alisbaker1400

alisbaker1400

 ۱ نفر را دنبال می کند

انواع تفنگ بادی

انواع تفنگ بادی
به طور کلی تفنگ های بادی از نظر مکانیزم شلیک به چهار دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و ویژگی های خاص خود می باشند:

 

1- تفنگ بادی پیستونی فنری:
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تپانچه شامل فنر و پیستون است. به گونه ای که فنری با خاصیت ارتجاعی بسیار بالا در داخل پیستون نصب می شود. وقتی پیستول فعال می شود، وقتی پیستون به عقب رانده می شود، هوای فشرده در داخل آن قرار می گیرد و پس از رها شدن ماشه فنر، پیستون به سمت جلو حرکت می کند و هوای فشرده داخل آن فشاری بین 150 تا 200 بار دارد. به لوله می رسد و باعث حرکت گلوله در لوله می شود. گلوله پس از برخورد با لوله مسافرخانه سرعت می گیرد و از لوله خارج می شود. تپانچه های تپانچه در اثر ضربه ناشی از فنر و پیستون دچار شوک و لگد می شوند و از دقت کمتری نسبت به سایر سلاح ها برخوردارند اما با افزایش وزن تپانچه در برخی از تپانچه ها میزان ضربه این نوع تپانچه کاهش می یابد. این تفنگ ها را نباید برای مدت طولانی مسلح نگه داشت زیرا باعث ضعیف شدن فنر و کاهش قدرت تفنگ می شود.
مکانیسم مسلح کردن تپانچه های پیستونی به شرح زیر است:

تسمه شکن
اهرم زیر
اهرم زیر بغل


خرید بهترین و قوی ترین تفنگ بادی

 


2- تفنگ بادی نیتروپیستون (IGT یا Vortex)
مکانیسم و ​​عملکرد تپانچه های نیتروبوت بسیار شبیه به پیستون های فنری است. با این تفاوت که در داخل پیستون به جای فنر از گاز نیتروژن استفاده می شود. وقتی تپانچه مسلح می شود، گاز داخل پیستون فشرده می شود و پس از شلیک ماشه، این گاز فشرده باعث حرکت پیستون به سمت جلو و ایجاد فشار بیش از 100 برابر می شود. این فشار، گلوله را به داخل لوله هدایت می کند و پس از برخورد با لوله مسافرخانه، گلوله شتاب گرفته و به بیرون پرتاب می شود. این تفنگ ها ضربه کمتری نسبت به تفنگ های فنری دارند، اما به قدرت سلاح بسیار بیشتری نیاز دارند. دمای پایین در تپانچه های نیتروپیستول بر قدرت آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل در مناطق و فصول سرد سال مقداری قدرت را از دست می دهند.

3- تفنگ هوای فشرده یا PCP
تفنگ های PCP نسل جدیدی از تفنگ های بادی دست دوم هستند که در آن ابزارهای متحرک خارج شده و توسط سیلندر هوای فشرده بین 150 تا 220 بار تغذیه می شوند. این تفنگ ها با هر سیلندر پر می توانند 20 تا 300 گلوله شلیک کنند. سیلندرهای تپانچه ها توسط پمپ یا کپسول هوای مخصوص پر می شوند. این تفنگ ها قدرت، سرعت و دقت بسیار بالاتری نسبت به تفنگ های فنری پیستونی و نیترو پیستونی دارند و چون ابزار متحرک ندارند ضربه نمی خورند یا به اصطلاح. عمر مفید این نوع تپانچه به دلیل استهلاک بسیار کم زیاد است.

4- تپانچه گازی
این سلاح ها توسط یک یا چند کپسول CO2 نیرو می گیرند و قدرت کمتری نسبت به سایر تفنگ های بادی دارند. این تفنگ ها معمولاً برای تمرینات کوتاه برد و سرگرمی استفاده می شوند. کپسول گاز CO2 پس از مصرف قابل استفاده نیست. این مکانیزم معمولا بیشتر در تپانچه ها استفاده می شود.

خرید بهترین و قوی ترین تفنگ بادی

بهترین تفنگ بادی
wirokh-80 محصولات شرکت آلمانی Weirch
ویرچ 80 بهترین مدل ویرچ
طول 1150 میلی متر
طول لوله 500 میلی متر
وزن 4 کیلوگرم
شتاب گلوله 295 تا 4.5 است. و 245 برای 5.5 (m / s)
این تفنگ اولین در قدرت است و ممکن است قدرتمندتر از Weirh باشد. این تفنگ ساخت آلمان است.

در مورد سرعت Wirokh-80 Weirh:
کالیبر 35.6 میلی متر 600 فوت در ثانیه 85 متر بر ثانیه -610 فریم بر ثانیه
کالیبر 5 / 5.22 میلی متر 900 فوت / ثانیه 270 متر در ثانیه -890 فریم بر ثانیه
کالیبر .177 4.5 میلی متر 1100 فوت / ثانیه 335 متر / ثانیه -1100 فریم در ثانیه
معایب تفنگ آلمانی wirokh-80 Weirch:
1. این سلاح از نظر بسیاری از افراد خوب نیست (ارگونومی پایین)

2. وزن زیاد این اسلحه شما را مجبور می کند یک ون همراه خود داشته باشید

3. به نظر همه تعمیرکاران تفنگ بادی گفته می شود که استهلاک بالایی دارد و قطعات یدکی گیر نمی کند.

4. عیب بزرگ این تفنگ نحوه پر شدن آن است، زیرا از پهلو پر می شود و سرعت شلیک پایینی دارد، هنگام بارگیری و شلیک، انگشت می تواند ناخواسته بپرد.

alisbaker1400
alisbaker1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋