aliharirsaz

aliharirsaz

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی کود هیومیک اسید و کاربرد آن در کشاورزی

کود اسید هیومیک چیست؟

هنگامی که به عنوان کود استفاده می شود مستقیماً به گیاهان می رسد.

خاک از مواد معدنی (تقریباً 90-99٪) مانند سنگ ها، رسوبات و خاکستر آتشفشانی و مواد آلی (تقریباً 1-5٪) حاوی کربن تشکیل شده است. مقدار زیادی مواد آلی در سطح خاک وجود دارد و پروتئین ها و چربی های تشکیل دهنده بدن جانوران و سلولز و لیگنین که بدن گیاهان را تشکیل می دهند همگی مواد آلی هستند. گزارش شده است که این ماده آلی تأثیر زیادی بر خاک دارد، اگرچه نسبت آن در خاک کم است. جالب توجه خاص هوموس است که تصور می شود به تازگی در خاک تشکیل شده است.

کود هیومیک اسید شوک 5 لیتری 

مواد خورنده چیست؟

درختان مرده، برگ های افتاده و فضولات و لاشه حیوانات حاوی اجزای مختلفی هستند. سلولز، نشاسته، قند و غیره به سرعت توسط ارگانیسم های خاک و میکروارگانیسم های خاک تجزیه می شوند، اما لیگنین، روغن ها و چربی ها به مرور زمان به کندی تجزیه می شوند. گفته می شود که در فرآیند تجزیه آهسته به مواد هیومیک تبدیل می شود (یا ماده آلی که تجزیه نشده باقی می ماند به هم متصل می شود). این فرآیند بسیار پیچیده است و به نظر می رسد سنتز شیمیایی آن دشوار باشد. در واقع زمان زیادی طول می کشد تا جانوران و گیاهان مرده توسط ارگانیسم های خاک و میکروب های خاک تجزیه و فرسایش شوند و گزارش شده است که در جنگل های طبیعی تا 10 سال طول می کشد تا یک لایه پوسیده حدود 1 میلی متری از خاک تشکیل شود. مواد آلی انباشته شده تصور می‌شود که مواد هیومیک اثرات مثبتی بر خاک دارند، مانند افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک، بهبود ساختار سنگدانه‌ها و افزایش نفوذپذیری هوا.

رضایت مشتریان آل کیوان برای استفاده از کود اسید هیومیک شوک باغ خرمالو

نام‌های مختلفی برای مواد هیومیک وجود دارد، مانند «اسید هیومیک»، «فولویک اسید» و «هومین»، اما اساساً تفاوتی با هم ندارند و نام‌ها بر اساس حلالیت در اسیدها و قلیاها تغییر می‌کنند. قسمتی که هم در قلیایی و هم در اسید حل می شود اسید فولویک، قسمتی که در قلیایی حل می شود اما در اسید حل نمی شود اسید هیومیک و قسمتی که به سختی حل می شود هومین نامیده می شود.

اسید هیومیک چیست؟

گاهی به آن اسید هیومیک می گویند و در یکی از مواد هیومیک قرار می گیرد. اسید هیومیک ماده ای قهوه ای مایل به قرمز است که در مواد قلیایی حل می شود اما در مواد اسیدی حل نمی شود. گفته می شود کودهای حاوی اسید هیومیک در بهبود خاک موثر هستند.

  • تولید اسید هیومیک

هیومیک اسیدهایی که در طبیعت تولید می شوند، هیومیک اسیدهای طبیعی نامیده می شوند. اسید هیومیک طبیعی از تبدیل مواد آلی مانند درختان مرده، علف، برگ های افتاده، فضولات و لاشه حیوانات تولید می شود. از طریق تجزیه و پلیمریزاسیون مکرر به روشی پیچیده توسط میکروارگانیسم ها و قارچ ها در خاک تولید می شود، اما تولید آن سال ها طول می کشد. اسید هیومیک با توجه به فرآیند تولید به اسید هیومیک خاک و اسید هیومیک آهکی طبقه بندی می شود.

ساختار اسید هیومیک کاملاً پیچیده است و ساختار آن هنوز به وضوح مشخص نشده است. همچنین تحقیقاتی برای ایجاد مصنوعی این اسید هیومیک وجود دارد و این اسید هیومیک بازسازی شده نامیده می شود. این روشی برای تولید با تجزیه اکسیداتیو مواد خام مشتق شده از موجودات زنده است.

تأثیر استفاده از اسید هیومیک به عنوان کود در کشاورزی

اسید هیومیک به دلیل خواص الکتریکی خود دارای سطحی با بار منفی است. به همین دلیل گفته می شود وقتی اسید هیومیک در خاک وجود دارد، مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم را جذب می کند و خروج مواد غذایی از خاک را حتی در هنگام بارندگی دشوار می کند. علاوه بر این، اسید هیومیک به عنوان غذا برای میکروارگانیسم‌های خاک عمل می‌کند و میکروارگانیسم‌ها را فعال می‌کند و به تجمع خاک کمک می‌کند، که به نظر می‌رسد محیط خاکی را ایجاد می‌کند که رشد محصولات کشاورزی آسان باشد.

اثرات مستقیم کود اسید هیومیک روی گیاهان

هنگامی که اسید هیومیک در خاک وجود دارد، رشد ریشه و موهای ریشه تقویت شده و کارایی جذب مواد مغذی افزایش می یابد. علاوه بر این، جذب اسید فسفریک که سه عنصر کود است را افزایش می دهد و متابولیسم را در بدن گیاه فعال می کند. به طور معمول، زمانی که اسید فسفریک در خاک کود می شود، با کلسیم، آهن، آلومینیوم و غیره در خاک متصل می شود و به سختی حل می شود. اسید فسفریک کمتر محلول دیگر جذب محصولات کشاورزی نمی شود و حتی اگر در خاک باشد به محصولات نمی رسد. اسید هیومیک این "تحرک اسید فسفریک" را به حالتی برمی گرداند که به راحتی توسط گیاهان از طریق اثر کیلیت جذب می شود*. گفته می شود که اسید فسفریک اضافی در خاک انباشته شده نیز می تواند به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد.

کود اسید هیومیک شوک 20 لیتری 

اثرات غیر مستقیم کود اسید هیومیک بر رشد گیاه

اسید هیومیک حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد. بهره وری و شیمی خاک را بهبود می بخشد و آن را به محیطی تبدیل می کند که میکروارگانیسم ها می توانند به راحتی در آن زندگی کنند. از آنجایی که کود هیومیک اسید سیاه است، به نظر می رسد گرمای خورشید را به راحتی جذب می کند و دمای خاک را افزایش می دهد. افزایش دمای خاک تجزیه مواد آلی را تسریع می کند. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که عمل کلات* زعفران، فلزات سنگینی مانند مس و کادمیوم را که مواد مضری هستند، جذب می‌کند و جذب فلزات سنگین را برای محصولات کشاورزی دشوار می‌کند و رشد محصولات ایمن را ممکن می‌سازد.

بنابراین، من می خواهم مواد طبیعی بهبود خاک هوموس مقاومت خاک را معرفی کنم. بهبود دهنده خاک فولویک اسید با خلوص بالا ساخته شده از اسید سنگی کانادایی. گفته می شود محتوای اسید خورنده موجود در کمپوست عمومی حدود 1 تا 2٪ است، اما مواد هیومیک مانند اسید هیومیک و اسید فولویک که گفته می شود تولید مصنوعی آنها دشوار است، غلیظ می شوند (70٪ یا بیشتر). برای مزارعی که نیاز به اصلاح خاک دارند، مانند زمانی که برداشت به دلیل بیماری شدید ناپایدار است، یا زمانی که عملکرد به دلیل کشت مداوم کاهش می یابد، توصیه می شود.

از کود اسید هیومیک برای بهبود خاک و رشد محصولات سالم استفاده کنید

خاک اصلی دارای مواد مغذی زیادی است، اما در مزرعه، محصولاتی که مواد غذایی را از خاک جذب کرده اند، هر بار برداشت می شوند و به بیرون منتقل می شوند، بنابراین مواد غذایی به ناچار تمام می شوند. مواد خورنده دوباره پر نمی شوند زیرا محیط مزرعه با دنیای طبیعی متفاوت است. در نتیجه خاک عاری از مواد خورنده می شود. با تکرار چرخه کاشت، رشد و برداشت، مواد خورنده از بین می روند و خاک نابارور می شود. افزودن منظم هوموس به مزرعه برای ایجاد محیط مناسب برای محصولات بسیار مهم است. اگر محیط خاک آماده شود، محصولات به خوبی رشد می کنند و مقاومت در برابر آفات افزایش می یابد. این ممکن است به ما امکان دهد استفاده از آفت کش ها را کاهش دهیم و عملکرد را افزایش دهیم.

منبع : فروشگاه آل کیوان

aliharirsaz
aliharirsaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋