all analytics

all analytics

قیمت ایمپلنت دندان در بهار 1401

 

ایمپلنت دندان روشی است که در آن یک میله تیتانیومی داخل فک قرار داده می شود و این میله به عنوان ریشه دندان عمل میکند. از آنجایی که ایمپلنت، مطمئن ترین و بهترین روش کاشت دندان میباشد، افراد زیادی به دنبال انجام این روش و اطلاع از قیمت ایمپلنت میباشند. قیمت ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت برای هر بیمار تخمین زده می شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله از سایت کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر به آنها می پردازیم. 

آنچه در مقاله قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 مطالعه خواهید کرد:

  • قیمت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟
  • هزینه ایمپلنت دندان شامل چه مواردی میشود؟
  • قیمت ایمپلنت فوری چقدر است؟
  • قیمت ایمپلنت کل دهان
  • قیمت ایمپلنت دیجیتال
  • هزینه کاشت دندان جلو چقدر است؟
  • آیا بیمه هزینه های ایمپلنت را پوشش میدهد؟
  • قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت
  • روش های کاهش هزینه ایمپلنت
  • آسیب های ایمپلنت دندان ارزان

قیمت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟ 

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزین کردن یک یا چندین دندان است که از بین رفته اند. هزینه های ایمپلنت در مقایسه با سایر روش هایی که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته به کار می روند مانند بریج دندان یا ساخت پروتز متحرک بسیار بیشتر است، اما نتیجه کار کاملاً دائمی بوده و طول عمر بسیار طولانی دارد.  جهت اطلاع کامل از روش کاشت دندان به روش ایمپلنت، به مقاله ایمپلنت دندان چیست مراجعه نمایید. از جمله مواردی که می تواند بر قیمت تمام شده ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد: 

  • برند و کشور تولید کننده 
  • تغییرات قیمت ارز
  • تعداد ایمپلنت های مورد نیاز (یک یا چندین ایمپلنت)
  • ابعاد و نوع ایمپلنت دندان
  • متد اجرای ایمپلنت (معمولی و فوری)
  • نیاز به کشیدن دندان، پیوند استخوان و لیفت سینوس ها
  • میزان تخصص و تجربه دندانپزشک 

 

هزینه ایمپلنت دندان شامل چه مواردی میشود؟ 

قیمت ایمپلنت دندان شامل هزینه خود ایمپلنت، ساخت روکش، هزینه ساخت روکش موقت، قیمت جراحی پیوند استخوان و جنس متریال به کار رفته در ایمپلنت و هزینه لیفت سینوس ها در برخی از بیماران و موارد دیگر می شود. میزان تخصص دندانپزشک و میزان به روز بودن تجهیزات نیز بر هزینه های تمام شده نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. تعداد ایمپلنت ها، تعداد روکش ها و جنس آن ها نیز در تخمین قیمت تمام شده کاشت ایمپلنت دندان بسیار مهم هستند. 
 

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل متعددی از جمله برند سازنده، کشور سازنده، میزان تخصص دندانپزشک و جنس آن بستگی دارد.


به طور کلی تخمین هزینه های کاشت ایمپلنت دندان نیازمند مراجعه به دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت است. روش و نوع ایمپلنتی که برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرد برای بیماران مختلف متفاوت است. به طور مثال در صورت عدم استحکام کافی استخوان ها نیاز به انجام پیوند استخوان است که هزینه های بیشتری را به بیمار تحمیل می کند. به طور کلی هزینه های کاشت یک روزه یا ایمپلنت دندان فوری نیز حدود 20 درصد بیشتر از هزینه های کاشت معمولی است. 
 

قیمت ایمپلنت فوری چقدر است؟ 

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری یکی از روش هایی است که در صورت سلامت کامل استخوان های فک و آرواره بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش کلیه مراحل جراحی، کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت تنها در یک جلسه انجام می شود. 
در جلسه ای دیگر نیز یک روکش موقت به صورت فوری برای بیمار قرار داده می شود تا پس از طی دوران نقاهت و جوش خوردن کامل پایه ایمپلنت به استخوان فک با روکشی دائمی جایگزین شود. به دلیل ساخت یک روکش موقت در روش ایمپلنت فوری، هزینه های آن کمی بالاتر از روش معمول است. در ادامه لیستی از قیمت های هر واحد ایمپلنت فوری دندان آورده شده است:
 

برند ایمپلنت     کشور سازنده   قیمت (به میلیون تومان)
biotem کره 6.5
Straumann active سوئیس 13.5


لازم به ذکر است که به قیمت های فوق حدود 1.5 میلیون تومان نیز برای ساخت روکشی از جنس زیرکونیا اضافه خواهد شد. 
 

قیمت ایمپلنت کل دهان 

ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این روش می توان برای بازسازی کل دندان های یک یا هر دو فک نیز استفاده کرد. کار بازسازی دندان ها در این روش کاشت دندان به دو حالت صورت می پذیرد:
1. حالتی که دندان های دو فک به وسیله 12 عدد ایمپلنت متصل شوند.
2. حالتی که دندان ها به وسیله 16 ایمپلنت متصل شوند. 
در این دو حالت هزینه ها کاملاً متفاوت بوده و با توجه به برند و کشور سازنده نیز کاملاً متغیر است. در ادامه لیستی از قیمت ایمپلنت کامل فک آورده شده است. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به انجام پیوند استخوان و کشیدن ریشه دندان های قبلی هزینه جراحی و غیره به هزینه های مذکور اضافه خواهد شد. 
 

برند ایمپلنت دندان قیمت 12 ایمپلنت (میلیون تومان) قیمت 16 ایمپلنت (میلیون تومان)
 کره ای درجه متوسط 59 86
کره ای درجه یک  79 99
Straumann neodent 93 127
Ti Straumann 111 151
Active Straumann 140 190


قیمت ایمپلنت دیجیتال 
 

طراحی دیجیتال یکی از دقیق ترین روش هایی است که این روزها برای طراحی و ساخت ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش به کمک تصویربرداری دیجیتال و طراحی سه بعدی توسط نرم افزار ایمپلنت مورد نظر با دقت بسیار بالا طراحی و ساخته می شود. در روش ایمپلنت دندان دیجیتال، فرآیند کاشت دندان بسیار سریع تر و دقیق تر خواهد بود و می تواند قیمت ایمپلنت دندان دیجیتال را به شدت کاهش دهد. 
در این روش خطاها به شدت کاهش یافته و کیفیت ساخت به طرز شگفت انگیزی افزایش می یابد. همچنین در کمترین آسیب به بافت لثه و استخوان و اعصاب فک وارد شده و ایمپلنت در محل صحیح و دقیقی قرار داده می شود. لازم به ذکر است که قیمت ایمپلنت دندان دیجیتالی به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بالاتر از روش ایمپلنت دندان معمولی است، اما نتیجه نهایی از نظر کیفیت و ظرافت بسیار بهتر است. قیمت هر واحد ایمپلنت دیجیتال به طور متوسط چیزی بین 12 تا 15 میلیون تومان تخمین زده می شود. 
 

هزینه کاشت دندان جلو چقدر است؟ 

ایمپلنت دندان جلو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا تأثیر بسیار زیادی در ظاهر و زیبایی فرد دارد. دندان های جلو خط لبخند را تشکیل داده و در صورت از بین رفتن یک یا چند دندان، فرم لب ها و چهره فرد به شدت تغییر خواهد کرد. معمولاً توصیه می شود دندان های جلو با روش ایمپلنت فوری اصلاح شوند، زیرا طول دوره درمان کمتری دارد. 
 

مهم ترین عاملی که در هزینه ایمپلنت دندان جلو تاثیر دارد، جنس آن است. از آنجایی که دندانهای جلو بیشتر از سایر دندان ها در چشم هستند، از روش ایمپلنت فوری استفاده می شود و قیمت ایمپلنت فوری گران تر از انواع دیگر ایمپلنت دندان است.

همچنین کیفیت روکشی که برای دندان های جلو مورد استفاده قرار می گیرد نیز بسیار مهم است و می تواند در طول عمر و مقاومت آن در برابر تغییر رنگ مؤثر باشد، بنابراین بهتر است از روکش های ایمکس و زیرکونیا برای این کار استفاده شود که کیفیت بالاتری دارند. روکش های چینی و فلزی معمولاً قیمت کمتری دارند و ظاهر آن ها با دندان های طبیعی متفاوت است. بر اساس آنچه گفته شد هزینه های ایمپلنت دندان جلو با قیمت ایمپلنت دندان های دیگر تفاوت چندانی ندارد. 

 

 

آیا بیمه هزینه های ایمپلنت را پوشش میدهد؟

همانطور که می دانید ایمپلنت دندان نوعی عمل زیبایی به شمار می رود. به همین دلیل بیمه های پایه هزینه های این روش درمانی را متحمل نمی شوند، اما بیمه های تکمیلی تحت شرایط خاصی بخشی از هزینه های ایمپلنت را بر عهده می گیرند. بیمار پس از پرداخت قیمت ایمپلنت می تواند با ارائه فاکتور به سازمان بیمه ای که تحت پوشش آن قرار دارد بخشی از هزینه های پرداخت شده را پس بگیرد. میزان تعهد این سازمان ها بستگی به قراردادی دارد که با بیمه شدگان امضا و توافق شده است. همچنین برای انجام کاشت ایمپلنت باید به مراکزی مراجعه شود که با سازمان بیمه ای مذکور قرارداد دارند. 

 

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت 

از جمله روش هایی که به منظور کاشت دندان مورد استفاده قرار می گیرد می توان به ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ساخت پروتز های متحرک یا فلیپر اشاره کرد. فیلپر ها نوعی پروتز متحرک هستند که بیشتر جنبه زیبایی داشته و برای پر کردن فضای خالی دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. این روش هزینه های بسیار کمی در مقایسه با ایمپلنت دندان دارد، اما کاملاً موقت است و جایگزین دندان دائمی نمی شود. 
بریج نیز روشی برای پر کردن فضای خالی دندان های از دست رفته است که در آن نیاز به تراش دو دندان مجاور است. در این روش از دندان های مجاور به عنوان پایه ای برای نگهداری روکش مورد نظر استفاده می شود. این روش هزینه های به مراتب کمتری در مقایسه با روش ایمپلنت دارد، اما ماندگاری و زیبایی آن کمتر بوده و دندان های سالم مجاور نیز تراش داده می شود. 

 

بهترین ایمپلنت های ارزان 

ایمپلنت دندان توسط برندها و کشورهای مختلفی تولید شده است. از مشهورترین برندهای کره ای، آلمانی، ایتالیایی، آمریکایی و فرانسوی می توان به برندهای Straumann، SIC، BioHorizons و برند Dentsply Sirona اشاره کرد. در ادامه قیمت بهترین ایمپلنت ها به تفکیک قیمت در جدولی آورده شده است. این قیمت ها برای یک واحد دندان تخمین زده شده است. در میان برندهای تولید کننده ایمپلنت، برندهای کره ای دارای بیشترین طرفدار در ایران بوده و از قیمت مناسب تری نیز برخوردار هستند. 
 

برند ایمپلنت دندان کشور سازنده قیمت (میلیون تومان)
ایران 3A ایران 4
snuc کره 4.5
sewon medix کره 5.4
biotem کره 6.4
MIB فرانسه 6.5
ICX آلمان 7.4
Straumann سوئیس 9.9
zimmer آمریکا 12.9


 

روش های کاهش هزینه ایمپلنت دندان

انتخاب روش مناسب درمانی در کاشت ایمپلنت دندان بسیار مهم بوده و بر هزینه های تمام شده آن تأثیر بسیار زیادی می گذارد. بهترین روش و تکنیک کاشت دندان با توجه به شرایط بیمار و با توجه به تشخیص دندانپزشک تعیین می شود. با انتخاب بهترین روش و بهترین ایمپلنت می توان از هزینه های بسیاری جلوگیری کرد. به طور مثال کاشت دندان غیر اصولی و استفاده از مواد نامرغوب می تواند قیمت ایمپلنت دندان را به مقدار چشمگیری کاهش دهد،اما ریسک شکست آن بالا رفته و هزینه هایی که برای کاشت مجدد و درمان عوارض به بیمار تحمیل می شود بسیار بیشتر خواهد بود، بنابراین مراجعه به دندانپزشک متخصص ایمپلنت با تجربه که سابقه درخشانی در این زمینه دارد می تواند منجر به کاهش بسیاری از این هزینه ها شود. 

 

آسیب های ایمپلنت دندان ارزان

مهم ترین عارضه ایمپلنت دندان ارزان قیمت، با شکست مواجه شدن آن است. در صورت استفاده از برندهای نامعتبر، اجرای غیر اصولی و انتخاب روش نامناسب درمانی موفقیت این روش بسیار کاهش یافته و با شکست مواجه خواهد شد. به طور مثال در صورت استحکام کم استخوان های فک، پایه ایمپلنت پس از مدتی شکسته و باید تعویض شود. همچنین استفاده از مواد نامرغوب می تواند سلامت لثه ها را نیز به خطر اندازد. روکش نامرغوب نیز زیبایی کافی را نخواهد داشت. این عمل حساسیت بالایی دارد و باید با دقت کافی توسط دندانپزشکی مجرب و متخصص در این زمینه انجام شود. 

منبع: https://iranmehrdental.com/

 

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋