ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی دیدئو؛ سرویس جستجوی ویدئو در سراسر وب و نمایش بی‌دردسر و سریع روی سرور داخلی

 

 

رای تماشای ویدئوهای یوتیوب از داخل کشور به صورت معمول دو راه وجود دارد؛ اولی مراجعه به این سایت با استفاده از سرویس‌های تغییر دهنده آی پی است و دومین راه نیز تماشای نسخه آپلود شده آنها در سرویس‌دهنده‌های داخلی. در این مورد یک استارت آپ ایرانی راه حل خلاقانه سومی نیز تدارک دیده که می‌توانید با استفاده از آن بدون دردسر و با سرعت بالا ویدئوهای مورد علاقه خود را نه تنها از یوتیوب، بلکه از بسیاری منابع دیگر تماشا کنید.

در حال حاضر سرویس‌های متعددی برای استریم ویدئو در داخل کشور وجود دارد که عملکرد بسیار خوبی داشته و به حدی رسیده اند که دیگر کاربران ایرانی نیازی به سرویس‌هایی مانند یوتیوب، vimeo و ... ندارند. اما نباید از این حقیقت گذشت که همچنان بسیاری از ویدئوها که از خارج از کشور و در سرویس‌دهنده‌های جهانی ذخیره می‌شود نقطه خلاء دسترسی به محتوای ویدئویی کاربران ایرانی در سراسر وب هستند. در این میان یک سرویس ایرانی از اوایل سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده که عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته و نیاز بزرگی از نمایش ویدئو در داخل کشور را با راهکاری هوشمندانه پر کرده است.

دیدئو در واقع یک سرویس داخلی برای استریم ویدئو از سرورهای خارجی است که در آن عملیات استریم توسط سرویس دهنده و بدون دخالت کاربرصورت می‌گیرد. در این سرویس دیگر نیاز به دانستن آدرس ویدئوها در سرویس‌دهنده‌های خارجی مانند یوتیوب و vimeo نیست و شما به عنوان یک کاربر تنها در این سرویس جستجو می‌کنید. در واقع این سرویس یک موتور جستجو با یک افزونه کاربردی است. این افزونه استریم ویدئوها از سرورهای داخلی است و به همین دلیل در هنگام استفاده از دیدئو دیگر نیازی به استفاده از سرورهای تغییر دهنده آی پی و پروکسی و دور زدن فیلترها نیست.

در بخش "درباره ما" این وبسایت اینگونه آمده است:

dideo ، بستری را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند در فضایی مورد تأیید قوانین کشور، موضوع مورد علاقه خود را از بین مطرح‌ترین منابع ذخیره ویدئو داخلی و خارجی جست‌وجو کرده و به سادگی و با سرعت بالا مشاهده کنند.
موتورهای جست و جوی موجود در وب به ‌صورت معمول فقط وظیفه دارند محتوای مناسب را پیدا کرده و مخاطب را به سایتی دارای محتوای مورد نظر هدایت کنند. احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام جست‌و‌جوی یک مطلب، به ویدئویی رسیده باشد که به علت تحریم‌ها یا عدم مطابقت با قوانین ایران، به سایت حاوی آن ویدئو دسترسی نداشته باشید، اما با دیدئو میتوانید تمامی ویدئو‌های جست و جو شده در اینترنت را بدون هیچ محدودیتی، به صورت مستقیم در سایت یا ربات تلگرام دیدئو ببینید.

بیشتر بخوانید:‌ نرم‌افزارهای OEM کدامند؟
با توجه به تعداد فوق‌العاده زیاد ویدئوها، امکان بررسی دستی ویدئوها غیر ممکن است. از طرف دیگر علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته و با معرفی شبکه‌های عمیق، در زمینه هوش ‏مصنوعی و به خصوص بینایی ماشین اتفاق افتاده است، درک محتوای تمام ویدئوهای وب و دسته‌بندی آن‌ها تا رسیدن به دقت صددرصد فاصله بسیار زیادی دارد. برای حل این مشکلات دیدئو از سه عامل برای تشخیص محتوا استفاده می‌کند: هوش مصنوعی، کمک کاربران، مدیریت سیستم.

همانطور که گفتیم این سرویس مبنای کار خود را بر استریم ویدئو از سایر منابع در سرورهای خود قرار داده و با مراجعه به آن دیگر نیازی به دور زدن تحریم‌های داخلی و خارجی وبسایت‌های انتشار دهنده ویدئو نیست. اما از سوی دیگر با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین تجربه انسانی تلاش شده تا بستری فراهم شود که از ارائه هرگونه محتوای غیرقانونی در این سرویس جلوگیری گردد. برای تست این سرویس ما نیز آزمایشی انجام دادیم و عبارت "Huawei Mate 20 Pro" را در آن جستجو کردیم که نتایج زیر حاصل شد.

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که نتایج از وبسایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات نمایش داده می‌شود و بعد از مراجعه صفحه مربوط به هر یک از آنها بدون توجه به سرویس ارائه دهنده خدمات که در داخل یا خارج کشور باشد، ویدئوی مذکور به سرعت بسیار بالا شروع به نمایش کرده و حتی قابلیت‌هایی مانند زیرنویس، تغییر سرعت نمایش و همچنین ارائه کیفیت‌های مختلف نیز در دسترس خواهد بود که به نظر فعلاً بیشتر از 720p را شامل نمی‌شود.

در عین حال می‌توانید ویدئوهای نمایش داده شده را برای دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس و حتی تلگرام نیز ارسال کنید و جالب‌ترین نکته نیز آنجاست که می‌توانید با استفاده از کدهای iframe تولید شده توسط این سرویس در صورت نیاز آن را در وبسایت شخصی خود نیز قرار دهید و کاربران بدون نیاز به سرویس‌های تغییر آی پی آن را تماشا کنند.

بیشتر بخوانید:‌ آپدیت MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید 12 برای پوکو M2 پرو منتشر شد

البته این سرویس‌دهنده امکانات جالب دیگری نیز دارد. برای مثال بخشی مخصوص کاربران ناشنوا نیز در این وبسایت تدارک دیده شده است  که با این دسته از کاربران عزیز می‌توانند ویدئوهای مخصوص به خود را مشاهده کنند؛ سرویسی که کمتر مشابه آن را دیده بودیم. به هر حال امتحان کردن این سرویس را به شما دوستان نیز پیشنهاد می‌کنیم چرا که در برخی موارد می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

 

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋