الاندو لپ تاپ

الاندو لپ تاپ

در الاندو لپ تاپ شما بررسی انواع لپ تاپ گیمینگ، ایسوس، لپ تاپ مهندسی و دانشجویی و... را خواهید خواند. با من همراه باشید....

6 ویژگی مهم یک لپ تاپ گیمینگ که باید بدانید

در طی چندین سال گذشته لپ تاپ های گیمینگ در بازار تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و شامل تغییرات و تحولات بسیاری بوده اند. اگر شما هم قصد دارید در این وضعیت بازار ارز هزینه هنگفتی کنید و یک لپ تاپ گیمینگ بخرید، در ادامه با ما همراه باشید تا 6 مورد از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ های گیمینگ را به شما بگوییم.

A person using a computer

Description automatically generated with medium confidence

آیا خرید لپ تاپ گیمینگ درست است؟

در اوایل عرضه لپ تاپ های گیمینگ منتقدینی بودند که عنوان می‌کردند که این دستگاه ها دیگر اصلا لپ تاپ نیستند؛ چرا که وزن بسیار سنگینی داشتند و باتری آنها شارژدهی بسیار پایینی داشت.

اما در سال 2022 دیگر از این مشکلات خبری نیست. برند های مختلف عرضه کننده لپ تاپ همانند برند Asus با عرضه لپ تاپ هایی مثل لپ تاپ ROG Zephyrus G14 GA401 نشان دادند که حتی الترابوک هایی را هم می‌توان با ظاهر و وزن لپ تاپ گیمینگ عرضه کرد! این لپ تاپ در زمان عرضه با کانفیگ های مختلفی عرضه شد که همگی از کانفیگ های گیمینگ بوده اند و وزن این لپ تاپ فقط و فقط 1.67kg بود!

همچنین مشکل شارژدهی در لپ تاپ های گیمینگ نیز امروزه بسیار کمرنگ تر شده است به شکلی که شما در لپ تاپ هایی که باتری هایی با ظرفیت بیش از 60 وات بر ساعت دارند می‌توانید تا حداقل 2 ساعت در استفاده عادی شارژدهی بگیرید تا ظرفیت باتری کاملا خالی شود. بنابراین می‌توان گفت که مشکلات لپ تاپ های گیمینگ که در ابتدا عرضه شده بودند در طی چند سال گذشته رفته رفته کاملا رفع شد و این فناوری به اوج خود رسیده است.

6 نکته مهم در هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ

در ادامه 6 ویژگی اصلی و 6 نکته مهم یک لپ تاپ گیمینگ را به شما می‌گوییم. هر کسی که قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ در هر بودجه ای و برای هر نیازی داشته باشد، با توجه به این نکات می‌تواند یک راهنمایی کامل بیابد.

کارت گرافیک یا GPU

در تمامی لپ تاپ هایی که ما قصد انجام فعالیت هایی همانند کار های گرافیکی داشته باشیم، مثل گیمینگ یا طراحی یا... کارت گرافیک یا GPU حرف اول را می‌زند. شاید بسیاری CPU یا پردازنده مرکزی را با اهمیت تر از GPU بدانند اما کارت گرافیک در هنگام گیمینگ حرف اول را می‌زند.

چرا کارت گرافیک مهم است؟

شاید برای شما هم همانند بسیاری سوال پیش بیایید که چرا کارت گرافیک در هنگام بازی کردن بسیار مهم است؟ پاسخ این سوال به نیاز ما بر می‌گردد. در هنگام گیمینگ و بازی کردن (چه با لپ تاپ گیمینگ چه با PC) برای رندر تصاویر گرافیکی و نمایش انیمیشن های بازی ها با بهترین نرخ فریم کارت گرافیک بسیار درگیر می‌شود و پردازش های گرافیکی را بر عهده می‌گیرد. از همین روی کارت گرافیک یا GPU در لپ تاپ های گیمینگ بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

همچنین در وبلاگ بلک تاپ به آدرس https://blacktop.blogsky.com/ نیز می‌توانید مطالب مهمی در مورد کارت گرافیک بخوانید.

به چه ویژگی هایی از کارت گرافیک توجه کنیم؟

به سری و نام کارت گرافیک که مدل آن نیز هست، باید توجه کرد. فرضا کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti یک کارت گرافیک قدرتمند از سری RTX 3000 از شرکت Nvidia است. همچنین به میزان TDP یا توان مصرفی کارت گرافیک، مقدار حافظه گرافیکی و عملکرد آن کارت گرافیک در بنچمارک ها هم باید توجه کرد. فرضا کارت گرافیک RTX 3050 Ti که نام برده شد، در بازی های مختلف به طور میانگین 60 فریم بر ثانیه را  در کیفیت High ارائه می‌دهد که این عدد، یک عدد مناسب است.

در جدول بالا شما قدرتمند ترین کارت گرافیک های لپ تاپ در سال 2022 را می‌بینید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کارت گرافیک ها و GPU های لپ تاپ می‌توانید به بنچمارک کارت گرافیک مراجعه کنید.

پردازنده یا CPU

یک لپ تاپ گیمینگ باید علاوه بر کارت گرافیک قدرتمند از پردازنده قدرتمندی نیز برخوردار باشد. ضمن اینکه اگر شما بخواهید لپ تاپ گیمینگ را برای مصارف پردازشی همانند فعالیت در نرم‌افزار متلب یا نرم‌افزار هایی که نیاز به پردازش قدرتمند دارند تهیه کنید، باید به CPU توجه بسیاری داشته باشید. سعی کنید همیشه آخرین نسل CPU عرضه شده به بازار را تهیه کنید.

شرکت اینتل و AMD دو شرکت هستند که اکثر سهم بازار پردازنده های لپ تاپ و دسکتاپ را در دست دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ علاوه بر توجه به نسل CPU به مدل آن نیز توجه کنید. مدل های زیر به شما پیشنهاد می‌شوند:

✔️ Intel Core i5

✔️ Intel Core i7

✔️ Intel Core i9

مدل پردازنده Core i3 بیشتر اقتصادی بوده و در لپ تاپ های گیمینگ کمتر به کار می‌رود. ضمن اینکه اگر قصد دارید لپ تاپی بخرید که از پردازنده AMD بهره می‌برد، به شما پردازنده های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

✔️ AMD Ryzen 5

✔️ AMD Ryzen 7

✔️ AMD Ryzen 9

مدل AMD Ryzen 9 و Intel Core i9 هر دو از پردازنده هایی هستند که توان مصرفی بالا و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند. این 2 در ساختار خودشان حداقل 2 هسته دارند و فرکانس کاری آنها در حالت اوج پردازش یا حالت Boost به بیش از 4 گیگاهرتز نیز می‌رسد.

صفحه نمایش یا نمایشگر لپ تاپ

تمام تعامل شما لپ تاپ خودتان با چند قطعه است، صفحه نمایش، کیبورد و تاچ پد و اسپیکر. در اصل مهم ترین خروجی و ورودی لپ تاپ شما همین نمایشگر آن است. سعی کنید در هنگام خرید لپ تاپ مناسب بازی به این مشخصه های صفحه نمایش دقت داشته باشید:

✔️ روشنایی صفحه نمایش (روشنایی نمایشگر ها بر اساس واحد «نیت» اندازه گیری می‌شود.)

✔️ رزولوشن صفحه نمایش (حداقل Full HD باشد، داشتن نمایشگر UHD یا QHD مزیت است)

✔️ نرخ رفرش نمایشگر (هر چقدر نرخ رفرش صفحه نمایش شما از 60 هرتز بیشتر باشد، شما انیمیشن ها را روان تر می‌بینید.)

✔️ اندازه نمایشگر (سعی کنید لپ تاپ شما از صفحه نمایشی حداقل 14 اینچی به بالا برخوردار باشد)

مقدار رم (حافظه RAM)

شاید اینکه بگوییم در سال 2022 حتی 16 گیگابایت رم هم کافی نیست تعحبب آور باشد اما این حقیقتی است که باید آن را پذیرفت. در 80 درصد مواقع 16 گیگابایت رم نیاز شما را برآورده می‌کند اما در نرم‌افزار هایی همانند نرم‌افزار افترافکت یا Maya حداقل رم مورد نیزا در نسخه های جدید تر 16 گیگابایت رم بیان شده است.

این به این معناست که اگر شما بخواهید مولتی تسکینگ یا چند وظیفه ای را همراه با این نرم‌افزار ها اجرا کنید با مشکل رو به رو خواهید شد. منظور از مولتی تسکینگ این است که فرضا در هنگام اجرای نرم‌افزار افتر افکت مرورگر کروم خود به همراه یک یا چند برنامه دیگر همزمان اجرا کنید.

جا دارد در اینجا مجدد بگوییم که 16 گیگابایت رم در 80-90 درصد مواقع نیاز شما را کاملا رفع می‌کند اما اگر بخواهید خیال خودتان را راحت کنید، 24 یا 32 گیگابایت رم می‌تواند کاملا نیاز شما را حتی در آینده برطرف کند. (ناسا با 4 کیلوبایت رم فضاپیمای آپولو رو فرستاد روی ماه اونوقت ما داریم در مورد 24 گیگابایت رم حرف می‌زنیم😅)

حافظه داخلی (SSD یا HDD)

یکی از دیگر 6 ویژگی مهمی که در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن هم توجه کنید، میزان حافظه داخلی (حال چه SSD و چه HDD) است. حافظه SSD در طی سالیان اخیر بسیار پرطرفدار شده است و فناوری اش به طور کامل با HDD متفاوت است. به لطف سرعت بسیار زیاد SSD بسیاری از گیمر ها ترجیح به استفاده از آنها می‌دهند زیرا سرعت لودینگ بازی ها را بسیار کاهش می‌دهد.

همچنین برای ذخیره‌سازی اطلاعات و دیتا های خودتان سعی کنید به حافظه های بالای 512 گیگابایت فکر کنید. اکثر لپ تاپ های گیمینگ امروزی دیگر از HDD استفاده نمی‌کنند و هارد دیسک را حذف کرده و فقط به SSD بسنده می‌کنند.

نکته آخر | خرید لپ تاپ گیمینگ از دیجی 63

در آخرین نکته باید به شما یک نکته بسیار مهم را بگوییم. اکثر لپ تاپ های گیمینگ امروزی قیمت های هنگفتی دارند و یافتن یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب در بازار امروز کار آسوده ای نیست. همچنین یافتن یک فروشگاه که اقدام به عرضه مستقیم لپ تاپ با واردات مستقیم نماید، کار آسانی نیست. ضمن اینکه گارانتی لپ تاپ های گیمینگ هم بسیار مهم است.

حال اگر شما هم به دنبال یک فروشگاه هستید که هم از قیمت مناسب بهره ببرد، هم تمامی لپ تاپ های گیمینگش با 1 سال گارانتی ارائه شوند و هم مشاوره تخصصی رایگان قبل از خرید به شما ارائه دهد، به شما فروشگاه دیجی 63 را معرفی و پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ و مشاوره رایگان قبل از خرید به فروشگاه دیجی 63 | مرجع لپ تاپ گیمینگ مراجعه نمایید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به شما 6 نکته از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه کنید را بگوییم. سعی کنید به 2 مورد اول و مورد آخری که به آن پرداختیم بیشترین میزان دقت را داشته باشید تا یک خرید مناسب انجام بدهید. نظر شما در مورد لپ تاپ های گیمینگ چیست؟ منتظر نظرات یا سوالات شما در بخش کامنت ها هستیم!

 

الاندو لپ تاپ
الاندو لپ تاپ در الاندو لپ تاپ شما بررسی انواع لپ تاپ گیمینگ، ایسوس، لپ تاپ مهندسی و دانشجویی و... را خواهید خواند. با من همراه باشید....

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋