Amir ali Khatibi

Amir ali Khatibi

ماشین ظرفشویی صنعتی

همان طور که داشتن ماشین ظرفشویی صنعتی می‌ تواند کمک بسیار خوبی در جهت پیشبرد کارها در فضای کسب‌ و کار باشد، اهمیت سلامت قطعات این دستگاه و مراقبت از آن نیز باید در اولویت قرار گیرد. اگر ماشین ظرفشویی با یک سهل‌ انگاری کوچک و یا نادیده گرفتن یک اخلال جزئی از کار بیفتد، ممکن است فعالیت مجموعه تا زمان رفع نقص این دستگاه، به حالت تعلیق در آید. این مورد برای سازمان‌ها و ارگان‌ هایی که در زمینه تولید غذا فعالیت می‌ کنند، بسیار مشهود است. در این مقاله می‌ خواهیم به بررسی انواع ماشین ظرف‌شویی صنعتی و نکاتی که برای مراقبت از این وسیله نیاز هست، بپردازیم.

 

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ظرفشویی صنعتی به اشکال مختلف طراحی و سپس به وسیله ماشین الات در کارخانه‌ها تولید شده‌ است.

ماشین ظرفشویی زیر پیشخوانی یا زیر کانتری:  یک مدل از ماشین ظرف‌شویی صنعتی بوده که امکان قرارگیری در پیشخوان‌ های کافه، رستوران و مکان‌هایی از این قبیل را دارد. به این صورت که می‌ توان به‌ راحتی آن را در زیر پیشخوان ها نصب نمود. به‌ همین دلیل این نام بر روی آن گذاشته شده‌ است. مخازن موجود در ماشین لباس‌شویی متفاوت بوده برخی از ظرفشویی های زیر کانتری یک مخزنه و برخی دیگر دو مخزنه هستند.ظروفی که بر روی سطوح آن زباله های ریز وجود داشته یا این‌ که میزان کثیفی آن زیاد باشد، به وسیله ماشین ظرف‌شویی دو مخزن بهتر شستشو داده می‌ شود. بدنه این ظرفشویی‌ها نیز استیل هست.

۲- ظرف‌شویی ریلی: این ظرفشویی بدین شکل است که یک ریل برای ورود ظروف و خروج ظروف در ظرف‌شویی قرار داده‌ شده است. ظرف‌ ها را به‌ صورت طبقه‌ بندی شده بر روی ریل برای انتقال به درون مخزن ظرف‌شویی گذاشته می شوند. زمانی‌ که تعداد زیادی ظروف برای شستن باشد، ظروف کثیف سریع‌ تر به درون ماشین و ظروف تمیز شده نیز سریع‌ تر از ماشین خارج می شود. این مورد نیز هم به‌ صورت یک مخزنه و هم به شکل دو مخزنه یافت می‌شود.

۳-ظرف‌شویی های صنعتی عمودی: این ظرف‌شویی ها به‌ صورت ایستاده است.  برای قرار دادن دستگاه در محیط، می‌ توان در کنار دیوار به‌ خوبی آن‌ ها را جایگزین کرد. درب مخازن لباس‌شویی عمودی نیز اصولاً بالا قرار می گیرد. به این صورت که برای باز کردن آن باید درب مخزن را از سمت بالا باز کنید. این ظرفشویی می‌ تواند ظروف را  یک دقیقه شسته و آن را تحویل دهد.

۴-ظرفشویی دالانی: نوع دیگر، ظرف‌شویی دالانی صنعتی است. این ظرفشویی، همانند یک دالان یا تونل بوده و کاملاً به‌صورت دیجیتالی عمل می‌کند. در واقع برای راه‌اندازی این نوع ظرفشویی در ابتدای کار به متخصص و تکنسین  کارآمدی نیاز هست.

نکات لازم برای مراقبت از ماشین ظرفشویی صنعتی

برای این که بتوانید مدت طولانی از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنید بدون این‌ که آسیب به آن وارد شود یا این‌ که نیاز به تعویض یا تعمیر قطعه‌ ای داشته باشد، لازم است که به مواردی توجه کنید:

۱- ظروف را با آشغال‌ ها و مواد زائد درشتی که بر روی آن قرار گرفته درون ظرف‌شویی نگذارید. ابتدا تمام آلودگی‌ ها و زباله‌ های خود را از روی سطح زدوده سپس آن را به ظرف‌شویی منتقل کنید.

۲-نیاز است که هر چند وقت یک‌ بار قسمت‌ هایی از ظرفشویی که احتمال رسوب گرفتگی در آن وجود دارد را مورد بازبینی قرار دهید‌. چنانچه رسوبات کوچکی نیز در آن ناحیه وجود داشته، باید با دقت رسوب‌ ها را از منافذ بزدایید.

۳- لازم است که از محافظ برقی استفاده کنید تا هنگامی‌ که نوساناتی در سیستم برقی کشور به وجود می‌ آید باعث ایجاد خرابی در ماشین ظرف‌شویی صنعتی یا سوختن آن نگردد.

۴- بدنه ماشین ظرف‌شویی به‌ دلیل استیل بودن، نباید با سیم‌ ها یا اسکاج های زبر شسته شود؛ زیرا باعث ایجاد خطوطی بر روی بدنه این دستگاه خواهد شد. توصیه می‌ شود همواره از یک پنبه یا یک پارچه‌ نرم برای شستن بدنه ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنید.

۵- بعد از قرار دادن ظروف در ماشین و تنظیم کردن مدت زمان شستشو و مرتب کردن درجه‌ ها براساس موارد دلخواه، زمانی که ماشین در حال کار هست، مجدد دکمه ها را برای تغییر برنامه عوض نکنید.

۶- زمانی‌ که ماشین ظرف‌شویی درحال فعالیت هست از باز کردن درب آن پرهیز نمایید؛ زیرا باز کردن درب ممکن است شکستگی قطعه به‌ همراه آورد.

۷- موقع نصب ماشین ظرف‌شویی صنعتی دقت کنید که سطح زیر آن صاف و دارای شیب نباشد تا ظرف‌شویی هنگام کار شروع به لغزش نکند.

۸- ضرورت دارد بعد از این‌ که تمام کارها با استفاده از ماشین ظرفشویی انجام شد، ماشین را کاملاً از آب تخلیه نموده و اگر آشغال‌ های ریزی هم در آن وجود دارد، آشغال‌ها را از قطعات ماشین جدا کنید.

فواید استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

ظرفشویی صنعتی محصولی جدید هست، در این مطلب می‌خواهیم بیان کنیم، با تولید این محصول چه مزیت هایی به‌ وجود آمده است.

۱- کاهش هزینه ها: این‌که یک فعالیت صورت گیرد به نیروی کار نیاز هست. نیروی کار نیز در قبال حقوق و دستمزد فعالیت می‌ کند. با توجه به این‌ که در رستوران‌ ها ظروف زیادی در طول روز کثیف می شود، لازم است که چندین نیروی کار وجود داشته باشد تا بتواند ظروف را شسته و به‌ موقع تحویل دهد. نیروی کار نیازمند دریافت حقوق می‌باشد. می‌ توان گفت که اهمیت ماشین ظرفشویی در این‌ جا نمود پیدا می‌کند؛ زیرا فقط یک کارگر به‌ عنوان کاربر ماشین ظرفشویی نیاز هست تا ظروف را در کنار ماشین ظرفشویی آورده و سپس ظروف خارج شده از ماشین ظرفشویی را به سمت جایگاه مخصوص هدایت کند؛ بنابراین هزینه‌های مربوط به کارگر و نیروی کار تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

 ۲- سرعت‌عمل بالا: به کارگیری ماشین ظرفشویی، سرعت انجام فرآیند های خدماتی تولیدی رو به طور چشمگیری افزایش می‌ دهد.

۳- از بین رفتن ویروس‌ها و میکروب‌های موجود بر روی ظروف: بقایای مواد غذایی همواره دارای باکتری‌هایی هستند که به‌ دلیل شستشوی تمیز ماشین ظرفشویی و گذراندن از آب گرم، ویروس‌ها و باکتری‌ ها به‌ طور کامل از ظروف شسته می‌ شوند.

 

Amir ali Khatibi
Amir ali Khatibi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋