alizamani

alizamani

10 حقیقت جالب درباره عروس هلندی یا کوکتل هلندی

عروس هلندی یکی از معروف ترین پرندگان اهلی و زینتی دنیاست و ما ایرانی ها هم طرفدار زیادی داریم. به همین دلیل است که امروز می خواهم در مورد 10 واقعیت جالب که باید در مورد این پرنده زیبا بدانید صحبت کنم. پس با من همراه باشید تا در مورد کوکتل بیشتر بخوانید.

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد طوطی و تاریخچه این پرنده در جهان بدانیم.

    زادگاه عروس هلندی مناطق نیمه خشک استرالیا است. زمانی که ماکائوها در فضای باز زندگی می کنند، صدای کمتری نسبت به طوطی های دیگر در جنگل های بارانی ایجاد می کنند. گونه های اولیه و وحشی این گونه برای خوردن به سطح زمین می روند. کاکاتیل ها به راحتی در طبیعت و همچنین در اسارت پرورش داده می شوند، که باعث می شود آنها به عنوان حیوان خانگی با هزینه کمتری نسبت به سایر انواع طوطی ها در دسترس باشند. گونه های وحشی و اهلی این پرنده به آرامی می خوابند تا از سوی دیگر شکارچیان غافلگیر نشوند. زن خانه دار هلندی گاهی اوقات ممکن است در شب بترسد و در شب به طرز وحشتناکی خود را به قفس می زند. با روشن کردن چراغ شب اتاقش می توانید به طوطی کمک کنید راهش را پیدا کند.

 

حقایقی در مورد عروس هلندی

1. این پرنده اولین بار در سال 1770 در استرالیا کشف شد.اما تا زمانی که در قرن 19 محبوبیت پیدا کرد چندان شناخته شده نبود و به سرعت به پرنده ای محبوب تبدیل شد.

شاید باور نکنید، اما دود ظروف تفلون می تواند برای طوطی شما و تقریباً همه انواع پرندگان مضر باشد. من خودم اینو نمیدونستم!!!

3. این پرندگان برای رسیدن به آب و در امان ماندن از گرمای استرالیا به طور دسته جمعی در طبیعت مهاجرت کردند. در واقع آنها حوضچه های بزرگ پر از آب را برای زنده ماندن انتخاب کردند.

4. عروس هلندی پرندگان بسیار اجتماعی هستند و اگر برای مدت طولانی تنها بمانند، ناراحت و افسرده می شوند. پس اگر برای مدت طولانی بیرون می روید، بهتر است برای او شوهر بیاورید تا در این مدت افسرده نشود. خلاصه باید یکی کنارش باشه.

5. نرهای این پرنده بهتر از گونه ماده صحبت می کنند. به این دلیل که در طبیعت گونه نر می تواند از صدای خود برای راضی نگه داشتن ماده استفاده کند.

6- کوکتل ها راحت تر از گورکن و طوطی ها نگهداری می شوند.

کاکائوها می توانند تا 25 سال عمر کنند، اگرچه طول عمر آنها 15 سال است. طول عمر آنها بسته به مراقبت مناسب، تغذیه و محیطی که در آن زندگی می کنید می تواند متفاوت باشد.

 

8- کوکتل در سوت زدن بسیار بهتر از صحبت کردن است. حتی می توان گفت یک عروس هلندی که آموزش دیده و بسیار باهوش است می تواند تمام آهنگ ها را سوت بزند. 😁😁

    این پرندگان سوت های فوق العاده ای هستند و اگر تصمیم دارید این طوطی سخنگو را نگه دارید. بهتر است بدانید که شنیدن تمام صداها و سوت ها در انتظار شماست.

9- یکی از جالب ترین حقایق در مورد عروس هلندی این است که آنها حداقل به 14 ساعت خواب در روز نیاز دارند.

10. عروس هلندی پدرانی مرد هستند و وقتی جفتشان در حال تخم گذاری یا مراقبت از جوجه های تازه متولد شده هستند، کاکادو نر اصلا پرواز نمی کند و جفتش را رها نمی کند. در واقع، آنها کاملاً از خانواده خود محافظت می کنند. این گونه جوجه های خود را رها نمی کند و آنها را آماده ورود به طبیعت پرورش می دهد.

امیدوارم این 10 حقیقت یا واقعیت برای شما جالب باشد. اگر عروس هلندی حیوان عاشق شماست، می دانید که چه پرندگان خوبی هستند. در این مطلب سعی کردم شما را با نکات جالب این پرنده زینتی بیشتر آشنا کنم.

برای آشنایی بیشتر با مراقبت از عروس هلندی می توانید این مقاله را مطالعه کنید. اگر نظر یا سوالی در مورد این ژانر دارید، در زیر با من در میان بگذارید

alizamani
alizamani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋