ali nazeri

ali nazeri

ماشین آلات قالب گیری ضربه ای PET چیست؟

ماشين الات توليد بطری پت ضربه ای تک مرحله ای


در حالی که توسعه بطری PET در ایالات متحده در حال انجام بود، یک تولید کننده بزرگ ماشین های قالب گیری تزریقی در ژاپن، پروژه ای را برای توسعه ماشینی برای ساخت ظروف PP (پلی پروپیلن) با جهت دو محوره هدایت می کرد. آنها تشخیص دادند که دستگاه نمونه اولیه می تواند برای تولید بطری های PET جدید استفاده شود و در دسامبر 1975، ماشين الات توليد بطری پت دمشی تزریقی یک مرحله ای ASB-150 برای ساخت بطری های PET جدید با محوریت دو محوره رونمایی شد. تمام ماشین‌های قالب‌گیری ضربه‌ای تزریقی یک مرحله‌ای که از این طرح اولیه Stretch Blow مشتق شده‌اند، به عنوان ماشین‌های کلاسیک یک مرحله‌ای شناخته می‌شوند، زیرا مدت‌هاست که این مفهوم در سایر پیشرفت‌های PET گسترش یافته است. طراحی ماشین‌های یک مرحله‌ای کلاسیک بسیار متنوع است، زیرا می‌توان از همان طراحی اولیه ماشین برای ساخت انواع مختلفی از بطری‌ها و شیشه‌ها در اشکال و اندازه‌ها استفاده کرد.

 

ماشين الات توليد بطری پت ضربه ای دو مرحله ای


در پیشرفت های اولیه، اجراها با اکسترود مداوم یک لوله PET انجام می شد. برای ساخت این پیش‌فرم‌ها، یک ماشین تولیدی پرفورمنس که یک لوله PET به طور مداوم اکسترود شده را می‌گرفت، یک سر آن را گرم و بسته می‌کرد و سپس سر دیگر را گرم می‌کرد و با قالب‌گیری دمشی یک نخ را تشکیل می‌داد. این فرآیند نسبت به روش‌های قالب‌گیری اولیه قالب‌های 8 و 16 حفره‌ای، سرعت خروجی سریع‌تری با 12000 پریفرم در ساعت داشت. با اکسترود شدن، اجراها می توانند با مواد مانع چند لایه شوند. با افزایش کاویتاسیون به 32 و فراتر از آن، سیستم توسط قالب های تزریقی پیشی گرفت. کیفیت گردن قالب تزریقی (IM) با اضافه کردن به عنوان مثال شیارهای دریچه، پوشش IM را ترجیح داده است. علاوه بر این، فناوری IM از بیش از یک شرکت در دسترس است و به مشتریان امکان انتخاب فنی و تجاری بیشتری را می دهد. ماشین‌های فن‌آوری دو مرحله‌ای با شش قالب دمنده که با سرعت حدود 4000 بطری در ساعت کار می‌کنند. توسعه قالب و خنک کننده بعدی، خروجی را به 6000 بطری در ساعت افزایش داد.

پردازش PET دو مرحله ای شامل:

 

ساخت توسط قالب گیری تزریقی انجام می شود
دمیدن بطری توسط قالب گیری دمشی کششی
از آنجا که انعطاف پذیرتر از پردازش یک مرحله ای است، در بازار بسته بندی پلاستیک به طور گسترده پذیرفته شده است. شما می توانید انتخاب کنید که فقط پریفرم بسازید یا بطری ها را باد کنید اگر بخواهید یکی از آنها را به طور خاص انجام دهید.

ماشين الات توليد بطری پت دو مرحله ای یکپارچه


در رویکرد دو مرحله‌ای یکپارچه، اجراها توسط مسیرهای قالب‌گیری تزریقی معمولی (با تعداد حفره‌های بهینه‌سازی شده برای مطابقت با خروجی مورد نیاز) ساخته شده و سپس، در حالی که هنوز گرم است، به یک دستگاه دمنده جداگانه با تعداد بهینه قالب‌های دمنده منتقل شدند. متناسب با خروجی مورد نیاز این اولین "رویکرد یکپارچه" برای ساخت بطری های PET بود. توسعه دهندگان تجهیزات رویکرد "تک مرحله ای" را در پیش گرفتند. در اینجا تجهیزات دارای همان تعداد حفره های تزریقی بود که قالب های دمنده داشتند. این رویکرد فشرده‌تر بود و برای خروجی دسته‌ای کوچک با سطوح براق عالی ایده‌آل بود.
 

ali nazeri
ali nazeri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋