Alireza Hormozi

Alireza Hormozi

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو از قطعه برتر

چگونه و از کجا به صورت عمده لوازم یدکی بخریم؟

 

در بازار لوازم یدکی ایران، زمانی که یک فروشنده لوازم یدکی قصد تهیه اجناس فروشگاه خود را دارد، میتواند از راه های مختلفی اقدام به تامین قطعات مورد نیاز خود کند. در ادامه این روش ها را خدمت شما معرفی میکنیم:


 

 

  1. قطعات شرکتی:

 

یکسری از قطعات توسط خودروسازان در بازار عرضه میشوند. مانند ایرانخودرو که با بسته بندی ایساکو قطعات خود را عرضه میکند. دیگر خودروساز بزرگ، سایپا نیز در بسته بندی سایپا یدک اقدام به همین کار میکند. این قطعات معمولا همان لوازمی هستند که در خط تولید خودروسازان مورد استفاده قرار می گیرند. لوازم یدکی های شرکتی باید کیفیت بالایی داشته باشند، چراکه ملزم به رعایت استانداردهای ملی هستند. فروشندگان لوازم یدکی نیز میتوانند به تامین قطعات از همین برندها اقدام کنند. اما چرا با وجود این مزایا همه قطعه فروشان این کار را نمیکنند؟

مسلما این برندها مشکلاتی دارند که باعث شده این اتفاق نیفتد. اولین مشکل عدم وجود تمامی قطعات برای عرضه است. تعداد قطعات چندین هزارتا می باشد و مسلما تامین این تعداد لوازم از عهده یک شرکت بر نمی آید. از قضا به دلیل شرکتی بودن، این قطعات بیش از حد معمول گران هستند و برای مصرف کننده صرفه اقتصادی ندارد؛ چراکه مقدار زیادی از این هزینه صرفا بایت برند قطعات است. مشکل بعدی سیستم توزیع انحصاری این دو شرکت است و قاعدتا این تعداد بالا از فروشندگان را نمیتوانند مدیریت کنند و با تعداد محدودی به صورت نمایندگی مجاز کار میکنند.

 

مزایا: قطعات اصلی و با کیفت

معایب: قیمت بالا - مشکل در تامین - قطعه تولید شده توسط برند نیست و صرفا واسطه است

 

 

  1. شرکت های بازرگانی قطعات یدکی:

 

به مرور زمان و تقاضای بالا در بازار لوازم یدکی، شرکت های بازرگانی شکل گرفتند. این شرکت ها قطعات را از تولیدکننده اصلی خریداری می کنند و بسته بندی خود به بازار عرضه می کنند. این شرکت ها نیز معمولا شبکه توزیع در سراسر ایران دارند. در این روش قطعه چندین دست از تولید کننده تا فروشنده می چرخد و قیمت تمام شده برای مصرف کننده تغییر زیادی با قیمت کارخانه دارد. علاوه بر این مصرف کننده نام تولید کننده اصلی را نمی داند و فقط نام روی بسته بندی که مربوط به شرکت بازرگانی است را می بیند. شرکت های بازرگانی نیز همیشه با یک تولیدکننده کار نمی کنند و ممکن است شما قطعه ای را با همان بسته بندی تهیه کنید و راضی باشید؛ اما بار بعد افتضاح از آب در آید.

مزایا: شبکه قوی پخش - امکان تامین بالا

معایب: تعویض تولید کننده در هر سفارش - وجود واسطه های زیاد و افزایش قیمت تمام شده

 

 

  1. تامین قطعه از نمایندگی کارخانه های تولیدکننده

 

شرکت های پخش لوازم یدکی به صورت عمده همچون قطعه برتر نمایندگی تولیدکننده هستند که به صورت مستقیم قطعات یدکی را از کارخانه به دست فروشنده می رسانند. در این روش شما بدون واسطه از خود کارخانه خرید می کنید و علاوه بر پرداخت قیمت واقعی محصولات، گارانتی شرکتی نیز شامل حال شما میشود.

قطعه برتر نمایندگی اکثر تولیدکنندگانی است که محصولاتشان در همان بسته بندی های ایساکو قرار دارند. با این تفاوت که شما با بسته بندی اصلی تولید کننده این قطعات را خریداری می کنید. شرکت های همچون بهرام الکترونیک که ساخت کویل با کیفیت معروف است. شرکت لاستیک سازی گیلان که در تولید قطعات جلوبندی با گرید A ساپکو مطرح است. نمایندگی پخش آسیا لنت که با تولید لنت استاندارد برای انواع خودروهای سواری، سال هاست که در بازار لوازم یدکی حضور دارد و تامین کننده اصلی سایپا می باشد.

 

در این مقاله سعی شد تمامی راه های خرید عمده لوازم یدکی را برای شما شرح دهیم، اما اگر همچنان سوالی بی پاسخ ماند، می توانید با شماره 02191070739 تماس بگیرید تا کارشناسان قطعه برتر در خرید قطعات یدکی به صورت عمده، پاسخگوی شما باشند.

Alireza Hormozi
Alireza Hormozi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋