aliharirsaz

aliharirsaz

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی غذاساز و کاربرد آن

امروزه وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارد که موجب راحتی و سهولت کار در پخت و پز و تهیه غذا می شوند. از جمله این وسایل می توان به آبمیوه گیری، مخلوط کن، آسیاب کن، خرد کن و… اشاره کرد. یکی از این وسایل که امروزه در آشپزخانه کاربرد زیادی هم دارد غذاساز است. در این مقاله با معرفی دستگاه غذا ساز و کاربرد های مختلف آن همراه با شما عزیزان هستیم لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

غذاساز

غذاساز چیست؟

دستگاه غذاساز که به انگلیسی Food Processor فود پراسسر نامیده می شود یک نوع وسیله برقی در آشپزخانه است که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۳ در کشور آمریکا وارد بازار شد. امروزه این دستگاه در بسیاری از آشپزخانه ها وجود دارد و کاربردهای مختلفی نیز دارد. غذاساز ها معمولا چند کاره هستند و به این منظور دارای تیغه های متفاوتی هستند که هر کدام برای کاربرد خاصی ساخته شده است. از غذا ساز ها می توان برای له کردن، خرد کردن و چرخ کردن مواد غذایی مختلف استفاده کرد. با داشتن یک دستگاه غذاساز می توانید آسیاب کن ، مخلوط کن ، خرد کن و … را با هم داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله با نکات مهم در خرید غذاساز آشنا شوید.

نکات مهم در خرید غذاساز

برای این که یک غذاساز کار آمد تهیه کنید که مناسب خواسته تان باشد حتما قبل از خرید نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

۱_ ابعاد غذاساز؛ در هنگام خرید غذا ساز حتما به ابعاد آن توجه کنید. ابعاد غذا ساز باید به اندازه ای باشد که فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نکند بنابراین متناسب با فضای آشپزخانه غذاساز را انتخاب کنید.

۲_ کاربرد غذاساز؛ همان طوری که گفته شد غذاساز ها دارای انواع مختلفی هستند برخی از آن ها تک کاره هستند و برخی دیگر چند کاره هستند. کارایی غذاساز ها از تک کاره تا ۳۶ کاره می باشد. بنابراین قبل از خرید باید به این نکته توجه کنید که غذا ساز را برای انجام چه کاری می خواهید چرا که ممکن است برخی از کارایی های دستگاه های چند کاره اصلا به کارتان نیاید و این باعث صرف هزینه اضافی سود.

۳_ توان موتور؛ توان موتور دستگاه ارتباط مستقیمی با قدرت دستگاه و توانایی آن در خرد کردن و آسیاب کردن می باشد. بنابراین در هنگام خرید غذاساز مطمئن شوید که این دستگاه دارای توان مصرفی مناسبی باشد. نا گفته نماند که هر چه توان دستگاه بیش تر باشد قیمت غذا ساز نیز بالا تر خواهد بود.

غذاساز

۴_ تیغه ها و انواع آن ها؛ جنس تیغه در کیفیت این دستگاه بسیار مهم است. تیغه ها باید از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ باشند و بسیار محکم باشند. هم چنین تیغه های این دستگاه بر اساس کارایی آن دارای سری می باشند و قابل تعویض هستند‌. در هنگام خرید بنا بر نیازی که دارید نوع تیغه ها را در نظر بگیرید.

۵_ طول سیم دستگاه؛ همان طوری که می دانید غذاساز یک دستگاه برقی بوده که با نیروی برق کار می کند. در هنگام انتخاب این دستگاه به این نکته توجه کنید که طول سیم آن مناسب باشد. گاهی پریز های برق در آشپزخانه وجود ندارند و یا در ارتفاع هستند بنابراین نیاز است که سیم این دستگاه دارای طول کافی باشد تا در هنگام استفاده از این دستگاه دچار مشکل نشوید.

۶_ قابلیت تنظیم سرعت؛ یک دستگاه غذاساز خوب باید قابلیت تنظیم و تغییر سرعت را داشته باشد. برخی از مواد غذایی نرم بوده و برخی از آن ها سفت تر هستند بنابراین نیاز است که سرعت دستگاه در برخی از موارد عوض شود. در هنگام خرید این دستگاه دقت کنید که حتما دستگاه قابلیت تنظیم سرعت را داشته باشد.

۷_ امکانات پیشرفته تر؛ برخی از دستگاه های غذاساز علاوه بر امکانات معمولی دارای امکانات دیگری مانند جمع کن سیم، صفحه نمایشگر، حسگر و… هستند که می توانند استفاده از این دستگاه را آسان تر کنند.

۸_ جنس بدنه دستگاه؛ جنس بدنه غذاساز ها می تواند از موادی مانند پلاستیک، فلز، استیل و… باشد. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که جنس بدنه آن از موادی باشد که آسیب پذیری کم تری داشته باشد.

۹_ گنجایش؛ بر اساس این که دستگاه چه کارایی داشته باشد می تواند دارای یک یا دو مخزن جهت نگهداری مواد خرد شده و آسیاب شده باشد. گنجایش این مخزن ها در هنگام انتخاب غذا ساز باید در نظر گرفته شود. اگر در یک خانواده پر جمعیت زندگی می کنید دستگاهی را انتخاب کنید که گنجایش مخزن آن بیش تر باشد.

۱۰_ میکروسوییچ؛ میکرو سوییچ قابلیتی است که مانع از کار کردن دستگاه در هنگام درست بسته نشدن قطعات می شود. وقتی قطعات دستگاه به درستی سر جای خود قرار نگیرند روشن کردن آن می تواند باعث آسیب جدی به قطعات دستگاه شود. با داشتن این قابلیت اگر دستگاه را درست نبندید هیچ گاه روشن نخواهد شد.

۱۱_ ثابت ماندن دستگاه؛ در هنگام خرید غذاساز به این نکته توجه کنید که دستگاه دارای لرزش کمی باشد یا بدون لرزش باشد.

۱۲_ صدای دستگاه؛ علاوه بر لرزش دستگاه هنگام خرید به صدای دستگاه نیز توجه کنید. ایجاد سر و صدای بالا توسط موتور دستگاه می تواند لرزش نیز ایجاد کند.

۱۳_ جنس توری داخل دستگاه؛ توری داخل دستگاه باید از جنس موادی باشد که آسیب پذیری کم تری باشد بنابراین توری های پلاستیکی گزینه مناسبی برای این کار نخواهند بود. بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای توری های فلزی باشند به علاوه فلز باید از جنسی باشد که دچار زنگ زدگی و تغییر رنگ نشود بنابراین استیل های ضد زنگ گزینه مناسبی هستند.

غذاساز

قیمت غذاساز چگونه است؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت یک غذاساز موثر هستند. بسیاری از عوامل تاثیر گذار در قیمت غذا ساز در قسمت بالا نام برده شد. از جمله این موارد می توان به تک کاره یا چند کاره بودن دستگاه، جنس تیغه های دستگاه، طول سیم دستگاه، جنس بدنه و توری داخل دستگاه، گنجایش و ظرفیت مخزن دستگاه، توان موتور، قابلیت تنظیم سرعت، وجود برخی از امکانات پیشرفته تر در دستگاه و … اشاره کرد. هم چنین این که دستگاه غذاساز از کدام برند باشد تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. برخی از برند ها معتبر تر بوده و دارای کیفیت و قیمت بیش تری می باشند.

دستگاه غذاساز را از کجا می توانیم بخریم؟

در این مقاله قصد داریم مرکزی را به شما معرفی کنیم که با نازل ترین قیمت ها انواع مختلفی از لوازم برقی آشپزخانه از جمله غذا ساز را عرضه می کند. فروشگاه لوازم خانگی جاویدکالا معتبر ترین مرکز فروش آنلاین برند های با کیفیت دستگاه غذاساز می باشد. این مجموعه برند های معتبر را به فروش می رساند که همگی دارای ضمانت کالا هستند. با خرید از فروشگاه لوازم خانگی جاویدکالا سفارش خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید هم چنین می توانید هزینه مربوط به محصول را درب منزل پرداخت کنید. جهت انجام سفارش از این مجموعه می توانید وارد سایت شده و سفارش خود را در سایت ثبت کنید. جهت انجام مشاوره و استعلام قیمت ها می توانید با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید و یا از طریق راه های ارتباطی داخل سایت اقدام کنید. با خرید از جاویدکالا کیفیت و ضمانت محصول را از ما بخواهید.

aliharirsaz
aliharirsaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋