alireza

alireza

چرا باید پارکت لمینت خانه ها را عوض کنیم ؟

همیشه خانم های خانه به این فکر هستند که خانه ای زیبا داشته باشند. یکی از عواملی که باعث می شود تا خانه ها جلوه ی خوبی داشته باشند پارکت لمینت آنها هستند. حال اگر ما در نظر بگیریم که قصد تغییر آن ها را پس از تغییر پیدا کردن مد و زیبایی نداریم قطعا داریم بدون فکر و منطق صحبت می کنیم. در این مقاله به شما این آگاهی را می دهم که بتوانید هر موقع نیاز به تغییر داشتید بدون هیچ تردیدی پارک لمینت خانه خود را تغییر بدید.

یکی از نکات مهمی که علاقه مندان به خرید کفپوش منزل به آن توجه می کنند و اغلب از فروشندگان می پرسند که تفاوت پارکت با لمینت چیست؟ کدام کفپوش برای استفاده در منزل یا محل کار مناسب تر است؟

در دهه های اخیر، استفاده از هر دو محصول در سراسر جهان گسترش یافته است و امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از پارکت یا پارکت لمینت برای پوشش کف خود استفاده می کنند. اما حالا سوال این است که کدام بهتر است؟ برای پوشاندن کف خانه و استفاده به عنوان کفپوش چه چیزی توصیه می شود؟ مزایا و معایب هر یک از این دو محصول چیست؟ بسیاری از افراد قبل از اتمام ساخت خانه جدید یا بازسازی خانه قدیمی خود لحظات مهمی را در نظر می گیرند که تاثیر زیادی در دکوراسیون و معماری داخلی خانه خواهد داشت. از جمله انتخاب کفپوش که یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون منزل است. از طرفی در دهه های اخیر با رواج روزافزون کفپوش های چوبی و کفپوش لمینت، انتخاب بین این دو نوع کفپوش کار را برای برخی از علاقه مندان سخت کرده است.

پارکت لمینت چیست ؟

کفپوش چوبی نوعی لایه مسطح و مسطح است که از چوب ساخته شده و برای پوشش کف منازل یا ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از این کفپوش ها قرن هاست که در اروپا رواج داشته و بعدها در سراسر جهان شناخته شده است، به طوری که فروش و فروش آن ها حتی به دورافتاده ترین کشورهای دنیا هم می رسد. در حال حاضر از چوب های متعددی برای تولید و تولید پارکت استفاده می شود. از جمله: بلوط، کاج، صنوبر، بامبو و افرا. برخی به اشتباه معتقدند که اگر پارکت مورد استفاده در کفپوش خانه از بامبو یا افرا باشد (چون این دو نوع چوب نسبت به چوب درختان دیگر مقاومت بیشتری دارند) استفاده از آنها ایده آل و بهترین انتخاب است.

اگر اینطور نیست، ممکن است بخواهید به طور کلی از کفپوش لمینت استفاده کنید. البته کفپوش چوبی نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به سازگاری با محیط زیست و همچنین زیبایی طبیعی آنها که از لایه های برش خورده چوب ساخته شده است، اشاره کرد.

نحوه استفاده از پارکت به این صورت است که ابتدا به کمک چسب های مخصوص، کف محل مورد نظر را با دقت چسب می زنند. سپس در مرحله بعد پس از خشک شدن چسب های استفاده شده و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی که روی آن قرار دارد ساییده شده و سپس لاک زده می شود تا صاف شود. (البته لاک زدن این کفپوش های چوبی را می توان هر چند سال یکبار برای برق رسانی و نوسازی سطح آنها انجام داد که توسط کارشناسان توصیه می شود)

پارکت لمینت که به دلیل کاربرد مشابه پارکت به آن پارکت لمینت نیز می گویند از مواد کامپوزیت ساخته می شود که یکی از آنها چوب است. متریال اصلی این محصول مخفف عبارت است. اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که این دو محصول مشابه یکدیگر هستند، اما تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد. در واقع با ورود پارکت لمینت به بازارهای جهانی، خرید و استفاده از کفپوش های چوبی به تدریج در حال کاهش است تا جایی که امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان، در بسیاری از کشورها پارکت لمینت جایگزین کفپوش های چوبی شده است و به دلیل مزایایی که امروزه دارند. این نوع کفپوش را ترجیح می دهند.

تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه 70 قرن گذشته باز می گردد، زمانی که یک شرکت سوئدی موفق به تولید و عرضه نمونه های اولیه از پارکت لمینت شد و بعداً در اوایل دهه 80 به سایر کشورهای اروپایی صادر کرد. صادرات این کفپوش در آمریکا از دهه 90 قرن گذشته آغاز شد و محبوبیت پارکت لمینت به حدی رسیده است که در بسیاری از کشورهای دنیا شرکت ها و برندهای مختلف به تولید و عرضه گسترده پارکت لمینت می پردازند. بعدها، حتی در ایالات متحده، استانداردهای خاصی برای پارکت لمینت توسط موسسه استاندارد آمریکا (ANSI) تعیین شد.

پارکت لمینت های نسل جدید این خوبی را دارند که با کمترین هزینه نصب و راهندازی می شوند. پارکت لمینت های نسل قدیم جدای هزینه اصلی ای که ما پرداخت می کردیم هزینه ای هم بابت نصب و راهندازی آنها باید پرداخت می کردیم که خداراشکر دیگه پارکت های نسل جدید به این شکل نیستند.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. موفق باشید.

alireza
alireza

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋