سئو می تواند دلهره آور باشد. اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید وجود دارد، و سپس، زمانی که فکر می کنید آن را فهمیده اید، تغییر می کند. این ماهیت بازی است: سئو دائما در حال تغییر است. با این حال، در حالی که پریدن به آن می تواند سخت باشد، ابزارهایی وجود دارد که زندگی ما را به عنوان سئوکار آسان تر می کند.
ابزارهای سئو چه در ممیزی های فنی و چه در تحقیقات کلمات کلیدی به ما کمک کند، یک موهبت الهی در این صنعت است. درست است که ابزارهای زیادی وجود دارد و صادقانه بگویم، همه چیز در مورد یافتن ابزارهایی است که برای شرکت شما کار می کنند. با این گفته، در اینجا 5 مورد علاقه برتر ما آورده شده است.
SEMrush
SEMrush یک وب سایت تحقیقاتی رقابتی پیشرو برای بازاریابی دیجیتال است و در صدر فهرست ابزارهای SEO مورد علاقه ما قرار دارد. نرم افزار تحقیقاتی سئو SEMrush به شرکت ها داده های رقابتی می دهد تا به آنها کمک کند ترافیک ارگانیک، پولی و ارجاعی خود را افزایش دهند. من در درجه اول از ابزارهای زیر ارائه شده توسط سایت آنها استفاده می کنم:
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی – ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMrush بسیار متنوع و موثر است. نه تنها می توانید حجم جستجو و رقابت دقیقی را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بیابید، بلکه می توانید رقابت های خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص تجزیه و تحلیل کنید. SEMrush همچنین ردیابی دقیق و بهروز رتبهبندی شما را برای هر کلمه کلیدی مورد نظر شما فراهم میکند.
تجزیه و تحلیل دامنه – بخش بررسی اجمالی دامنه یک نمای سطح بالا از آمار کلیدی سایت شما ارائه می دهد. این ابزار به شما امکان می دهد پروفایل بک لینک، ترافیک ارگانیک، ترافیک پولی و رتبه بندی ارگانیک خود را مشاهده کنید. ما دوست داریم این ابزار را روزانه برای مشتریان خود بررسی کنیم، زیرا نمای کلی عملکرد سئوی شما را ارائه می دهد.
پروژهها و گزارشها – ابزارهای پروژه و گزارش به شما امکان میدهند گزارشهای PDF سفارشی برای ممیزیهای تحقیقاتی، فنی و ردیابی رتبه ایجاد کنید. این موارد به ویژه هنگام ایجاد گزارش پیشرفت ماهانه برای کسب و کار یا مشتریانتان مفید هستند.
در حالی که این برنامه در ابتدا بیشتر برای تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می شد، آنها پلتفرم های جدیدی را ادغام کرده اند که آن را به یکی از همه کاره ترین ابزارهای موجود تبدیل می کند. نه تنها می توانید بر سلامت سایت خود نظارت کنید، بلکه می توانید رقبای خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید.
شما می خواهید بتوانید بدانید که چه چیزی برای آنها مفید است، چه چیزی نیست، و چگونه در مقابل آنها قرار می گیرید. SEMrush یکی از دقیق ترین و کاربرپسندترین ابزارها را برای این کار فراهم می کند. می توانید کلمات کلیدی آنها، موقعیت آنها در SERP ها، CPC کلمات کلیدی آنها، ترافیک تخمینی کلمات کلیدی آنها و موارد دیگر را مشاهده کنید. و شما آن را در زمان واقعی دریافت می کنید.
تطبیق پذیری SEMrush یکی از جنبه های درخشان آن است. شما می توانید به مواردی بیش از سئو نگاه کنید - همچنین می توانید ترافیک PPC خود را مشاهده کرده و گزارش های PPC ایجاد کنید. آخرین چیزی که باعث می شود ما SEMrush را دوست داشته باشیم؟ استفاده از آن آسان است. میتوانید همه چیزهایی را که نیاز دارید در داشبورد پیدا کنید، و با وجود ساعات بسیار زیاد در روز، داشتن همه چیز خوب است.
Screaming Frog
اگر بخشی از سئو وجود دارد که می تواند حتی متخصصان باتجربه را وادار به کندن موهای خود کند، آن سئو فنی است. این می تواند دلهره آور و خسته کننده باشد، جستجو در کل سایت برای مشکلات احتمالی.
اینجاست که Screaming Frog وارد می شود. این ابزار مورد علاقه من برای SEO فنی پیشرفته است. Screaming Frog یک عنکبوت SEO است که روی رایانه خود نصب می کنید و یک وب سایت را می خزد و SEO را ارزیابی می کند.
سریع هم هست در عرض چند دقیقه، کل سایت تجارت الکترونیک با هزاران SKU می تواند برای موارد زیر خزیده شود:
لینک های داخلی و خارجی شکسته
تگ های متا از دست رفته است
کدهای پاسخ - 301، 302، 404، 503، و غیره.
خطاهای متعارف سازی
تعداد کلمه/شخصیت
عناصر HTLM، JS، CSS، AJAX
کدهای رهگیری تحلیلی
تصاویر
تجزیه و تحلیل فایل txt
محتوای تکراری
کاربردهای دیگری نیز برای Screaming Frog وجود دارد. شما می توانید نقشه های سایت XML ایجاد کنید، عناوین صفحات خود را تجزیه و تحلیل کنید، داده ها را با XPath استخراج کنید و آن را با Google Analytics خود ادغام کنید.
همچنین نتایج را بسیار سریع جمع آوری می کند و استفاده از آن فوق العاده آسان است، که در این بخش گیج کننده سئو، یک ویژگی خوشایند است.
Buzzsumo
از آنجایی که پیوند بین سئو و رسانه های اجتماعی در چند سال گذشته بیشتر به یکدیگر وابسته شده است، این ابزار شروع به تأثیر زیادی بر تلاش های من در سئو کرده است.
Buzzsumo به شما امکان می دهد نحوه تعامل بینندگان خود را با هر یک از تصاویر، پست های وبلاگ یا صفحات خود پیگیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL هر محتوای مبتنی بر وب را وارد کنید و Buzzsumo هر تعاملی را که با رسانه های اجتماعی دیده است را نمایش می دهد. میتوانید اشتراکگذاریها، لایکها، پینها و موارد دیگر را - تقریباً در هر کانال رسانه اجتماعی - در عرض چند ثانیه مشاهده کنید.
Buzzsumo همچنین در ارائه محتوای محبوب به شما مفید است. برای اینکه به خوانندگان خود مرتبط ترین محتوا را ارائه دهید، دیدن اینکه چه محتوایی در گذشته محبوب بوده است می تواند بسیار مفید باشد. Buzzsumo در سراسر سایت های اجتماعی جستجو می کند تا ببیند چه موضوعاتی توجه را به خود جلب می کند.
همچنین می تواند به شما نشان دهد که موضوعات در کجا و چقدر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. این به شما بینش ارزشمندی در مورد آنچه که باید ارسال کنید و کجا می دهد.
Ahrefs
اگر در حال مهندسی معکوس وب سایت های رقبای خود هستید یا در حال اجرای ممیزی بک لینک هستید، می خواهید از Ahrefs استفاده کنید. این قدرتمندترین ابزار برای نظارت بر پروفایل های بک لینک است و نسبت به رقبای خود دقیق تر و به روزتر است.
Ahrefs دارای بزرگترین فهرست پیوندها است و با رابط قدرتمند خود می توانید بک لینک های جدید و گم شده را مانند یک ساعت قبل ردیابی کنید. همچنین تجزیه و تحلیل عمیق دامنه و رتبه بندی URL را ارائه می دهد که می تواند به شناسایی لینک های با کیفیت پایین یا "هرزنامه" و همچنین هرگونه تاکتیک سئو کلاه خاکستری کمک کند.
رابط کاربری آنها آسان برای استفاده است، و آنها نمودارها و گزینه های تجسم را ارائه می دهند، که درک همه چیز را آسان می کند. آنها هم نسخه رایگان و هم نسخه پرمیوم دارند که از 79 دلار در ماه شروع می شود و تا 499 دلار می رسد
Spyfu
Spyfu برنامه سئو مورد علاقه من برای تجزیه و تحلیل رقبا است. ابزار Keyword Kombat آنها به شما امکان می دهد تا حداکثر سه دامنه را وارد کنید و یک نمودار Venn ایجاد می کند که کلمات کلیدی رایج یا منحصر به فرد آنها را برای پولی و ارگانیک نمایش می دهد. این یکی از سریعترین راهها برای شناسایی فرصتهای از دست رفته در تحقیقات کلمات کلیدی است.
اگر نمی دانید رقیب برتر شما چه کسی است، SpyFu رقبای مربوطه را در حوزه کسب و کار شما ارائه می دهد. بسیاری از ابزارهای سئو وبسایتهای کاملاً نامرتبط را به عنوان «رقبای برتر» شما فهرست میکنند، اما در مورد SpyFu اینطور نیست. این می تواند یک سود بزرگ برای شما باشد تا فرصت های از دست رفته را در محتوای خود شناسایی کنید.
در حالی که این ابزار برای SEO عالی است، به شما کمک می کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و SERP ها را ارتقا دهید، همچنین می تواند داده های عالی PPC را ارائه دهد - از یافتن کلمات کلیدی سودآور گرفته تا بهترین نسخه تبلیغاتی..
پاسخ ها