aaa Yyyy

aaa Yyyy

اجزای کندانسور داکت اسپلیت شامل چیست؟

کندانسور داکت اسپلیت از قطعات مختلفی تشکیل شده است که دراینجا به تفکیک به شرح آن می پردازیم. در ادامه همراه تهویه کاج باشید.

کمپرسور : کمپرسور اصلی ترین قطعه کندانسور داکت اسپلیت است که وظیفه اصلی برعهده آن است و همچنین بیشترین مصرف برق هم توسط این قطعه صورت می پذیرد ، کمپرسور گاز مبرد برگشتی از هواساز داکت اسپلیت را متراکم می کند و با فشار و دمای بالا به سمت کویل کندانسور می فرستد

 

کویل : کویل کندانسور داکت اسپلیت با عبور مبرد در داخل آن و با توجه به فین هایی که دارد و کار تبادل حرارت را انجام می دهد مبرد داخل آن را خنک می کند. کویل های کندانسور انواع مختلفی مثل گلدفین و بلوفین دارد که مقاومت خوبی نسبت به خوردگی دارند. تهویه کاج.

موتورفن : موتورفن کندانسور داکت اسپلیت وظیفه اش چرخاندن پروانه و عبور هوا از روی کویل است. که معمولا تک شفت می باشند.

پروانه : پروانه کندانسور داکت اسپلیت معمولا پلاستیکی و در قطرهای ۴۰ به بالاست.

لوازم برقی : لوازم برقی کندانسور شامل خازن ، کنتاکتور و برخی دستگاه ها برد الکترونیکی و .... می باشد یکی از مواردی که زیاد اتفاق می افتد سوختگی خازن داکت اسپلیت است که می بایستی تعویض گردد

سوییچ فشار بالا و پایین : در دستگاه های داکت اسپلیت معمولا سنسور فشار بالا و پایین یا های پرشر و لو پرشر نصب می گردد تا درصورتیکه فشار از حد معینی گذشت دستگاه خاموش شود.

شیرچهارطرفه : در همه داکت اسپلیت ها موجود نیست تنها در داکت اسپلیت هایی موجود است که هیت پمپ باشند و در زمستان هم برای گرمایش از کندانسور کمک بگیرند.

 

منبع : تهویه کاج

aaa Yyyy
aaa Yyyy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋