alihashemii87898

alihashemii87898

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

فهرست بهترین مکان های کیش

یک بخش ضروری و بسیار مهم که باید در برنامه سفر به هر شهر یا کشوری گنجانده شود، فهرست بهترین مکان‌های تفریحی آن مقصد است. به این ترتیب ما برای آن دسته از کسانی که مسافر جزیره کیش هستند، فهرست بهترین مکان های کیش را آماده کرده‌ایم تا در آنجا بدون احساس سردرگمی سراغ بهترین جاذبه‌ها و جاهای تفریحی جزیره بروند.

جزیره کیش یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان محسوب می‌شود. این جزیره رویایی، با ساحل چشم نواز و چشم اندازهای مملو از درختان نارگیل و نخل، در خلیج فارس واقع شده است و برای افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های تفریحی ساحلی در مکان‌های شیک هستند، مطمئناً انتخابی ایده‌آل و هیجان‌آور خواهد بود. با توجه به منابع رسمی صنعت گردشگری، این جزیره چهارمین مقصد گردشگری برتر در جنوب آسیا محسوب می‌شود. برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

اکثر افرادی که به کیش سفر می‌کنند، این کار را با هدف لذت بردن از آرامش و استفاده بیشتر از زیبایی و سکوت در سواحل آن انجام می‌دهند، اما در پی آن از تفریحات آبی و سرگرمی‌های دیگر نیز لذت می‌برند. این جزیره جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد از جمله بناهای تاریخی، مکان‌های تفریحی، بازارها، مراکز خرید مدرن و مجلل، سواحل خیره کننده و…

در اینجا لیستی از بهترین مکان های کیش وجود دارد که جهت آشنایی با آنها میتوانید در ادامه مطلب همراه سپنجا باشید.

معرفی بهترین مکان های کیش

پارک دلفین کیش

دوست دارید دلفین‌ها را از فاصله نزدیک ببینید؟ پس در سفرتان به کیش سری به پارک دلفین بزنید. پارک دلفین‌ها با حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه شامل یک منطقه سرسبز با انواع گونه‌های گیاهی، باغ پرندگان و اولین دلفیناریوم در ایران است. دلفیناریوم محل زندگی انواع پستانداران دریایی از جمله دلفین‌ها، شیرهای دریایی شمالی و جنوبی، گربه‌های دریایی شمالی، پنگوئن‌ها و موارد دیگر است.

پارک دلفین ها

شهر حریره

قدمت شهر باستانی حریره به قرن پنجم تا دهم میلادی برمی‌گردد. این شهر در قسمت شمالی جزیره واقع شده است و کل شهر یک اثر ملی محسوب می‌شود. حریره؛ مساحتی به وسعت ۱۲۰ هکتار را پوشش می‌دهد و در حال حاضر ویرانه‌ای بیش نیست. ویرانه‌های باقی مانده از این شهر، زمانی به عنوان یک مرکز تجاری مهم در دوران رونق مالی جزیره عمل می‌کرند. که شامل ویرانه‌های خانه ثروتمندان، مسجد جامع و حمام عمومی و… می‌شود. این شهر باستانی یکی از برجسته‌ترین و بهترین مکان های کیش است.

هتل ترنج کیش

یکی دیگر از جذاب‌ترین مکان‌های این جزیره دیدنی، هتل ترنج است که می‌تواند حال و هوای هتل‌های دریایی تایلند را زنده کند. این هتل ۴ ستاره دارای ۴ سوئیت در دریا است که در ساحل شمال غربی جزیره کیش واقع شده است. امکانات هتل عبارتند از: رستوران ساحلی، کافی شاپ، رستوران فست فود ساحلی، رستوران بزرگ شناور با کف شیشه‌ای، رستوران کنار دریا، سالن آبگرم، سالن بدنسازی شیشه‌ای، خانه بازی کودکان، مغازه‌ها، گالری، سالن بیلیارد و غیره است.

کشتی یونانی

کشتی یونانی، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است. این کشتی  در آگوست ۱۹۶۶ در نزدیکی روستای باغو متوقف شد. گویا توسط ویلیام همیلتون در گلاسکو اسکاتلند در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است. طول کشتی یونانی ۱۳۶ متر و وزنش ۷۰۶۱ تن است. گفته می‌شود که علت سقوط این کشتی هنوز مشخص نیست.

کشتی یونانی کیش

جزیره هِندُرابی

یکی دیگر از بهترین مکان های کیش که باید حتماً ببینید، جزیره هندرابی است. جزیره هندورابی یکی از ساکت‌ترین و تقریباً متروکه‌ترین جزایر در این منطقه است. مساحت این جزیره حدود ۲۳ کیلومتر است. بلندترین قله آن بیست و نه متر است و حدود هفت و نیم کیلومتر طول دارد. در این جزیره، روستایی به همین نام وجود دارد که در مجاورت برخی روستاهای دیگر به نام الدورات و الصراه قرار دارد. این جزیره از قرن پانزدهم متعلق به پرتغالی‌ها بود و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. بقایای پایگاه نظامی پرتغالی‌ها هنوز در معرض نمایش است.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای بازدید است . در این ساحل یک عرشه چوبی زیبا واقع شده است که شما را مستقیماً به آبهای خلیج فارس هدایت می‌کند. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می‌رسد. این اسکله یکی از بهترین مکان ‌های کیش برای پیاده روی، فلای بورد، دوچرخه سواری، غواصی، جت اسکی، ماهیگیری و ده‌ها فعالیت هیجان‌آور دیگر است. این مکان به مکان‌های تفریحی دیگر مانند بولینگ، سینمای ۴ بعدی و باشگاه تفریحی دریایی نزدیک است. همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران در اطراف آن وجود دارد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز یا قنات کیش که قدمت آن به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش می‌رسد، در واقع یک کانال آب زیرزمینی است که به عنوان جاذبه تاریخی جزیره شناخته می‌شود. این قنات در عمق زیر زمینی حدود ۱۶ متر قرار دارد و سقف آن برای محافظت در برابر حرارت با صدف و مرجان پوشانده شده است. در سال ۱۹۹۴ یک بازار سنتی با هدف ارائه صنایع دستی سنتی مناطق مختلف ایران در این شهر ایجاد شد. این شهر زیرزمینی بیش از ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دارای بخش‌های مختلفی از جمله غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌ها، موزه، آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و تعدادی گالری هنری است.

 

شهر زیر زمینی کاریز کیش

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان را می‌توان یکی دیگر از بهترین مکان های کیش دانست. این بوستان در زمینی تقریباً ۲ هکتاری در انتهای خیابان فردوسی احداث شده است. در این پارک می‌توانید علاوه بر آهوان حیوانات دیگری مانند شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان را پیدا کنید. گرچه آهوها مانند حیوانات دیگر در قفس نگهداری نمی‌شوند. کودکان علاوه بر تماشای این حیوانات زیبا می‌توانند در پارک نیز بازی کنند.

پارک ساحلی سیمرغ

این پارک در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل واقع شده است. همچنین در مجاورت هتل مارینا، هتل سیمرغ و دلفیناریوم قرار دارد. مساحت آن ۱۵۰۰۰ متر مربع است. این پارک دارای زمین بازی کودکان است و شامل ورزش‌هایی مانند بدمینتون، پینگ پنگ، اسکیت، مسیرهای پیاده روی و امکاناتی مانند آب، ایستگاه‌های ‌دوچرخه سواری، توالت و پارکینگ است.

پارک شهر

این پارک خاص یکی از معدود مکان‌هایی است که می‌تواند گردشگران و مسافران را در جزیره کیش راضی نگه دارد. این پارک عظیم از دریاچه مصنوعی، بخش ورزش و تناسب اندام، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، تعدادی باغ و امکانات مختلف برخوردار است. نیمی از این پارک که یکی از بهترین مکان های کیش است برای کشت انواع گونه‌های گیاهی متناسب با آب و هوای جزیره استفاده شده است و دیوارهای آن با نقاشی‌های هنرمندان تزئین شده است. در این پارک، تعدادی آلاچیق وجود دارد که برای استراحت و اقامت استفاده می‌شود. این پارک همچنین دارای تعدادی قایق پارویی است که می توانند توسط گردشگران اجاره شوند.

منبع: https://sepanja.com/blog/%d9%81%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%b4/

alihashemii87898
alihashemii87898

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋