aliharirsaz

aliharirsaz

توسط ۱ نفر دنبال می شود

راهنمای خرید اجاق گاز برای منزل

نکات خرید اجاق گاز

بی شک مهم ترین وسیله در آشپزخانه اجاق گاز است. بنابراین برای انتخاب آن باید نسبت به بقیه وسایل آشپزخانه دقت بیشتری به خرج دهید. با خواندن این مقاله قادر خواهید بود مناسب ترین مدل اجاق گاز را انتخاب کنید. در این مقاله به موضوعات زیر پرداخته خواهد شد:
• انواع اجاق گاز
• نکاتی برای خرید اجاق گاز
• بهترین اجاق گاز های موجود در بازار

 

انواع اجاق گاز

انواع اجاق گاز از نظر نحوه قرار گرفتن و شکل فیزیکی به سه دسته اجاق رومیزی، اجاق ایستاده و اجاق گاز توکار تقسیم میشوند. همچنین از لحاظ انرژی مصرفی به دو دسته برقی و گازی تقسیم میشوند.
جنس صفحه ی اجاق گاز ها نیز به دسته های استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب شیشه با بقیه جنس ها تقسیم می شوند. که هرکدام در ادامه پرداخته می شوند.

اجاق گاز رومیزی:

این نوع اجاق قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها دارد ولی از کارایی و قدرت کمی برخوردار است. به طور کلی اجاق گاز نسبت به این مدل ارجحیت دارد ولی برای مکان هایی که خیلی پخت و پز انجام نمیشود به علت قیمت کمتر مناسب تر است.

اجاق گاز توکار:

این نوع اجاق گاز قابل جابجایی نیست و در جای خاصی از آشپزخانه مثل کابینت یا میز های مخصوص نصب میشود. تعداد شعله های اجاق گاز رومیزی از یک تا شش متغیر است و پرفروش ترین مدل 4 و 5 شعله هستند. کارایی و قدرت این نوع با بقیه انواع تفاوتی ندارد با این تفاوت که فضای بسیار کمی اشغال میکنند.

اجاق گاز ایستاده:

اجاق گاز ایستاده که پرطرفدار ترین مدل اجاق گاز محسوب می شود، دارای فر هستند که مزیت بسیار خوبی محسوب میشود. همچنین این اجاقها در 4 و 5 شعله تولید میشوند.

 

اجاق گاز برقی:

همانطور که از اسمش پیداست با برق کار میکنند. اجاق برقی ظاهر شیکی دارند و به به جای دکمه و پیچ با دکمه های لمسی و دیجیتال کار میکنند. مزیت بزرگ این مدل اجاق این است که به علت قدرت بالایی که دارند باعث پخت و پز سریع تر میشوند. ولی هنگام قطع شدن برق کارایی نخواهند داشت. همچنین با استفاده از این نوع اجاق گازهزینه برق بسیار بالا میرود.

اجاق گازها با صفحه شیشه ای:

شیشه های به کار رفته در صفحه این گازها بسیار مقاوم به حرارت و سرما و نشکن است همچنین خیلی راحت تمیز میشود. نکته اینجاست که پس از هربار پخت و پز باید تمیز شود تا لکه روغن و غذا به جا نماند. توجه داشته باشید که نگهداری و تمیز کردن این اجاق گاز ظریف کاری دشواری است چون باید چندین بار در روز پاک شود.

اجاق گاز با صفحه سرامیکی:

این صفحات سرامیکی در برابر حرارت و همچنین گرد و غبار و لکه بسیار مقاوم هستند.

اجاق گاز با جنس استیل

این اجاق گاز های تمام استیل ضد زنگ هستند و برای آشپزخانه که معمولا پر از بخار و رطوبت است گزینه مناسبی هستند.

اجاق گاز های استیل شیشه ای:

صفحه این اجاق گاز ها شیشه ای وو لبه های آن استیل است که باعث می شود در عین ظرافت، محکم و با دوام باشند.

نکاتی برای خرید اجاق گاز

• اجاقی انتخاب کنید که راحت تمیز شود. ممکن است در ابتدا به این فکر کنید که پاک کردن اجاق گاز کار راحتی است ولی اگر قرار باشد هر روز چندین بار این کار را انجام دهید به کاری خسته کننده تبدیل خواهد شد.
• اجاقی انتخاب کنید که سینی آن ها لبه داشته باشد زیرا این مدل در اجاق درصورت سر رفتن غذا، چیزی روی زمین نمیریزد.
• اجاق گازی انتخاب کنید که متناسب با فضای آشپزخانه باشد. توجه داشته باشید اجاق گاز ایستاده و مبله فضای زیادی از آشپزخانه اشغال میکند.
• اجاق گازی انتخاب کنید که اندازه شعله های متفاوتی داشته باشد در این صورت قادر به پخت و پز در ظروف با اندازه های مختلف خواهید بود.
• سعی کنید اجاقی انتخاب کنید که دارای فندک و ترموکوپل باشد این مدل ها نسبت به بقیه انواع انواع اجاق گاز، ایمنی بیشتری دارد. هنگامی که غذا سربرود یا باد باعث خاموش شدن شعله شود، ترموکوپل جریان گاز را قطع میکند به همین ترتیب از خطر پخش شدن گاز در خانه جلوگیری میشود.
• اگر به کیک و شیرینی پزی علاقه دارید حتما اجاق گازی انتخاب کنید که فر داشته باشد. با اینکه فرهای برق در اندازه های مختلف به صورت جداگانه وجود دارد، فر های اجاق بهترین گزینه هستند. اما اگر از فر استفاده ای نارید خرید اجاق فر دار برای شما مناسب نیست زیرا فضای اضافی اشغال میکند
• حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش دقت کنید و همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید.
• سعی کنید برند مناسبی را انتخاب کنید زیرا اجاق گاز روزانه و اکثر موارد چندین بار در روز مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن بهترین برند و کیفیت راخریداری کنید. جنس بدنه، جنس صفحه، تعاد شعله ها و دیگر موارد را بررسی کنید.

 

بهترین اجاق گاز های موجود در بازار

اجاق گاز تاکنو گاز فالکون مدل ۷B-WW

این اجاق گاز مجهز به ترموکوپل ، فندک مکانیکی، جوجه گردان، و فر است. همچنین دارای هفت شعله میباشد. نکته مثبت راجه به این اجاق گاز این است که در آشپزخانه هایی که شیب دارند راحت جاگذاری می شود.

اجاق گاز دوو مدل DGC5-2111n

این اجاق گاز با رنگ استیل بسیار پرطرفدار و کاربردی است. مجهز به جوجه گردان، فر و ترموکوپل است.همچنین برند های لوفرا، بوش، ال جی، با توجه به نیاز شما به اجاق گازهای مختلف انواع متفاوتی دارند که پاسخگوی نیاز شما باشد.

خرید آنلاین و قیمت انواع اجاق گاز

برای اطلاع از قیمت انواع اجاق گاز میتوانید از بخش بالای این صفحه محصول مورد نظر خود را انتخاب و براساس نیاز خود اقدام به خرید اینترنتی و آنلاین اجاق گاز نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت های به روز انواع اجاق گاز میتوانید با شماره های شرکت تماس گرفته و از مشاوره های رایگان کارشناسان جاویدکالا بهره مند شوید.

aliharirsaz
aliharirsaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋