aliharirsaz

aliharirsaz

توسط ۱ نفر دنبال می شود

روش هایی کاربردی برای مراقبت از مو

روش هایی برای مراقبت از مو

موی سر بخش مهمی از زیبایی افراد را تشکیل می دهد، به همین علت مراقبت از مو امری مهم و حیاتی محسوب می شود. مو نیز مانند پوست ممکن است انواع چرب یا خشک یا … را داشته باشد که باید برای مراقبت بهتر، محصولات بهداشتی مناسب با آن را تهیه و استفاده کرد. در ادامه با انواع روش های مواظبت از مو آشنا خواهیم شد.

معرفی انواع مو

مو را می توان با توجه به جنس، طبیعت آن و نیز حالت طبیعی در دسته بندی های مختلفی قرار داد. به عنوان مثال مو را از لحاظ جنس به شکل نازک، معمولی و ضخیم مشاهده می کنیم. موهای نازک در واقع نسبت به موهای نرمال اندکی نازک تر هستند که این تفاوت را با لمس کردن می توان احساس کرد. موی نرمال بهترین حالت مو است که نسبت به تمامی محصولات شیمایی مقاومت بالایی داشته و با رنگ کردن اصلا یا کمتر آسیب می بیند. موی ضخیم نیز با یک مقایسه ساده با موی نرمال قابل شناسایی است.

در دیگر دسته بندی های مو نیز شاهد انواع موی کرکی، زبر و کوتاه، بلند و نرم، صاف، مواج، فرفری و نیز خیلی فر (وزوزی) هستیم. البته حالت های صافی یا فرفری بستگی به نژاد افراد داشته و ممکن است با توجه به اقلیم زندگی مشخص شود. وراثت نیز در تعیین جنس مو موثر است. شایان ذکر است که مراقبت از موهای خیلی وزوزی امری بسیار دشوار و همچنین حساس بوده و باید دقت بالایی داشته باشید.

آسیب های در کمین مو را بشناسیم.

در امر مراقبت از مو باید عوامل آسیب زا به مو را بلد باشیم تا بتوانیم از موهای خود در مقابل آن ها محافظت کنیم. مهم ترین عوامل آسیب زا شامل، تماس مو با دست یا شئی کثیف، سوختگی مو در اثر حرارت، موخوره که به معنی چند شاخه شدن مو است، سوختن مو با انواع رنگ و دکلره و… می شود. در ادامه مختصرا هر یک از آسیب ها را بررسی می کنیم.

  • موخوره و شاخه، شاخه شدن مو: در این نوع آسیب، شاهد چند شاخه بودن ساقه یا نوک موها هستیم. در صورت عدم درمان این مسئله، ممکن است کل موی شما را در برگرفته و دچار آسیب کند.
  • وز شدن و حالت سوختگی مو: بدون شک مواد شیمایی به شدن به موها آسیب می رسانند. خشک و وز شدن موها و نیز بیش از حد نازک شدن، از جمله آسیب های ناشی از رنگ و دکلره مو هستند که با به کار گیری رنگ های مرغوب و با کیفیت می توان از افزایش و یا بروز این نوع آسیب پیشگیری کرد.
  • سوختگی مو با حرارت: برخی افراد عادت به اتو و یا سشوار کشیدن به موهای خود را دارند. در صورتی که این کار زیاد انجام شوند، آسیباتی را به مو وارد می کند. مهمترین آسیبی که در اثر حرارت به مو می رسد، نازک شدن بیش از اندازه تارهای مو و نیز خشک و وز شدن آن است.

روش های مراقبت از مو در منزل

پس از بررسی آسیب های خطرناک برای مو، به روش های مراقبت از مو می رسیم. برخی نکات کلی هستند که در رعایت بهداشت مو ضروری بوده و برای داشتن موهایی سالم باید به آن ها توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • شستشو و شانه زدن مرتب موها که باید با دمای آب متعادل و شامپوی مناسب موی خودتان صورت پذیرد. همچنین خشک کردن نیز امری مهم است که باید با یک پارچه نخی تمیز انجام شود.
  • در قسمت های قبلی انواع جنس مو را بررسی کردیم، بهتر است شامپوهای مخصوص موی خود را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنید. همچنین شستن ساقه مو با شامپو ضرورتی ندارد و باید ریشه مو را شست.
  • استفاده از نرم کننده موی به افزایش سلامت سر کمک شایانی می کند.
  • ماسک مو نیز اگر مناسب با جنس مو باشد، سلامتی و شادابی را برای مو به ارمغان می آورد.
  • بعد از اینکه آب موها را با حوله گرفتید، برای خشک کردن موها از یک لباس، شال یا روسری نخی تمیز استفاده کنید.
  • از شانه های دندانه درشت برای مرتب کردن موهای خیس استفاده نمایید.
  • موها را همواره مرطوب نگه دارید. این امر با استفاده از انواع لوسیون امکان پذیر است.
  • کوتاه کردن موها به صورت مرتب یعنی تقریبا هر سه ماه یک بار از ایجاد موخوره پیشگیری می کند.

آشنایی با شامپوهای درمانی برای مشکلات مو و مراقبت از مو

با مراجعه به فروشگاه 30 وان می توانید انواع مختلف شامپو را با کاربردهای متنوع ببینید. شامپوها بسیار متنوع هستند. از شامپوهای ضد شپش گرفته تا شامپوهای مخصوص موهای چرب، خشک، آسیب دیده و… در فروشگاه مذکور عرضه می شود.

  • شامپوهای مخصوص استفاده روزانه: این نوع شامپو معمولا تمامی موارد مهم برای تمیز کردن موها را دارد.
  • شامپوهای مناسب برای موهای چرب و یا شوره دار: چربی و شوره مو یکی از معضلات دردسر ساز برای افراد است. موهای چرب را باید هر روز با شامپوهای مخصوص موی چرب یا مخصوص شوره شست.
  • شامپوهایی برای آبرسانی به پوست سر و موها: اگر دارای جنس موهای خشک هستید و از خشکی پوست سر نیز رنج می برید، می توانید از شامپوهای آبرسان استفاده کنید.
  • شامپوهایی برای موهای رنگ شده: زمانی که کسی موهای خود را رنگ می کنم باید از شامپویی استفاده کند که موجب از بین رفتن رنگ موهای او نشده و نیز تقویت کننده باشد.
  • شامپوهای شفاف کننده: این شامپو مراقبت از مو نیز انواع مختلفی دارد. موجب روشن و شفاف شدن موها شده همچنین سلامتی و شادابی را برای موها به ارمغان می آورد.
  • شامپوی های حجم دهنده، بدون سولفات، شامپو دو در یک (تمیز کننده و حالت دهنده) و… از دیگر انواع شامپو ها هستند که همگی در فروشگاه محصولات مراقبت از مو 30 وان یافت می شوند.

محصولات مهم برای مراقبت از مو

انواع لوسیون های مراقبتی برای مو توسط تولیدکنندگان متعددی تولید و عرضه می شوند. این لوسیون ها برای مرطوب کردن، ترمیم، مراقبت و… مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید این لوسیون ها و محصولات مراقبت از مو باید ابتدا به نیاز پوست یا موی خود توجه کنید و سپس اقدام به خرید یک لوسیون مناسب نمایید. در برخی مواقع ممکن است افراد از محصولات خانگی مانند انواع روغن زیتون، نارگیل و… بجای لوسیون های دیگر استفاده کنند.

محصولات بهداشتی مراقبت از مو را از کجا بخریم؟

30 وان” به عنوان یک عرضه کننده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت از مو شناخته شده و تنوع بالای محصولات را برای خریداران به ارمغان می آورد. برای خرید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا نسبت به کیفیت و قیمت آن اطمینان کسب کنید.

aliharirsaz
aliharirsaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋