all analytics

all analytics

یک روتین مراقبت از پوست آسان می تواند زندگی شما را تغییر دهد!

ظاهر شما تنها یک جنبه است که با مراقبت خوب از پوست بهبود یافته است. همچنین تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما دارد. برای مراقبت بهتر از پوست خود مجبور نیستید روی سیستم های پیچیده یا محصولات گران قیمت سرمایه گذاری کنید. توصیه های این مقاله در اینجا به شما کمک می کند تا با هر بودجه ای از پوست خود مراقبت کنید.

مهمترین کاری که می توانید برای پوست خود انجام دهید استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه با SPF 15 یا بالاتر است. یک عمر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه های مضر آن می تواند شما را با چین و چروک، لکه های پیری و خشکی مزمن پوست مواجه کند. استفاده از مرطوب‌کننده‌های روزانه با کرم ضد آفتاب به نرم‌تر، صاف‌تر شدن و کمتر مستعد چین و چروک شدن پوست شما کمک می‌کند.

پس از شستن صورت خود با صابون ملایم باید از تونر استفاده کنید. تونرها به تمیز کردن منافذ و سفت شدن آنها کمک می کنند تا از ورود کثیفی و باکتری ها جلوگیری کنند. تونر را به آرامی با پنبه روی نواحی پوست بمالید. برخی از تونرها حاوی الکل هستند، بنابراین بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مشخص شود کدام تونر برای شما مناسب است.

مراقبت از سلامت کلی به شما کمک می کند پوست شفاف تری داشته باشید. اگر به خوبی استراحت کرده اید، به خوبی تغذیه شده اید و به خوبی هیدراته شده اید، نتایج این کار سخت با درخشش سالم نشان داده می شود. برنامه خود را طوری تنظیم کنید که ساعات خواب بیشتری داشته باشید.
برنامه ریزی وعده های غذایی خود از قبل نیز به شما کمک می کند، زیرا این به شما زمان بیشتری برای استراحت مورد نیاز می دهد.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید یک راه عالی برای مراقبت از پوست است. هنگامی که پوست شما در معرض آفتاب قرار می گیرد، ممکن است با چین و چروک، کک و مک و لکه های پیری مواجه شوید. اگر قرار است در معرض نور خورشید باشید، همیشه باید سعی کنید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مراقبت بهتری از پوست داشته باشید، با استفاده از یک محصول ارزان‌تر شروع کنید. نه تنها مارک های محبوب تر هزینه بیشتری دارند، بلکه می توانند حاوی مواردی باشند که ممکن است پوست شما را تحریک کند و باعث شود پوستی بدتر از آنچه که با آن شروع کرده اید، شوید.

محصولات خود را روی پوست مرطوب بمالید تا جذب و اثربخشی را به حداکثر برسانید. هنگامی که به تازگی از حمام (یا اتاق بخار) خارج می شوید، پوست شما بیشتر از زمانی که خشک است، جذب و اسفنج مانند است. با این حال، یک استثنا وجود دارد. از کرم ضد آفتاب با پایه معدنی روی پوست مرطوب استفاده نکنید. پوشش ناهمواری دریافت خواهید کرد.

ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب بپوشید! قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید برای پوست خشک مضر است. شما را حتی بیشتر خشک می کند و این می تواند باعث ایجاد ترک شود. برای جلوگیری از این امر قبل از شروع، از SPF بالا، ترجیحاً با یک مرطوب کننده داخلی استفاده کنید. این به جلوگیری از شعله ور شدن آکنه و حفظ سلامت و شادابی پوست شما کمک می کند.

برای کاهش علائم پیری، حتما روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. آسیب آفتاب یکی از دلایل اصلی چین و چروک های زودرس است. استفاده از مرطوب کننده روزانه با SPF 15 یا بالاتر می تواند از پوست شما محافظت کند و شما را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارد. حتی اگر صورت شما در حال ایجاد چین و چروک است، کرم ضد آفتاب می تواند به کند کردن روند پیری کمک کند.

استفاده از ضد آفتاب را صرفاً به این دلیل که فصل زمستان است نادیده نگیرید. پوست شما می تواند به همان اندازه که در ماه آگوست در ساحل آسیب دیده است، از یک روز روشن اما سرد دسامبر آسیب ببیند. اگر برف روی زمین باشد، این امر حتی بیشتر صادق است، زیرا تابش خیره کننده می تواند اشعه ماوراء بنفش بیشتری را روی صورت شما منعکس کند.

اگر در مورد اثرات آفتاب نگران هستید، از مکمل های انار استفاده کنید. مشخص شده است که انار توانایی طبیعی پوست شما برای محافظت در برابر نور خورشید را تا ۲۵ درصد افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب روزانه خود را حذف نکنید. هرچه محافظت از صورت شما بیشتر باشد، بهتر است.

مراقبت از پوست می تواند به سادگی استفاده از ضد آفتاب روزانه باشد. دور نگه داشتن خود از اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است. می توانید با استفاده از کرم ضد آفتاب زیر آرایش خود از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کنید. همچنین می توانید فونداسیون هایی تهیه کنید که دارای محافظ در برابر آفتاب هستند.

هنگام استفاده از ضد آفتاب به صورت، یک نکته مفید استفاده از یک اسفنج آرایشی است. نه تنها باعث می شود که محصول به طور یکنواخت استفاده شود و به تمام خطوط و چین و چروک های پوست نفوذ کند، بلکه از اعمال هرگونه میکروب و باکتری روی انگشتان به سطح صورت نیز جلوگیری می کند.

برچسب ضدآفتاب را بررسی کنید و سپس کرم ضدآفتاب خود را همانطور که در دستورالعمل توصیه شده است در طول روز دوباره استفاده کنید. استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب هنگام استفاده از پودر می تواند یک فرآیند بسیار آسان باشد. ظرف واقعی فوق العاده کوچک است و می توان آن را همه جا حمل کرد.

این مقاله باید نکات مفیدی را برای مراقبت از پوست خود ارائه کرده باشد. چیزهای بیشتری برای یافتن وجود دارد. صرف نظر از قصد شما در مورد مراقبت از پوست، یادگیری مداوم توصیه های جدید در مورد مراقبت از پوست بسیار مهم است.

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋