‌ جداره پیش ‌از هر چیزی باید به مقدار لیتراژ مناسب برای وزن موردنظر توجه کنید تا به بدنه مخزن تک ‌جداره فشار وارد نشود.

 

مخزن استیل دوجداره

برای برخی از مواد که نیاز دارند دمای آن‌ها تغییر نکند، مخازنی در نظر گرفته ‌شده که دارای یک جداره جدا برای عایق کردن جدار داخلی هستند که مانع برودت دما به بیرون می‌شود. برخی از مواد هستند که به حالت سرد یا گرم تولید و مصرف می‌شوند؛ درنتیجه دمای آن‌ها نباید تغییر کند در صورت تغییر دما، تغییر بافت مواد و شکل ظاهری آن‌ها اتفاق می‌افتد. از موادی مانند پشم سنگ، پشم ‌شیشه و سایر عایق‌های حرارتی برای عایق کردن مخزن استیل دو جداره استفاده می‌شود.

مخزن استیل 304 و 316 سه جداره

پروسس تانک یا مخازن استیل سه جداره حرفه ای و بسیار پیچیده می باشند که از سه لایه ورق استیل 304 و 316 و … ساخته می شوند. این مخازن در حجم های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیتر تولید شده و استفاده می شوند. قیمت بالاتر مخازن استیل سه جداره نسبت به تک جداره و دوجداره استفاده از مواد مصرفی و دستگاه های اضافی است.

 

یکی از موارد مورد استفاده برای تغییر ماهیت مخازن پروسس ها استفاده از دمای مناسب برای این سیالات است. بنابراین موارد کاربردی در استفاده از این پروسس به شکل زیر است:

  • مخزن استیل برای ذخیره و نگهداری محصول
  • مخلوط سازی محصول
  • فرآوری محصول
  • تبادل حرارتی و تغییردما
alphatank2021
alphatank2021

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋