akhbarejahan

akhbarejahan

توسط ۱ نفر دنبال می شود

9 جاذبه گردشگری در اروپا

قاره اروپا با وجود 50 کشور، جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی را در خود جای داده به طوری که از لحاظ تنوع فرهنگی، تاریخی و جغرافیا گوناگون‌ترین قاره جهان به شمار می آید. اروپا دارای سواحل زیبا، معماری تاریخی، خوردنی های خوشمزه و مردمی با آداب و فرهنگ متفاوت می باشد
 از دهکده های زیبای جنوب اسپانیا تا روستاهای قطب شمال در اسکاندیناوی و پاریس با همه زیبایش، کافی شاپ های آمستردام تا سواحل دیدنی یونان، هر یک به صورتی خاص چیز جدید را برای ارائه به گردشگران خود دارد. هر کدام از کشورهای اروپا نظیر ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، مجارستان، سوئیس و انگلیس، با جاذبه های گردشگری معروف خود، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب نموده است.

حتما بخوانید: اطلاعات جامع تحصیل در چین

 

 

1. برج ایفل در فرانسه

یکی از شناخته شده ترین چشم اندازهای دیدنی در جهان امروز و نماد فرهنگی فرانسه برج ایفل است. این برج در سه سطح و 81 طبقه بنا شده است که رستوران های آن نیز در سطوح اول و دوم قرار گرفته اند. ضمن اینکه ایفل بلندترین بنای پاریس و زمانی نیز بلندترین بنای جهان به حساب می آمد. سالانه برج ایفل 6.9 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می نماید. به همین سبب به عنوان پر بازدید ترین بنای یادبود جهان شهرت دارد.

 

 

2. کولوسئوم در ایتالیا

مشهورترین جاذبه ایتالیا بنای بیضی شکل و عظیمی به نام کولوسئوم می باشد که با نام آمفی تئاتر فلاویا نیز شهرت دارد. این بنا در مرکز رم قرار گرفته و در دوره فرمانروایی سه امپراتور در دوره خاندان فلاویا ساخته شده است. ساخت این آمفی تئاتر در سال 72 پس از میلاد آغاز شد و تغییرات نهایی نیز در حدود سال 96 پس از میلاد به پایان رسید.

ظرفیت این بنای عظیم، 80 هزار برای تماشاگران و میزبان رقابت گلادیاتورها در آن زمان بود. اگرچه این بنا در طول سال ها، برای رخدادهای متفاوت دیگری همچون اعدام ها، مجازات های جنگی و شکار حیوانات نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین این بنا موزه ای به نام اِروس (یکی از خدایان یونانی) نیز دارد.

 

 

3. کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

ساگرادا یک کلیسای نیمه تمام می باشد که مشرف بر ساختمان های بلند بارسلون است. طرح کلی این کلیسا تلفیقی از سبک های هنری گوتیک و نو را با یکدیگر به شمار می آید. ساخت این بنا به دلایل مختلف از جمله وقوع جنگ های داخلی اسپانیا، بار ها متوقف شد. اما همچنان سعی دارند تا این بنای باشکوه را به پایان برسانند. ساگرادا یکی از مکان هایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

4. موزه لوور پاریس

یکی از مکان های مورد علاقه و تحسین عاشقان هنر، تاریخ و فرهنگ موزه لوور پاریس است که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی برتر پاریس نیز به شمار می آید. همچنین بنای تاریخی لوور به عنوان بزرگ ترین موزه هنری جهان شهرت دارد، به طوری که به عنوان پر بازدیدترین موزه جهان نیز لقب گرفته است.
موزه لوور نزدیک به 38 هزار اثر هنری از دوران پیش از تاریخ گرفته تا قرن حاضر را در خود جای داده است. یکی از مشهورترین آثار هنری این موزه، تابلوی مونالیزای داوینچی است
.

 

 

5. کاخ باکینگهام در انگلیس

کاخ باکینگهام در سراسر قرن نوزدهم میلادی توسط معماران مشهوری ساخته شده است. زمانی که ملکه ویکتوریا، در سال 1837 به این عنوان رسید، کاخ باکینگهام نیز سکونتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا شد. تا به امروز نیز اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی در لندن و مرکز حکمرانی پادشاهی بریتانیا به حساب می آید. یکی از جذابیت های این کاخ برای گردشگران، نیروهای امنیتی هستند که در بیرون از کاخ به شکلی کاملا رسمی و بدون هیچ حرکتی می ایستند.

 

 

6. ارگ تاریخی آکروپولیس یونان

کشور یونان مهد رخدادهای تاریخی مهم بوده است. از این رو این ارگ تاریخی، در بیرون آتن و روی یک تپه سنگی مشرف به شهر واقع شده است که ویرانه های چندین بنای باستانی مهم که اهمیت تاریخی و معماری دارند، را در خود جای داده است. بر طبق شواهد موجود این مکان از هزاره چهارم پیش از میلاد قابل سکونت بوده است. ویرانه های مهم این بنا نیز شامل پارتنون، معبد آتنا، معبد پروپیلایا و معبد آرتمیس می شود.

 

 

7. رشته کوه های آلپ

یکی از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی اروپا، رشته کوه های آلپ است که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جلب می نماید. این رشته کوه های بلند در 8 کشور فرانسه، ایتالیا، سوئیس، لیختن اشتاین، اسلوونی، آلمان، موناکو و اتریش امتداد دارند. برخی از بلندترین و مشهورترین قله های آلپ، مونت بلانک و ماترهورن می باشد. برای افرادی که به ورزش های زمستانی، پیاده روی و طبیعت علاقه دارند، رشته کوه های آلپ جذابیت منحصر به فردی دارد.

 

 

8. برج پیزا در ایتالیا

یکی از نمادین ترین بناهای جهان برج کج پیزا می باشد. برخی بر این باورند که اشتباه مهندسان و معماران در طراحی بنا موجب شده تا این برج کج شود. اما برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل کج بودن برج پیزا نرم بودن زمینی است که این برج بر فراز آن ساخته شده است.
همچنین می گویند که پایه های مناسبی نیز برای این بنا ایجاد نشده بود. در طول دهه ها نیز کجی پیزا بیشتر شده  است. برج پیزا 7 ناقوس و 55 متر نیز طول دارد
. این برج در سراسر قرن دوازدهم میلادی ساخته شده  است که درواقع برج ناقوس کلیسای جامع پیزا به حساب می آید.

 

 

9. استون هنج در ویلت شایر بریتانیا

یکی از عجیب ترین جاذبه های اروپا استون هنج بنایی می باشد که متعلق به دوره پیش از تاریخ است. استون هنج در منطقه ای بین سالزبوری و آمزبوری در ویلتشایر بریتانیا تشکیل شده که شامل چندین سازه سنگی ایستاده می شود. هر کدام از آنها نزدیک به 25 تن وزن و 3 متر ارتفاع دارند.
بر طبق شواهد تاریخی، بر این باورند که این نماد فرهنگی بریتانیا، بین سال های 3000 و 2000 پیش از میلاد ساخته شده است. سنگ های این مجموعه تکه هایی از بناهای عصر برنزی و نوسنگی است که شامل چند صد قبرستان نیز می شود.

 

 

 

akhbarejahan
akhbarejahan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋