all analytics

all analytics

مراحل مهم آرایش روزانه با کرم ضد آفتاب

بهترین پایه برای آرایش خوب، پوست نرم و جوان است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، پیری زودرس، لک و حتی سرطان شود. با این حال، می توانید به راحتی از کرم های ضد آفتاب در آرایش خود استفاده کنید.

محافظت از پوست کاملاً ضروری است و برای داشتن پوستی زیبا باید از آن مراقبت کرد و استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب یکی از راه های مراقبت از پوست است. در اینجا چند نکته مهم برای استفاده از کرم های ضد آفتاب در آرایش روزانه وجود دارد.

ضدآفتاب SPF 15 و بالاتر را انتخاب کنید

SPF یک عامل ضد آفتاب است و تعداد آن نشان دهنده قدرت این محصول در برابر نور خورشید است. برای استفاده روزانه از ضد آفتاب، SPF 15-30 کافی است. با این حال، اگر می دانید که نور خورشید زیاد است و باید مدت زیادی در خارج از منزل باشید، بسته به رنگ پوست خود، این محافظت از پوست را به SPF 30-50 افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندارید و نمی خواهید آفتاب بگیرید، بهتر است از کرم ضد آفتاب برای آرایش خود نیز استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی زودرس یا چین و چروک روی پوست جلوگیری کنید. کرم های ضد آفتاب می توانند تا 100 را پوشش دهند، اما تعداد بالای 50 فواید کمتری برای پوست شما دارد.

آیا آرایش با SPF کافی است؟

به نقل از https://www.webmd.com

آرایش با SPF جذاب است. می توانید برنامه صبحگاهی خود را کاهش دهید، از پوست خود محافظت کنید و با قدم های کمتر ظاهر خوبی داشته باشید. اما، متأسفانه، ممکن است برای محافظت از شما در برابر آسیب ناشی از نور خورشید کافی نباشد

منطقی در نظر بگیرید. یک لوازم آرایشی با SPF از پوست پوشانده شده محافظت می کند. آرایش با SPF از نواحی مانند لب ها و گونه های شما محافظت می کند

حالا، در مورد دست ها، گردن، سینه، بازوها و سایر نواحی در معرض دید شما چطور؟ آرایش شما با SPF به محافظت از آن نواحی در برابر آفتاب کمک نمی کند

ممکن است آرایش با کرم ضد آفتاب اضافی برای محافظت از صورت شما کافی باشد (اگر از آن روی کل صورت خود استفاده می کنید). یک روال ایمن و توصیه شده استفاده از کرم ضد آفتاب به همراه آرایش SPF است. کرم ضد آفتاب از چیزی که آرایش شما به آن نمی رسد محافظت می کند.

مراحل مهم آرایش روزانه با کرم ضد آفتاب

برای استفاده از ضد آفتاب، گوشه ها و گردن نیز باید پوشانده شود. بهتر است از نصف قاشق چایخوری ضد آفتاب استفاده کنید، اما اگر احساس می کنید که پوشش کافی ندارد، می توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید. با توجه به اهمیت کرم ضد آفتاب بر روی پوست، نباید از آن صرف نظر کنید. هنگام انتخاب ضد آفتاب نیز باید مراقب باشید زیرا این محصول باید روی پوست شما خوب به نظر برسد و به رنگ آن نزدیک باشد. لوسیون ها و سرم های سبک نیز در داروخانه ها موجود است.

قبل از جذب در پوست استفاده شود

بهترین حالت استفاده از کرم های ضد آفتاب برای آرایش پوست زمانی است که کاملاً جذب پوست نشده است. بنابراین، هنگام استفاده از کرم نباید زیاد آن را روی پوست ماساژ دهید تا سریعتر جذب پوست نشود. زیرا تأثیر کرم ضد آفتاب بر روی پوست بیشتر است. برای این کار بهتر است کمی بیشتر از ضد آفتاب استفاده کنید. این امر به ویژه در فصول گرم سال بسیار مهم است.

استفاده از لوازم آرایشی

به جای استفاده از کرم پودر روی کرم ضد آفتاب، بهتر است از کرم پودر مایع استفاده کنید تا در ترکیب با کرم ضد آفتاب از بین نرود. همچنین می توانید از کرم پودر مایع استفاده کنید. چشمان خود را طبق معمول انجام دهید. در این زمینه می توانید محصولات آرایشی سازگار با محافظ آفتاب خود را بیابید. همچنین توصیه می شود از کانسیلر روی کرم ضد آفتاب برای پوشاندن عیوب صورت استفاده کنید.

از کرم ضد آفتاب برای آرایش خود استفاده کنید

حال، پس از استفاده از لوازم آرایشی، بهتر است به ضدآفتاب برگردید و نکات زیر را رعایت کنید.

استفاده مستقیم از ضد آفتاب

برای اینکه کرم ضد آفتاب نقش مثرتری داشته باشد، بهتر است آن را مستقیماً بدون آرایش روی پوست بمالید. با این حال، برای استفاده مجدد از ضد آفتاب، نیازی به شستن مرتب آرایش خود ندارید. همچنین می توانید محصولاتی مانند اسپری های ضد آفتاب با SPF های مختلف، پودر ضد آفتاب و غیره را خریداری کنید. برای استفاده در آرایش صورت این امر باعث می شود که نور خورشید به پوست آسیب نرساند.

از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید

از آنجا که آرایش بعد از کرم ضد آفتاب انجام می شود، استفاده از کرم ضد آفتاب پس از آرایش نیز بهترین راه برای جلوگیری از خیس شدن و آسیب دیدن آرایش است. برای استفاده صحیح از اسپری ها، بهتر است چشمان خود را ببندید و نفس خود را حبس کنید. نازل اسپری را فشار دهید و آن را به صورت جلو و عقب روی تمام صورت خود اسپری کنید. از آنجا که کرم ضد آفتاب همان پوشش ضد آفتاب را ندارد، باید در استفاده از آن سخاوتمند باشید و بیش از حد معمول آن را روی صورت خود اسپری کنید. هنگام خشک شدن اسپری نباید به صورت خود دست بزنید. زیرا دست زدن به آرایش صورت شما را خراب می کند.

از ضد آفتاب فیزیکی استفاده کنید

اکثر کرم های ضد آفتاب موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی هستند و این مواد شیمیایی موجود در فرمول ضد آفتاب از اثرات مضر اشعه خورشید بر روی پوست جلوگیری می کند. کرم ضد آفتاب فیزیکی با ایجاد یک مانع فیزیکی بین پوست و خورشید بسیار خوب عمل می کند. از آنجا که آرایش شما اجازه نمی دهد پوست شما کرم های ضد آفتاب شیمیایی را جذب کند، استفاده از آنها محافظت کمتری خواهد داشت و بهتر است همچنان از کرم های ضد آفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید.

برای خرید بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی و خارجی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://mahtateb.com/fa/لیست-محصولات/ضد-افتاب/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/20

 

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋