all analytics

all analytics

الگوی ریزش مو مردانه در مقابل زنانه و نحوه درمان آن

مشکلات ریزش مو به دلیل افزایش حساسیت به DHT، هورمون مسئول ریزش مو، مردان را بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار می دهد. معمولاً به دلایل ارثی در مردان رخ می دهد و در اولین فرصت نیاز به درمان جراحی یا پزشکی دارد. زنان نیز می توانند از طاسی الگوی زنانه رنج ببرند، اما تأثیر آن به روش های مختلفی در مردان و زنان مشاهده می شود.
دلایل ریزش مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شایع ترین علل ریزش مو عبارتند از: تغییر در سبک زندگی، کمبود تغذیه، مصرف بی رویه الکل، بیماری های شدید پزشکی و آرایش بیش از حد مو. برای موارد خاص، چندین درمان ریزش مو مانند درمان های طبیعی، درمان های دارویی، درمان های جراحی و جراحی های زیبایی به عنوان یک درمان در دسترس هستند.
از آنجایی که علل ریزش موی الگوی مردانه و ریزش موی زنانه بسیار متفاوت است، به درمان و مراقبت های متفاوتی نیاز دارند. بر اساس نیازهای فردی، مدت زمان، هزینه و روش، می توان از چندین روش درمانی برای بدست آوردن موهای مورد نظر انتخاب کرد. با ما همراه باشید تا الگوی طاسی در مردان و زنان را بهتر درک کنید و در مورد بهترین درمان ها و درمان ها راهنمایی بجویید.

ریزش موی مردانه و زنانه چیست؟
الگوی طاسی همانطور که از نامش مشخص است، ریزش مو است که با الگوی ثابتی اتفاق می افتد و با گذشت زمان تشدید می شود. به دلیل الگوی مشخصی که در آن رخ می دهد و نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، به راحتی قابل شناسایی است.
طاسی با الگوی مردانه از بالای سر شروع می شود و به عقب برمی گردد و خط رویش مو ایجاد می کند. خط رویش موی M شکل را پشت سر می گذارد و با گذشت زمان بدتر می شود. از سوی دیگر، طاسی الگوی زنانه منجر به کاهش قابل توجه خط مو نمی شود، اما باعث نازک شدن مو در سراسر پوست سر می شود. شروع ریزش موی الگوی زنانه را می توان در پهن شدن پارتیشن و در نهایت با ریزش کلی مو مشاهده کرد.
حتی با وجود اینکه چندین زن طاسی الگو را تجربه می کنند، در مقایسه با مردان کمتر احتمال دارد که طاسی شوند. علل ریزش مو در مردان و زنان نیز متفاوت است. در حالی که اکثر مردان به دلیل عوامل ارثی ریزش مو را تجربه می کنند، ریزش مو در زنان به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری یا PCOS، فشار خون بالا و تیروئید رخ می دهد.
درمان طاسی الگو نیز بر اساس علت ایجاد آن متفاوت است. روش‌های پزشکی و درمان‌های طبیعی می‌توانند در مرحله اولیه ریزش مو مفید باشند، در حالی که پیوند مو می‌تواند به درمان مراحل بعدی طاسی الگو کمک کند. در جراحی کاشت مو، فولیکول‌های مو از یک قسمت سر با موهای کافی به نقاط طاس دیگر پیوند می‌شوند تا چرخه رشد مو در آن لکه‌ها شروع شود.

 

چه کسی در مردان یا زنان موهای بیشتری می ریزد؟
ریزش مو در مردان در سرتاسر جهان بیشتر از زنان است. از آنجایی که مردان سطح تستوسترون بالاتری دارند، سطح DHT بالاتری نیز دارند که منجر به ریزش مو می شود. با این حال، حتی اگر میزان ریزش مو در زنان کمتر است، بسیاری از زنان از نازک شدن مو و پهن شدن پارتیشن های مو رنج می برند. در حالی که عوامل ارثی مسئول ریزش مو در مردان است، تغییرات هورمونی منجر به ریزش مو در زنان می شود.
چندین روش درمانی برای درمان ریزش مو در مردان و زنان وجود دارد. با انجام یک تشخیص کامل پوست سر و شناسایی دلیل ریزش مو می توان بهترین درمان را انتخاب کرد. متخصصان مو توصیه می کنند برای درمان ریزش مو در مردان و زنان، معاینه کامل و شروع درمان ریزش مو در اولین فرصت انجام شود.
تفاوت بین الگوی ریزش مو مردانه و زنانه چیست؟
هزینه لیزر موهای زائد در هند چقدر است؟
وقتی به الگوی ریزش موی مردانه و زنانه نگاه می کنیم، علل و درمان آن ها به طور قابل توجهی متفاوت است. تفاوت های ریزش موی مردانه و زنانه عبارتند از:
طاسی با الگوی مردانه:
ریزش مو از بالای سر شروع می شود و منجر به عقب نشینی خط مو می شود که در نهایت یک خط موی شکل M ایجاد می کند.
تارهای موی موجود در شقیقه ها و وسط پوست سر را عمدتاً تحت تأثیر قرار می دهد.
طاسی الگوی زنانه:
معمولاً در طاسی الگوی زنانه خط رویش مو وجود ندارد و از این رو احتمال گشاد شدن پیشانی کم است.
تارهای مو در وسط پوست سر را به طور عمده تحت تاثیر قرار می دهد.
علاوه بر این، علت طاسی الگو نیز در این دو نوع متفاوت است. از آنجایی که علت ریزش مو در زنان به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یا بیماری ها است، به موقع قابل درمان است. نازک شدن مو در زنان در سراسر پوست سر اتفاق می افتد و کمتر مشهود است.
از سوی دیگر، الگوی طاسی در مردان معمولا ارثی است و از سنین پایین شروع می شود. آنها را می توان به وضوح به دلیل خط رویش مو شناسایی کرد. طاسی با الگوی مردانه نیاز به درمان پزشکی یا جراحی دارد زیرا بدون کمک متخصص به خودی خود درمان نمی شود.

بهترین درمان برای هر دو نوع ریزش مو کدام است؟
راه های مختلفی برای درمان طاسی الگو وجود دارد، مانند استفاده از داروهای طبیعی و دنبال کردن درمان های پزشکی یا جراحی. برای انتخاب بهترین درمان برای ریزش مو لازم است با یک متخصص مو مشورت کنید و در مورد انتظارات از عمل مو و تاریخچه پزشکی صحبت کنید. درمان هایی مانند لیزر درمانی و درمان های طبیعی در مرحله شروع بهترین کار را دارند اما در مراحل بعدی نتایج مطلوب را به دست نمی آورند.
علاوه بر این، هزینه درمان های ریزش مو نیز می تواند بر اساس مدت زمان درمان بسیار متفاوت باشد. در حالی که لیزر درمانی یا کلاه گیس مو تنها یک راه حل موقت مو ارائه می دهد، کاشت مو با کاشت فولیکول های مو یک درمان دائمی را ارائه می دهد. چندین درمان مو همچنین می تواند با سایر روش های پزشکی یا سابقه پزشکی خانوادگی تداخل داشته باشد و باید در مورد آنها تجدید نظر شود.
برخی از بهترین درمان‌ها برای ریزش موی مردانه و زنانه معمولاً در بیشتر موارد مفید هستند:
لیزر درمانی: لیزر درمانی از انرژی نور برای تحریک فولیکول های مو استفاده می کند و به افزایش گردش خون و رشد مو کمک می کند. این یک روش عالی برای افرادی است که در مراحل اولیه نازک شدن مو یا طاسی هستند. لیزر درمانی یک روش بدون درد است که فوراً نتایج را ارائه می دهد. همچنین می توان برای این روش چندین صندلی گرفت تا نتایج دلخواه را به دست آورد.
کلاه گیس مو: یکی از بهترین راه‌ها برای پنهان کردن لکه‌های طاسی استفاده از تکه‌های مو و کلاه گیس مو است. کلاه گیس مو را می توان با توجه به تراکم مو و رنگ موی هر مشتری سفارشی کرد تا طبیعی ترین ظاهر و مدل موی مورد نظر را به دست آورد. همچنین می توانید با گذشت زمان، کلاه گیس مو را عوض کنید و مدل موی جدید را امتحان کنید. استفاده از کلاه گیس یک تاج کامل از مو را بدون انجام هیچ گونه جراحی یا عمل پزشکی فراهم می کند.
درمان های طبیعی: درست مانند لیزر درمانی مو، درمان های طبیعی به طور موثر ریزش مو را در مراحل اولیه درمان می کنند. مزیتی که این داروها نسبت به سایر درمان ها دارند این است که هیچ گونه عوارض جانبی از خود به جای نمی گذارند. بهترین درمان های طبیعی استفاده از آب آملا، ژل آلوئه ورا، دانه های قهوه، برگ های چای، شیر نارگیل، روغن نارگیل، اسانس ها و آب برنج است.
کاشت مو: در این روش، فولیکول‌های مو از یک قسمت سر با موهای کافی (محل اهداکننده) به قسمت‌های طاس دیگر (محل دریافت‌کننده) برای شروع مجدد چرخه رشد مو منتقل می‌شوند. این یک راه حل دائمی برای ریزش مو بدون هزینه نگهداری پس از جراحی است. از آنجایی که کاشت مو یک روش جراحی است، نتایج عالی را حتی در مراحل بعدی ریزش مو تضمین می کند.
جراحی‌های زیبایی: در نهایت، جراحی‌های زیبایی بدون هیچ‌گونه جراحی، ظاهر مطلوب تاج کامل را فراهم می‌کنند. آنها برای افرادی که مایل به موهای بلند و براق هستند و تمایلی به انجام روش های جراحی ندارند، بهترین هستند. نتایج جراحی‌های زیبایی فوق‌العاده است و با گذشت زمان قابل تغییر است.
اینها برخی از بهترین درمان ها برای طاسی الگو هستند که برای اکثر افراد موثر است. برای انتخاب بهترین از بین این موارد و بررسی گزینه های مختلف درمانی دیگر، باید با متخصص مو تماس بگیرید. با توجه به بودجه، انتظارات، سابقه پزشکی و وضعیت فعلی مو، کارشناسان شما را در مورد بهترین درمان ممکن برای مو راهنمایی خواهند کرد.

هر چه زودتر با یک متخصص مو مشورت کنید، شانس بیشتری برای به دست آوردن موهای دلخواه خواهید داشت. چندین گزینه درمانی در دسترس خواهد بود که هر کدام نتایج عالی را تضمین می کنند.

 

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋