alfasport

alfasport

 ۱ نفر را دنبال می کند

8 نکته برای تمیز کردن درست چرم


لکه‌ ها ایجاد می شوند، اما یک روش مطمئن برای حذف آن‌ها از روی محصولات چرمی مورد علاقه‌تان وجود دارد.

1. چرم خود را بشناسید.

نوع چرمی که شما با آن سرو کار دارید تعیین می کند که از چه روش تمیز کردنی استفاده کنید. چرم تمام شده (با نام مستعار چرم فرآوری شده) با یک پوشش محافظ پوشانده شده است، در حالی که چرم جیر و ناتمام (با نام مستعار چرم فرآوری نشده) پوششی محافظ ندارند. استفاده از مقدار کمی صابون زین روی یک مبل چرمی خوب است، اما حتی صابون ملایم نیز برای حساس ترین چرم ها بسیار خشن است. اگر مطمئن نیستید که چرم شما چه واکنشی نسبت به تمیز کردن نشان می دهد، ماده تمیز کننده خود را در یک منطقه نامحسوس تست کنید.


2. از محلول های تمیز کننده DIY دوری کنید.

وقتی صحبت از چرم می شود، بهتر است از آب یا محصولات تمیزکننده ای که مخصوص چرم طراحی شده اند استفاده کنید. درمان‌های خانگی محبوب مانند جوش شیرین، سرکه سفید، کرم تارتار و آب لیمو می‌توانند روی چرم‌های ظریف سخت‌ گیرانه باشند و مشکل را بدتر کنند.


3. لکه ها را به محض وقوع درمان کنید.

بهترین راه برای مقابله با لکه های مایع این است که فوراً آنها را با پاک کردن با یک پارچه نرم پاک کنید تا رطوبت تا حد ممکن از بین برود. سپس، محل را با یک پارچه نرم و مرطوب بمالید (از آب گرم استفاده کنید - بدون صابون). همچنین می‌توانید پارچه‌ای را با پاک‌کننده چرم مرطوب کنید – اما اگر از محصولی استفاده می‌کنید که در یک بطری اسپری عرضه می‌شود، ابتدا آن را روی پارچه اسپری کنید نه مستقیماً روی سطح چرم. مالش ندهید، در غیر این صورت ممکن است لکه آب باقی بمانید. دوباره با یک پارچه خشک پاک کنید.


4. مرطوب کننده.

پس از تمیز کردن چرم با آب یا پاک کننده چرم، از نرم کننده چرم برای بازگرداندن رطوبت استفاده کنید. نرم کننده چرم را به آرامی با حرکات دایره ای با استفاده از برس، اسفنج یا پارچه میکروفیبر روی چرم خود بمالید.


5. لکه های سخت را خشک کنید.

لکه های چربی، لکه های جوهر و لکه های آرایشی که پس از تمیز کردن ملایم لکه ها تمیز نمی شوند، ممکن است نیاز به تمیز کردن حرفه ای داشته باشند.


6. زمان برخی زخم ها را التیام می بخشد.

چرم یک ماده بادوام قابل توجه است و گاهی اوقات تنها اجازه دادن به چرم که لکه را جذب کند بهترین گزینه است - اگرچه ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.


7. از چرم خود محافظت کنید.

با پاک کردن مرتب کثیفی و کثیفی، از وسایل چرمی خود محافظت کنید. برخی از اقلام مانند کاپشن های چرمی ممکن است از اسپری ضد آب بهره مند شوند، در حالی که برخی دیگر مانند کفش ها را می توان واکس زد تا در برابر آب مقاوم تر شوند.


8. کالاهای چرمی را به درستی نگهداری کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن و تغییر رنگ، کالاهای چرمی خود را در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. برای کمک به حفظ شکل کیف های چرمی، آنها را با یک حوله تمیز پر کنید و در کیسه گرد و غبار نگهداری کنید. ژاکت های چرمی را روی چوب لباسی های محکم آویزان کنید.
با یکی از مربیان جدید خود آشنا شوید

اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیقتری درباره روشهای تمیز کردن چرم هستید می تونید sandal.ir بررسی کنید.

 

alfasport
alfasport

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋