alizdf762

alizdf762

منشا تولید فاضلاب شهری چیست + سایر اطلاعات دیگر

منبع تولید فاضلاب
ما انسان ها منبع اصلی تولید فاضلاب هستیم. ما معمولاً فاضلاب صنعتی را مستقیماً از طریق تولید سرویس های بهداشتی محلی، شهرها و غیره تولید می کنیم. و غیر مستقیم یعنی صنعتی که به مردم خدمت می کند.

 

بررسی انواع فاضلاب
انواع فاضلاب
فاضلاب بهداشتی
فضولات انسان
فاضلاب شهری
فاضلاب خانگی
فاضلاب (از جمله آب، منسوجات، پتروشیمی و ...)
اهمیت تصفیه فاضلاب
جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی و خاک.
استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده برای نیازهای مختلف.
اهداف تصفیه فاضلاب
حذف پاتوژن ها و مواد ناسازگار با محیط
حذف مواد آلی که عامل اصلی بوی نامطبوع و بوی بد فاضلاب بوده و توسط میکروارگانیسم ها تجزیه می شود.
جداسازی اجسام شناور و معلق
کاهش کدورت و رنگ (تا حد استاندارد)
سطوح تصفیه فاضلاب
تصفیه اولیه (پیش تصفیه):
مرحله اول تصفیه فاضلاب، پیش تصفیه یا پیش تصفیه است. در این مرحله از ضایعات جمع کن، دانه جمع کن، متعادل کننده، چربی جمع کن و فوم ها به ترتیب استفاده می شود.
بهداشت اضافی (پاکسازی دوم):
مرحله دوم تصفیه فاضلاب، تصفیه ثانویه یا تصفیه اضافی است. در این مرحله از روش های بیولوژیکی مانند روش های بی هوازی، هوازی و فیزیکوشیمیایی مانند انعقاد و انعقاد استفاده می شود.
تمیز کردن پیشرفته (تمیز کردن اضافی).
مرحله سوم تصفیه فاضلاب مراقبت های اولیه است. در این مرحله از روش هایی مانند ازن زنی، اشعه ماوراء بنفش، فیلتراسیون چندرسانه ای و در برخی موارد اسمز برگشت پذیر استفاده می شود.
مراحل ذکر شده در بالا یک مرحله کلی از تصفیه است، مراحل دقیق تصفیه فاضلاب شامل مراحل زیر می باشد.
تصفیه فاضلاب، مانند اکثر سیستم های فعلی، دارای فازهای زیادی است، اگرچه این فازها ممکن است بسته به نوع فاضلاب متفاوت باشد.
قطعات برای تصفیه فاضلاب
L
یکی از اولین و مهمترین مراحل در تصفیه فاضلاب شهری، مرحله دفع زباله است. این فاز که فاز اولیه نام دارد، تمام زباله های بزرگ و جامد ذخیره شده در فاضلاب را به طور کامل حذف می کند. عمده زباله ها بیشتر تراشه های چوب، پارچه و امثال آن است که توسط ماشین حمل زباله روی سینی جمع آوری می شود. ناگفته نماند که تجهیزات دفع زباله به صورت دستی و در مدل های مکانیکی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام با توجه به نوع و شرایط مرکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.
بکار
توضیح زمانی که جداسازی بذر از فاضلاب مرحله دوم در فرآیند تصفیه فاضلاب است. وجود ذرات ریز در آب می تواند برای خطوط انحراف مشکل ایجاد کند، بنابراین این ذرات باید توسط آب حذف شوند. معمولاً سپتیک تانک های مخصوصی در سیستم فاضلاب گنجانده می شود، اما طراحی این آب بند ها به نوع سپتیک تانک بستگی دارد. همچنین برای این منظور از تجهیزات دانه بندی در این حوضچه ها استفاده می شود. بنابراین، بر اساس وضعیت موجود، ذرات موجود در آب چرخانده شده و به شکل گردابی تقسیم می شوند.
آروم باش
غوطه ور شدن ذرات معلق در آب یکی دیگر از مراحل تصفیه فاضلاب به شمار می رود و در این مرحله فرآیند ته نشینی ذرات معلق با گذشت زمان معین به کمک حوض یا مخزن ته نشینی انجام می شود. بنابراین، تعداد زیادی از ذرات موجود در آب حل می شوند، اگرچه برخی باقی مانده های دیگر در آب باقی می مانند که باید به روش دیگری از آب حذف شوند.
حذف مواد بیولوژیکی
مرحله دیگر در تصفیه فاضلاب حذف مواد بیولوژیکی است. تمام وسایل مورد استفاده تا مرحله ته نشینی از مواد جامد و معلق آب استخراج می شود و از این مرحله کلیه فرآیندها برای حذف سطوح بیولوژیکی آب استفاده می شود. ناگفته نماند که دفع مواد بیولوژیکی در تصفیه فاضلاب بسته به نوع فاضلاب کاملاً متفاوت است و برای هر کدام از روش های مختلفی استفاده می شود. اما از روش های موجود می توان به روش لجن فعال و روش لجن فعال با هوادهی وسیع اشاره کرد. پس از حذف مواد بیولوژیکی در تصفیه فاضلاب، برخی از فلزات و مواد شیمیایی همچنان در آب باقی می مانند.
درمان شیمیایی
گفته می شود که تصفیه شیمیایی بخشی دیگر از تصفیه فاضلاب است که تمام مواد آلی، فلزات سنگین و مواد شیمیایی را از فاضلاب حذف می کند. در حال حاضر روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که از جمله آنها می توان به حذف و اشعه ماوراء بنفش، فرآیند کلرزنی اشاره کرد. استفاده از روش های ذکر شده در تصفیه فاضلاب بسیار موثر بوده و یکی از این روش ها در اکثر تصفیه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
ترشح گل
تخلیه لجن آخرین مرحله تصفیه فاضلاب در نظر گرفته می شود، در حالی که لجن باقی مانده در آب های زیرزمینی باید به طور کامل حذف شود. ناگفته نماند که در سطح ته نشینی، خشک کردن یکی از مهمترین موارد است که با فشار دادن فیلتر و برخی مواد موجود دیگر انجام می شود.

alizdf762
alizdf762

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋